Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-20, 08:13   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Trenger tips til en kake til. Familieselskap. Ikke Pavlova eller verdens beste. Må kunne lages dagen i forveien. Helst ikke så mye greier, gjerne ganske enkel å lage. Og dødsgod selvsagt. Hvilken kake ville du laget da?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 08:19   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Gjærbakst av noe slag. Kanelboller eller kringle. Evt suksesskake, hvis det måtte være kake.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:06   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Eplekake, mest fordi det er en "høstkake"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:30   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Enten en skikkelig saftig sjokoladekake, eller en nøttebunn med bringebærkrem.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:34   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Eplekake nåpå denne tiden. Den kan lages dagen før og stekes mens du venter på gjestene sånn at denserveres lun.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:45   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Jeg ville laget eplekake, strødd med litt sukker og kanel. Den kan trygt stå over natten. På denne årstiden ville jeg brukt norske epler.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:57   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

En stemme til på eplekake. Saftig og godt med masse kanel, slik liker jeg den. Gjerne servert med krem eller is. Gjærbakst vil også passe godt til det du har valgt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 09:59   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Stemmer i eplekake-koret. Den kan lages dagen i forveien, og blir egentlig bare bedre av å stå litt. Server gjerne en god vaniljeis til, eventuelt pisket crème fraîche.

Denne er knallgod!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:05   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Suksesskake.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:11   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Aldri eplekake til fest, det funker kun som straff.

Ostekake, enten fromasjevarianten eller en nydelig, stekt en.


Mazarinterte med nøttelokk
1) TERTEBOTN
Smuldre saman:
120 g kveitemjøl
60 g melis
70 g kaldt smør
Samle det med
1 eggeplomme
Pakk deiga i plast og legg kjølig i 30 min
Smør ei terteform, ca 22 cm i diameter. Kjevle ut mørdeigen, den skal dekke botn og kantar. Legg deiga i forma og set kjølig i 30 min. (Tips til utkjevling er å ha plastfolie over og under, så slepp ein at den sit fast i bord og kjevle.)
2) MAZARINFYLL
Bland saman:
125 g grovriven marsipan
100 g rørsukker
75 g mjukt smør
1 stort egg (neste gong eg skal lage denne kjem eg til å ta med eggekviten eg fekk til overs frå tertebotnen også.)
30 g kveitemjøl
Fordel fyllet ut over mørdeigen.
Steik terta på 200 grader, ca 25 min.
Medan terta står i ovnen:
3) NØTTETOPPING
Bland i ein kjele og kok opp:
125 g grovhakka hasselnøtter
100 g smør
75 g sukker
1 stor ss sirup. (Oppskrifta sa opprinneleg honning, men eg bytte det ut med sirup sidan eg synast honning lett kan bli i overkant dominerande smak.)
Etter ca 25 min, når terta som står i ovnen er gylden og fin, tar du den ut og fordeler nøttetoppingen over det heile. Set den inn i ovnen igjen og steik i 5-8 min.
Avkjøl og dekorer med smelta mørk sjokolade rundt kanten av terta.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:19   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Det er jo ostekake hun har da Syrinx. Den andre så spennennde ut! Men jeg synes ikke eplekake er straff altså. I allefall ikke varm, med is til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:29   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Jeg stemmer også for gjærbakst. En kringle med makronfyll hadde jeg blitt glad for.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:36   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Dette er en sjokoladekake som er superenkel å lage, og som er best på dag to og tre (hvis det er noe igjen av den).
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:38   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er jo ostekake hun har da Syrinx. Den andre så spennennde ut! Men jeg synes ikke eplekake er straff altså. I allefall ikke varm, med is til.


Herre min hatt, slutte å skrive innlegg i bakfylla kanskje.
Og ikke er nøttekaka enkel heller. Er det mulig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:44   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Snickerskake da?
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/snickerskake

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-20, 11:56   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ostekake og sjokoladekuler - hva mangler jeg?

Den kaken så faktisk kjempegod ut, Syrinx! En annen gang. Men takket være alle eplekakeentusiastene her Så blir det eplekake asså. Også har jeg fått den eldste jenta mi til å bake den.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no