Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Budapest, Praha eller Krakow?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-24, 11:29   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.529
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Budapest, Praha eller Krakow?

Ja, det lurer vi på i sommer.

Tenkte kanskje det var greit å gjøre Budapest nå, før Ungarn blir enda mer ufyselig. Ingen av oss har vært noen av stedene, og jeg har fått litt "grep" om Krakow og Praha, men Budapest føles litt mer ullen.

Vært noen av stedene? Noe du vil anbefale?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-06-24 kl 11:49.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 11:41   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.344
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Ja, jeg fikk litt "siste liten"-følelse for Budapest, så er glad vi var der i fjor.

Jeg har vært alle tre steder, og de har alle det flotte, litt grandiose sentraleuropeiske over seg, i hvert fall Budapest og Praha, og masse interessant historie. Krakow har litt mer "småby" over seg. Den er overkommelig og lettere å "gjøre unna" enn Praha og Budapest, som er STORE byer.

Jeg tror jeg LIKTE Praha best, men syns Budapest var enda mer interessant. Synagogen der er fantastisk, og har en veldig spennende historie. Jeg var på en byvandring med guide, som var super.

Budapest bærer tydelige merker av historien, både det at den er delt i to tydelig forskjellige byer, og også tydeligere merker fra det sovjetiske, og 1956, selvsagt. Slik jeg husker det, i hvert fall. Jeg syns Praha hadde et mer "kultivert" preg, hvis man kan si det (klarer ikke å forklare det noe bedre).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 11:43   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.485
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Jeg gjetter at du mente Ungarn og ikke Bulgaria?

Jeg tror at jeg skulle velge Budapest nå og ha de andre to til gode. Jeg har ikke vært i Krakow, men det virker veldig hyggelig.

Praha likte jeg også, men det begynner å bli noen år siden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 11:49   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.529
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg gjetter at du mente Ungarn og ikke Bulgaria?

Jeg tror at jeg skulle velge Budapest nå og ha de andre to til gode. Jeg har ikke vært i Krakow, men det virker veldig hyggelig.

Ja, Ungarn! Jeg så på Sofia også, men måtte begrense meg noe. Har rettet nå.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg fikk litt "siste liten"-følelse for Budapest, så er glad vi var der i fjor.

Jeg har vært alle tre steder, og de har alle det flotte, litt grandiose sentraleuropeiske over seg, i hvert fall Budapest og Praha, og masse interessant historie. Krakow har litt mer "småby" over seg. Den er overkommelig og lettere å "gjøre unna" enn Praha og Budapest, som er STORE byer.

Jeg tror jeg LIKTE Praha best, men syns Budapest var enda mer interessant. Synagogen der er fantastisk, og har en veldig spennende historie. Jeg var på en byvandring med guide, som var super.

Budapest bærer tydelige merker av historien, både det at den er delt i to tydelig forskjellige byer, og også tydeligere merker fra det sovjetiske, og 1956, selvsagt. Slik jeg husker det, i hvert fall. Jeg syns Praha hadde et mer "kultivert" preg, hvis man kan si det (klarer ikke å forklare det noe bedre).

Jeg ble veldig interessert i den jødiske historien i Budapest, også fordi veldig mange av de norske jødene kom derfra.


Praha har vi muligens litt bedre tid på, og Polen går (enn så lenge) riktig retning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:26   #5
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.943
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Det er også mye god ungarsk vin å smake på.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:26   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Vi har vært i både Krakow og Praha i løpet av de siste par åra, og jeg falt pladask for førstnevnte. Det kommer selvsagt an på interesser også, men det er en storslått vakker by av passe størrelse etter min smak. Og så hadde vi så nydelig (oktober)vær. I Praha var vi midtvinters, så det var grått og kaldt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:29   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.344
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

De har fantastisk guiding i synagogen, også.

