Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 14:36   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Jeg vil helst ikke koke den i cola.

Har nemlig en skinkesteik i fryseren som det er på tide å fortære, tenke jeg kunne lage den til middag i morgen siden den egentlig gjør seg selv. Har noen noen spennende idéer? Forrige gang gned jeg den med hvitløk og mynte, det ble ganske godt. Nå vil jeg prøve noe nytt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:41   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Du kan gni den inn med en blanding av revet sitronskall, finhakket eller tørr timian, maldonsalt, pepper og fransk sennep. Legg steken i en ildfast form sammen med tre halve skrellede løk, tre-fire skrellede gulrøtter i store biter og hell på 7 dl. vann. Sett den i ovnen på 175 C i to-tre timer til steketermometeret viser 76 C.

Mens steken hviler, siler du ut kraften og lager saus. Server med poteter og evt flere grønnsaker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:32   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

namnam, takketakk, det tror jeg at jeg prøver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:10   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Sånn forøvrig vil jeg si at jeg definitivt ville kokt den i cola om det var min stek. Jeg har aldri prøvd det, men har hatt lyst siden jeg fikk den Nigella-kokeboka for mange år siden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:17   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Jeg hadde egentlig bare tenkt å se hva for noe godt Madam Mim kom med forslag til for skinkestek, men klarer ikke å la være å spørre....

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil helst ikke koke den i cola.


Hva i all verden har jeg gått glipp av? Koke i cola? Seriøst?

Kan man evt. koke reinstek på samme måte? Eller er cola best til skinkestek?

Og for ikke å kuppe tråden helt uten å gi noe tilbake...;

http://www.ofk.no/Recipe.aspx?artid=7281 (Jeg er dårlig til å lage mat, men god til å google... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:30   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God idé til hva jeg kan gjøre med skinkesteika?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.


Hva i all verden har jeg gått glipp av? Koke i cola? Seriøst?

Kan man evt. koke reinstek på samme måte? Eller er cola best til skinkestek?

Sjekk denne tråden. Nigella syns tydeligvis det er en strålende idé å koke skinkestek i cola. De som har smakt sier det er godt, jeg syns det høres litt kvalmt ut. Om det går greit å koke andre steiker i cola er jeg veldig usikker på. Jeg er litt mer på urte-bagen selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no