Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 09:07   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Er gammeltante det samme som grandtante?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:22   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har inntrykk av at det bare er byfolk på austlandet, som seier fetter og kusine...

Nå hørtes du veldig nedlatende ut! I så fall må "byfolk" være vidt definert, for det er veldig vanlig på store, store deler av Østlandet så vidt jeg veit. Jeg har bare kusiner, og kunne ikke finne på å bruke ordet "søskenbarn" om dem.

Det rareste synes jeg er folk nordfra som bruker ordet "svigerbror" for svoger.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:27   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Jeg er bergenser og osloenser, og har sagt fetter og kusine i all min tid.

Det er bare på Gjøvik man har sånne syskjenbånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:57   #44
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Jeg sier søskenbarn når det er snakk om både gutter og jenter (veldig tidsbesparende ) og fetter og kusine når det bare er snakk om ett av kjønnene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:28   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er gammeltante det samme som grandtante?

Tror det? Det høres mye hyggeligere ut å være en grandtante enn en gammeltante.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:00   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kusine, fetter, Stavanger. :datapunkt:

Då har vi to valide og reliable datapunkt og kan konkludere med at 50% seier fetter/kusine og 50% søskenbarn.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå hørtes du veldig nedlatende ut! I så fall må "byfolk" være vidt definert, for det er veldig vanlig på store, store deler av Østlandet så vidt jeg veit. Jeg har bare kusiner, og kunne ikke finne på å bruke ordet "søskenbarn" om dem.

Det rareste synes jeg er folk nordfra som bruker ordet "svigerbror" for svoger.

Er bydialekt betre? Eg har jo ikkje forska på det, men eg har inntrykk av at fetter og kusine er knytta til "finare" bydialekter. Og det stemmer jo med at dei seier det i Bergen også. Eg meiner ikkje at bydialekt er negativt. Presiserer.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:04   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

De sier fetter og kusine i Østfold også. Ikke akkurat "finere bydialekt" der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:05   #48
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De sier fetter og kusine i Østfold også. Ikke akkurat "finere bydialekt" der.

Sant nok.

Eg konkluderer med at eg tar feil.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:06   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Sant nok.

Eg konkluderer med at eg tar feil.

Kanskje østlandet, pluss byer utenfor?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:17   #50
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanskje østlandet, pluss byer utenfor?

Kanskje det. Eg har tenkt på det som ein by-land-ting, men Austlandet+byar høyrest sannsynleg ut.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:17   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?


Brun saus.
Sier Toro-fasiten.


Jeg lager hverken brun eller hvit saus. Ikke fra pose og ikke fra bunnen. :bidrar:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:18   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Brun saus.
Sier Toro-fasiten.


Jeg lager hverken brun eller hvit saus. Ikke fra pose og ikke fra bunnen. :bidrar:

Men når det gjeld orddeling/særskriving, er det ikkje alltid produsentane har rett...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:27   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.176
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Jeg skriver det slik jeg sier det, og da er det et adjektiv + ordet adjektivet beskriver, altså brun saus. Dillsaus heter dillsaus fordi dill er TYPEN saus, basert på en sentral ingrediens (som fløtesaus eller ostesaus).

Men jeg vet ikke helt logikken i at jeg også sier brunost og hvitost.

Også sier jeg søskenbarn og fetter/kusine litt om hverandre, men syns "fetter/kusine" egentlig høres veldig "fint" ut for min bøgdedialekt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:41   #54
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skriver det slik jeg sier det, og da er det et adjektiv + ordet adjektivet beskriver, altså brun saus. Dillsaus heter dillsaus fordi dill er TYPEN saus, basert på en sentral ingrediens (som fløtesaus eller ostesaus).

Men jeg vet ikke helt logikken i at jeg også sier brunost og hvitost.

Også sier jeg søskenbarn og fetter/kusine litt om hverandre, men syns "fetter/kusine" egentlig høres veldig "fint" ut for min bøgdedialekt.

Ja, jeg regner da med at de aller fleste sier og skriver hvitost og brunost. Så om det er adjektivt + ordet som beskriver osten, blir det vel hvit ost og brun ost? På samme måte som hvit saus og brun saus?

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:43   #55
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Det er noko med tonefallet, som gjer at brun saus og brunost er riktig. Men eg klarer ikkje heilt å forklare det.

Eg meiner for øvrig at det er brunost og kvit ost, fordi brunost er nokre få, liknande, brune osterypar, medan kvit ost kan vere mykje meir forskjellig, gouda, jarlsberg, edamer etc.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:44   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.176
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Ja, man SIER jo brunost og hvitost, så derfor skal det absolutt også skrives sånn (og jeg antar at folk som skriver brunsaus gjør det fordi det er slik de uttaler det). Men jeg forstår ikke helt hvorfor det er "riktig" å si og skrive brunost.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:46   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.176
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Bai: Det er pga. hvor du legger trykket i ordet. Det er bare trykk ett sted: "BRUNost"

Men jeg sier BRUN SAUS. Trykk to steder. To ord. Men DILLsaus. Ett ord.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:46   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De sier fetter og kusine i Østfold også. Ikke akkurat "finere bydialekt" der.

Og i Vestfold i områder som ikke er kjent for "fin bydialekt".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:50   #59
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Kanskje fetter/kusine er vanligst i det som kalles det sentrale østlandsområdet, i en vid sirkel rundt Oslo?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:51   #60
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrives brun saus/brunsaus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bai: Det er pga. hvor du legger trykket i ordet. Det er bare trykk ett sted: "BRUNost"

Men jeg sier BRUN SAUS. Trykk to steder. To ord. Men DILLsaus. Ett ord.

Ja, ikkje sant. Men då kjem vi kanskje tilbake til at trønderar seier BRUNsaus og skriv brunsaus, medan eg vil seie BRUN SAUS og skrive brun saus. Og då er vi like lang, med tanke på korfor brun saus er riktig.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no