Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grønnsaker til oksefilet

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-12, 18:51   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønnsaker til oksefilet

Vi skal ha helstekt oksefilet i konfirmasjonen. Med fløtegratinerte poteter, og jeg tror aspargesbønner. Men vi burde vel ha en grønnsak til? Og gjerne noe som er lett å tilberede/kan lages dagen i forveien. Jeg vurderte selvplukket sopp fra fryseren, men den må stekes opp rett før servering. Ikke så praktisk i pentøy.

Noen forslag?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 18:55   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Rødløkskompott.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 18:57   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Rødløkskompott.

Ja! Har du en god oppskrift?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:02   #4
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Ovnsstekte cherrytomater gir fin syre og farge til retten.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:17   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Jeg pleier å slumpe, men denne så ganske lik ut.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:57   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Jeg er enig med Koko, et eller annet med syre vil gjøre retten bra.
Enten cherrytomatene hun foreslår, eller kanskje en hel enkel salat med ruccola, melon, rødløk, strimelt fennikel og halve små gode tomater. Jeg blander litt olje, eplecidereddik og krydder og vender forsiktig inn også.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:44   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Cherrytomater var heller ikke dumt. Litt friskere. Jeg får låne naboens kjøkken i tillegg til mitt eget, og det ser ut som de kan stå i ovnen og godgjøre seg der. Alle oppskriftene jeg finner er med timian, og det er en av gjestene allergisk mot. Hva kan jeg bruke istedenfor? Rosmarin? Basilikum?

Nextlife, den salaten, kan den lages i forveien? Eventuelt at jeg bare tilsetter olje/eddik rett før servering?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.

Sist redigert av allium : 22-05-12 kl 20:51.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 21:01   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Cherrytomater var heller ikke dumt. Litt friskere. Jeg får låne naboens kjøkken i tillegg til mitt eget, og det ser ut som de kan stå i ovnen og godgjøre seg der. Alle oppskriftene jeg finner er med timian, og det er en av gjestene allergisk mot. Hva kan jeg bruke istedenfor? Rosmarin? Basilikum?

Nextlife, den salaten, kan den lages i forveien? Eventuelt at jeg bare tilsetter olje/eddik rett før servering?

Ja, jeg synes nesten den blir bedre når den får stått noen timer.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 21:32   #9
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Cherrytomater var heller ikke dumt. Litt friskere. Jeg får låne naboens kjøkken i tillegg til mitt eget, og det ser ut som de kan stå i ovnen og godgjøre seg der. Alle oppskriftene jeg finner er med timian, og det er en av gjestene allergisk mot. Hva kan jeg bruke istedenfor? Rosmarin? Basilikum?

Jeg er veldig glad i basilikum og hvitløk til tomater. Slenger hele kvister i en form, legger ved noen hvitløksfedd, gjerne litt basilikum, sprinkler over litt god olivenolje, salt, pepper og slenger i ovnen på ikke altfor høy varme. Hvor lenge du lar de stå avhenger av hvor friske du ønsker dem. Står de litt for lenge blir de verdens beste soltørkede tomater.
Sukkererter er også enkelt og godt til om du ikke får tak i fin asparges. Ellers haricots verts. Lager forresten også ofte sellerirotpurè til oksekjøtt, men det blir litt for mye når du skal ha gratinerte poteter. Åh, nå fikk jeg lyst på gratinerte poteter!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 22:35   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Tomater kan jeg - de skal ha basilikum rundt seg. Og hvitløk hvis det passer med resten. Og gjerne litt nudelig olivenolje.

  Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 15:10   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Når vi spiser indrefilet av okse så har vi fløtegratinerte poteter, pannestekt sjampingjong og gulrøtter delt i skiver.

Hvordan steker dere tomater uten at de blir blaute?
Vi har grillet endel sist uke i finværet og jeg har laget ovnsstekte poteter og grønnsaker og deler tomater i to med saltflak og pepper på - men de blir bare blaute og ekle igrunnen.. ikke stekt... Hva gjør jeg feil?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 16:41   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Fileten ble fortært i går, men ovnsstekte cherrytomater med basilikum, fingersalt, hvitløk og olivenolje, stekt i 1 time ved 150 grader. De var helt nydelige.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:58   #13
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Grønnsaker til oksefilet

Så bra allium!

Hva slags tomater bruker du GinaK? Og hvor lenge steker du dem på hvilken temperatur?

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no