Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kreative ideer ønskes ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 19:04   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kreative ideer ønskes ...

Jeg har et lite toveprosjekt som gikk dukken...

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=dekortr%E5d

Vesten i seg selv ble bra, men den dekortråden ble bare sorgen. Festet seg bare på et par små områder.

Så hva gjør jeg nå? Finnes det håp for å få festet den i ettertid? Å tove vesten på nytt er ikke aktuelt, for da vil den krympe for mye.

Jeg vurderte å ta frem symaskinen og rett og slett sy tråden fast, men er redd at sømmen da vil vises.

Gode råd og ideer til å feste tråden, evt andre ting jeg kan gjøre, mottas med STOR takk.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:05   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes...

nålefilte den på plass?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:07   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

nålefilte den på plass?

Eh, den krever en inngående forklaring... Husk t-skje

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:09   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes...

jeg har dessverre bare en vag idé om hvordan det foregår. Man kjøper seg en spesiell nål med mothaker på, og stapper så den gjennom den tråden du vil feste og inn i det stoffet du skal feste i. Opp-og-ned osv. helt til de to har festet seg til hverandre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:10   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes...

Ah, ok. Kan sjekke opp om det på garnbutikken i morgen. Takker for tips!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:27   #6
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes...

I denne bloggen (ikke min) er det en teskje-forklaring på nålefilting.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:52   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes ...

Nålfilting er løsningen. Helt klart.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:48   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreative ideer ønskes ...

Da er nålefiltingen i gang. Ganske moro egentlig, når jeg fikk taket på det.

Men, jeg lurer på en ting til i denne sammenheng...

Damen på garnbutikken sa jeg måtte kjøre vesten en gang til i maskina, for å få tråden til å feste seg, men nå ser jeg at den egentlig fester seg godt fast når jeg filter her. Tråden er allerede tovet også, da jeg bruker den som jeg først satte på og som ikke festet seg skikkelig.

Så hva mener dere; bør jeg ta en rund ei maskinaeller duger det uten? Damen mente at vesten ikke ville krypme nevneverdig mer om jeg tok den på 40 grader, men jeg er skeptisk...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no