Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Toving av blånisselue

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 13:50   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.797
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Toving av blånisselue

-Jeg har strikket to stykk i str 6-9 år, og tovet dem. Med det blotte øye kan jeg se at det fortsatt er for store. Noen som vet om de blir mindre om jeg tiver en gang til? Eller er det bare å legge de inn for salg her, kjøpe nytt garn og strikke nye?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:52   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Hadde samme problemet her. Den ble nesten for liten andre gang på 60 grader.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:52   #3
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Tror jeg tovet min fire ganger før jeg var fornøyd, så det er bare å fortsette. Evt. prøve med høyere temperatur.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:53   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Tov igjen. Og igjen, til de er passe store. Du kan også tove på høyere temperatur (litt risky), eller feks sammen med en olabukse.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:57   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.797
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toving av blånisselue

jeg tovet begge med grønnsåpe og olabukse på 40 grader med ekstravann-knappen inne. Skal jeg prøve en gang på det tro, eller hoppe rett på 60 grader? Tror jeg skal ta ei og ei lue om gangen, så jeg slipper å ødelegge begge to!

Takk for raske svar til mamma i krise!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:28   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.506
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Prøv en gang til på samme temperatur, det gjorde susen med min blånisselue. Vanlig 40 gradersvask, ikke ullvask, med grønnsåpe. På den andre luen vasket jeg på 50 grader andre gangen, og da ble den litt vel mye tovet, men det gikk greit med litt strekking og tøying mens den enda var våt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:40   #7
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Prøv en gang til på samme temperatur, det gjorde susen med min blånisselue. Vanlig 40 gradersvask, ikke ullvask, med grønnsåpe. På den andre luen vasket jeg på 50 grader andre gangen, og da ble den litt vel mye tovet, men det gikk greit med litt strekking og tøying mens den enda var våt.

Har du virkelig grønnsåpe i maskina di? :titter bort på den helt nye maskina:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:44   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Jeg tok en i str 6-9 år i går på 60 grader i vaskemaskinen. Da passet den til guttungen etterpå.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:46   #9
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg tok en i str 6-9 år i går på 60 grader i vaskemaskinen. Da passet den til guttungen etterpå.

Med vanlig vaskemiddel da, eller?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:52   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.506
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Har du virkelig grønnsåpe i maskina di? :titter bort på den helt nye maskina:

Eh, ja, skulle jeg ikke det? Jeg kjørte en runde hurtigvask uten klær i etterpå, og det gikk helt fint.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:36   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Med vanlig vaskemiddel da, eller?

Nei, brukte ullvaskemiddel.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 15:37   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.797
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toving av blånisselue

jeg bruker grønnsåpe

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:53   #13
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Jeg har brukt vanlig vaskemiddel de siste gangene jeg har tovet, da tover det litt mer enn ved bruk av grønnsåpe og milo

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:01   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Jeg har strikket to par votter i samme størrelse, vasket begge med grønnsåpe. Det ene paret på 40 gr, det andre på 60 gr. Det ble en kjempeforskjell, så jeg ville heller fortsatt på 40 noen runder til enn å gå opp til 60.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:06   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Jeg er av de som har måttet ty til 60 grader for å få de ordentlig tovet. Det står jo i "oppskriften" at det vil variere fra maskin til maskin. Vi har ganske ny vaskemaskin, så det kan jo hende at vi har for "snill" maskin til å få det tovet på bare 40 grader.

Jeg tømmer grønnsåpe rett i kammeret. Har ikke bydd på noen problemer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:09   #16
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toving av blånisselue

Det går an å tove i tørketrommelen også. Hilsen en kontrollfrik.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no