Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-19, 19:14   #21
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Periodisk faste funker bra for mange. Noen har spisevindu på åtte timer i døgnet og spiser for eksempel bare lunsj og middag, i.e spiser mellom 12.00 og 20.00, andre har en-to fastedager i uka.

Åtte timer må da være altfor lite? Hvis man står opp kl. 7, så kan man spise frem til kl. 23??

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 19:24   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Åtte timer må da være altfor lite? Hvis man står opp kl. 7, så kan man spise frem til kl. 23??

Nei, de gjør det omvendt, man kan bare spise 8 timer i døgnet, ikke at man ikke kan spise 8 timer i døgnet. For det er vel regnet som helt normalt å ikke spise om natten. Så f.eks. hopper man over frokost og spiser første måltid som lunsj klokka 12 og så siste måltid før klokka 20 om kvelden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 19:24   #23
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Sørg for å sove nok. Mangel på søvn kan gi deg mer lyst på mat, særlig usunn mat.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 20:00   #24
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nei, de gjør det omvendt, man kan bare spise 8 timer i døgnet, ikke at man ikke kan spise 8 timer i døgnet. For det er vel regnet som helt normalt å ikke spise om natten. Så f.eks. hopper man over frokost og spiser første måltid som lunsj klokka 12 og så siste måltid før klokka 20 om kvelden.


Hvor mange kalorier hver gang?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 20:21   #25
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nei, de gjør det omvendt, man kan bare spise 8 timer i døgnet, ikke at man ikke kan spise 8 timer i døgnet. For det er vel regnet som helt normalt å ikke spise om natten. Så f.eks. hopper man over frokost og spiser første måltid som lunsj klokka 12 og så siste måltid før klokka 20 om kvelden.

Høres ut som den måten jeg lever livet mitt på. Ikke at det har hatt noen positiv innvirkning på vekta akkurat. Neida, jeg spiser nok litt snop senere enn kl 20.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 22:48   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hvor mange kalorier hver gang?

Det er vel det som er utfordringen, at kalorier fortsatt er det som teller mest. Så det er ikke slik at det automatisk medfører vektnedgang, man må fortsatt tenke på hvor mye man spiser. Men for noen er det enklere å spise mindre dersom man spiser i en kortere tidsperiode og dermed kan spise større måltider.

For meg er det ikke en god ide, for jeg har hatt problemer med å ikke spise og så gå amok når jeg blir supersulten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 23:21   #27
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hvor mange kalorier hver gang?

Teller ikke kalorier, kun carber. Viktig med tilstrekkelig mengde fett ellers blir man veldig sulten synes jeg
Spiser til jeg er god og mett.
Mitt slanketips er lavkarbo kosthold og praktisere intermittent faste av og til. Faste er bra mtp helse generelt og kan også benyttes for vektnedgang.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-19, 00:40   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Det er jo egentlig enkelt - mindre inn enn ut. Jeg har ikke funnet min suksessfaktor, men gikk ned ganske mye (og raskt) med knekkebrødkuren. Men livsstilsendring er jo ikke det, da....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-19, 12:08   #29
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Mer. Mer mat, mer grønnsaker, mer vann, mer mosjon. Mer sunt fett, mer tannpuss.

Det gjør det enklere å unngå det jeg ikke trenger.

Signerer denne. Og tyggis og andre sunnere alternativer. Jeg lager is av smoothie som jeg sitter og skraper i meg på kvelden, det er da snopebehovet er størst.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-19, 12:52   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Jeg har funnet ut at jeg legger på meg når jeg spiser skiver.
Velger musli og rismelk til frokost og evt lunsj. Vanlig muddag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-19, 13:44   #31
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har funnet ut at jeg legger på meg når jeg spiser skiver.
Velger musli og rismelk til frokost og evt lunsj. Vanlig muddag.


Samme her. Spiser havregryn og melk.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-19, 12:19   #32
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Styrketrening!

Når jeg vet at det blir utskeielser legger jeg inn en ekstra runde, og tyngre vekter.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-19, 12:21   #33
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har funnet ut at jeg legger på meg når jeg spiser skiver.
Velger musli og rismelk til frokost og evt lunsj. Vanlig muddag.

Jeg også, selv om brødet var relativt grovt... Nå spiser jeg Gullstandard brød, men i små mengder

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-19, 00:40   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt

Alle er forskjellige og har forskjellige utfordringer. Jeg syns middag er litt jeje, og det er ikke noe jeg har problemer med å mengdekontrollere. Men jeg lager i utgangspunktet sunne middager uten sauser og ost, og har for lenge siden sluttet med å spise (noe særlig) karber til middag, så da er det som oftest kjøtt/fisk pluss grønnsaker/salat.


Hvis man skal ta av i vekt uten sult og uten å gå i sparemodus, så er det beste for mange å gå i ketose og bli der noen uker. Det er for meg en ganske fin tilstand, med god søvn, mindre pms, uten søtsug og jevnt blodsukker, men det er pøtete å holde på med, særlig i sosiale settinger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no