Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnpledd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 08:52   #21
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

200 masker må jo være rikelig.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:57   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men iallefall, jeg har strikket opp nesten to nøster på hvert teppe, og da blir det mer enn stort nok. Jeg har snudd når jeg har nådd ca. 200 masker. Ull/silkegarnet er helt fantastisk å strikke med og teppet blir jo så mykt og deilig, samtidig som det er veldig lett og varmt.

Jeg har snart nådd 70 masker, så jeg har vel tatt en fjerdedel. Går fort på trikketuren fra/til barnehagen.

Takk for alle svar!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:10   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg har snart nådd 70 masker, så jeg har vel tatt en fjerdedel. Går fort på trikketuren fra/til barnehagen.

Takk for alle svar!

Det trodde jeg også, helt til jeg begynte å regne på det (nerd som jeg jo er …). 70 masker er ca. halvveis til 100 masker. 100 masker er ca. halvveis til 140 masker og 140 masker er ca. halvveis til 200 masker. Det vil si at 70 masker er 1/8 til 200, eller 1/16 til ferdig. Men du er godt i gang!

Håper jeg ikke tok motet fra deg nå. Teppet er virkelig verdt alt arbeidet, det er utrolig deilig. Snuppa elsker å kose med det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:12   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

200 masker må jo være rikelig.

Jupp, det var det jeg fant ut. To hele nøster er med min strikkefasthet nesten 220 masker, men de siste 20 omgangene er mye arbeid og gir lite tilbake i form av størrelse.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:32   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det trodde jeg også, helt til jeg begynte å regne på det (nerd som jeg jo er …). 70 masker er ca. halvveis til 100 masker. 100 masker er ca. halvveis til 140 masker og 140 masker er ca. halvveis til 200 masker. Det vil si at 70 masker er 1/8 til 200, eller 1/16 til ferdig. Men du er godt i gang!

Håper jeg ikke tok motet fra deg nå. Teppet er virkelig verdt alt arbeidet, det er utrolig deilig. Snuppa elsker å kose med det.



Jeg tok meg i det etter at jeg hadde postet. Men i maskeantall er jeg 1/4!



jeg må bare holde motivasjonen oppe, for det er egentlig drepende kjedelig.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:51   #26
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.



Jeg tok meg i det etter at jeg hadde postet. Men i maskeantall er jeg 1/4!

Jepp, og det er ikke så lite bare det. Du er jo også over 1/3 i antall omganger til du skal snu.


Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

jeg må bare holde motivasjonen oppe, for det er egentlig drepende kjedelig.

Det blir mye gøyere når du har kommet halvveis og det går fortere og fortere for hver omgang. Og på slutten, når du bare har 100 masker igjen, så går det kjempefort. Jeg lover!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 17:22   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Jeg er nå på 167 masker.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:47   #28
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Men du, pass på å starte fellinga litt før du har brukt opp det første nøstet. Kan høres dumt ut, men en jeg kjenner manglet 2 rader da hun hadde brukt opp nøste nummer to...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 19:52   #29
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Nå ble jeg sentimental.
Mannen vasket vårt på 90 grader (!!!)

*savner*

Det er det jeg sier; jeg vil ha vaskemaskinen i fred!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:15   #30
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Kan noen hekle kant på disse teppene? Jeg trenger en innføring

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:40   #31
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnpledd

Jeg strikket et slikt teppe da jeg lå på obsposten ved Riksen og ventet på keisersnittet. Da det var ferdig skulle svigermor (av en eller annen grunn) sette det inn med noe lanolingreier etter vask, og etterpå ble teppet skikkelig stivt, nesten litt seigt og ikke noe fint i det hele tatt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no