Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaffe | Te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kaffe | Te |??
Kaffe! 85 62,50%
Te! 24 17,65%
Annet.... Spesifisert i tråden 22 16,18%
Broccolismoothie 5 3,68%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 13:58   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe | Te?

Jeg dropper bare melka og unngår problemet. :rema1000:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:02   #122
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe | Te?

Ja, det er veldig interessant å høre på steameren når blir "dypere i målet". Jeg steamer ofte bittelitt til da. Når jeg begynte å steame hjemme så hadde jeg hørt det samme på café og fikk en liten ahaopplevelse.

Nå har vi forresten hatt en runde hvor vi trodde vi måtte bytte hele kokesaken, og har endret litt på rutinene våre for å ikke brenne den ut.

1. Steame med en gang den blir varm nok, ikke sette på steameren og glemme den, slik jeg har gjort et par ganger. Det er fordi varmeelementet som varmer opp til damp blir, naturlig nok, varmere enn når man varmer opp til kaffe og det kan gå i stykker om det blir stående varmt over tid.

2. Tømme maskinen for damp etter steaming, gjerne ved å skru av steameren og på med tevann, deretter spyle ut all dampen til det kommer en klar stråle med vann. Eller gjøre det samme gjennom kaffedelen. Det er slik at det skal stå vann i kokeren, og ikke være tørt slik det er etter steaming.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no