Og hvem skulle trodd at Budapest-ghettoen skulle vise seg å være nesten tryggere enn å flykte til Norge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:32   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.485
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Vi var i Budapest tidlig i juni og jeg tror ikke jeg hadde dratt dit når det var mer sommer enn det om det gikk å unngå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:37   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.669
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Jeg har vært i budapest to ganger og synes det er en veldig flott by! Krakow og Budapest blir to helt ulike opplevelser egentlig synes jeg. Litt som å sammenligne London og Bath (ok, kanskje ikke fullt så stor forskjell)Liker begge deler,men litt etter hva man er ute etter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:47   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.344
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Ja, Krakow er vakker og koselig, Budapest er storslått, stor og litt overveldende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 13:15   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.529
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi var i Budapest tidlig i juni og jeg tror ikke jeg hadde dratt dit når det var mer sommer enn det om det gikk å unngå.

Hvorfor det? Varme? Vi har det med å reise til koko varme byer om sommeren, så det takler vi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 14:15   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.485
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor det? Varme? Vi har det med å reise til koko varme byer om sommeren, så det takler vi.

Ja, varmen, men jeg tror det går bra, jeg er veldig vant med høy varme også, men har hørt om flere som har synts at det ble for varmt. Storby ønsker jeg dog, om mulig å velige når det ikke er som aller varmest om jeg har valgfriheten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 14:21   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.666
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Jeg har vært i alle de tre byene, dog ikke så nylig. Likte alle veldig godt. Krakow så godt at jeg forsøkte å få det til å bli en årlig tradisjon å dra dit. Budapest overrasket meg mest positivt, kanskje fordi forventningene ikke var så enorme. Husker fortsatt med glede flere overraskelser; et bortgjemt lokale i en bakgård der vi plutselig havnet på en forestilling av et reisende teater og koselige kafeer. Mange liker jo Praha, og jeg er ikke uenig, men der var vi midt i den verste turiststormen på sommeren, noe jeg ikke synes er like stas.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 19:47   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.529
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Dere som har vært i Budapest, hva gjorde dere?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 21:45   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.669
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Besøkte spa/bad, elvecruise, museum, kafeer og restauranter. I tillegg til å rusle rundt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 21:46   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.669
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Var blant annet her
https://www.mementopark.hu/en/home/

https://remember.org/house-of-terror-museum.html


Sist redigert av vixen : 10-06-24 kl 21:48. Årsak: .
vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 23:13   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.669
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere som har vært i Budapest, hva gjorde dere?

https://szechenyibath.com/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 23:51   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.422
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Liker Krakow veldig godt, reiser gjerne tilbake. Praha er flott, men jeg må ikke tilbake. Budapest har jeg ikke vært i og vet ikke helt om jeg ønsker meg dit. *hjelpsom*

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-24, 06:58   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.012
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Jeg har vært to ganger i Praha og én gang i Budapest. Hadde få forventinger tll Budapest, men likte byen kjempegodt! Masse å oppleve. Flott by. Praha var jeg litt skuffet over, men det kan hende det var fordi jeg var i dårlig form den ene gangen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-24, 08:50   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.164
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest, Praha eller Krakow?

Jeg har vært i alle de tre byene. Budapest har jeg besøkt veldig mange ganger (ettersom jeg bodde i Ungarn et år ... dog i en annen by).

Praha og Budapest er stort og flott. Kanskje særlig Budapest. Mitt besøk i Praha ble litt amputert av en litt reiselei 11-åring, så jeg tror byen har mer å by på en jeg fikk opplevd. Begge disse byene har veldig mange gode restauranter.

Politikken i Ungarn er jo skrekkelig trist, men jeg kan dessverre forstå hvorfor det har blitt sånn. Men jeg tenker det er et land det er verdt å besøke, så kanskje er dette et godt tidspunkt før de ødelegger fullstendig for seg selv?

Hvis dere drar til Budapest, så anbefaler jeg å ta t-banen til endestoppet Szentendre. Her er det mange museer og en ganske unik arkitektur, og et veldig trivelig sentrum.

Krakow er også flott, men jeg opplevde det som veldig mye mindre. I tillegg gir det jo mulighet for å besøke en konsentrasjonsleir, hvis det er av interesse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no