Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reservere sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-14, 21:37   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Reservere sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Bestilte tidligere billetter for vesla og meg hos Norwegian. Reserverte ikke seter da jeg ville gjøre de så rimelige som mulig. I dag kom mail med påminnelse om å reservere seter for å sikre å sitte ved siden av reisefølget. Om jeg ikke betaler for å reservere seter, risikerer jeg da at vesla på snart 6 og jeg blir sittende hver for oss?

Går ut i fra at svaret er ja, men håper i det lengste å spare de kronene jeg kan.


Sist redigert av Luvi : 06-09-14 kl 10:18.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:39   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg har aldri reservert og har alltid fått sitte ved siden av ungene. Jeg tror ikke de kan plassere foreldre og unger hver seg. Verre hvis man reiser med en venninne eller no sånt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:41   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg har aldri reservert sete når vi reiser med Norwegian, og vi har reist mellom 2-9 samtidig og vi har bestandig fått sete sammen, eller rett bak hverandre på to rekker eller på hver vår side av midtgangen på samme rad. Vi har bare vært tidlig til innsjekk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:42   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Med bare to stk ville jeg vært tidlig til innsjekk og tatt sjansen på ikke å reservere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:44   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg reserverer alltid sete og sier konsekvent nei til å bytte med andre som tydeligvis ikke har gjort det. Er flyet fullt og mange har reservert risikerer dere å sitte langt unna hverandre. Er det viktig for dere å sitte sammen reserverer du sete.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:48   #6
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg har heller ikke reservert seter hver gang.
Vi (jeg og jentene) har noen ganger blitt plassert på forskjellige rader. Det er noe man risikerer når man ikke betaler for å sitte sammen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 21:57   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg kunne tatt sjansen, men vært forberedt på at dere kanskje ikke fikk sitte sammen. Hvis du er tidlig ute vil jeg tro det ordner seg. Du kan endre sete når du sjekker inn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:00   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Hvis du er relativt tidlig ute med å sjekke inn, tror jeg det skal mye til for at dere ikke får sitte sammen.

Jeg flyr en hel masse med Norwegian innenriks, reserverer aldri sete, og har ennå ikke endt opp med et sete jeg har vært misfornøyd med når jeg har sjekket inn på flyplassen. Jeg får alltid byttet meg vekk fra midtseter, og det er alltid seter ved siden av hverandre tilgjengelige. Da sjekker jeg typisk inn ca. halvannen time før avgang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:08   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg reserverer aldri sete, og vi er rett som det er fem på tur, og bare en gang har jeg opplevd at vi ikke fikk sitte sammen. Vi pleier å være ute i god tid når vi reiser alle sammen.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:08   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg ville kommet et par timer før avgang og satset på at det gikk fint. Det er gjerne noe igjen langt bak om ikke annet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:15   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Da tror jeg at jeg går for tidlig oppmøte. Selvsagt er det viktig for meg at vi får sitte sammen, jenta er da bare fem, lar henne ikke sitte alene sammen fremmede. Får tygge litt på det, men tror tidlig oppmøte blir tingen. Nå har jeg lang tid på å bestemme meg da, vi reiser ikke før lillejulaften.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:15   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Det går fint. Jeg har aldri opplevd å bli skilt fra reisefølget mitt. Jeg sjekker inn når jeg får sms om at jeg gjøre det på tlf, da blir du tildelt seter, også kan du evt endre dem på flyplassen om du vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:18   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Når du er logget inn ser du plan over flyet og hvilke seter som kan reserveres. Kan man ikke det.? Da kan du følge med på hvor mye ledig det er. For det blir vel nesten garantert fullt til jul, det interessante er hvor mange av disse som bestiller sete.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 22:51   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg har ikke pleid å reservere sete, og vi har alltid fått sitte sammen. Ikke har noen vært nødt til å bytte sete for at vi skulle få sitte sammen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 23:27   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Vi reserverte, turte ikke å ta sjansen.
Det hadde vært krise om yngstemann ikke kom sammen med oss.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 23:33   #16
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.105
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Har aldri reservert, ikke opplevd å ikke komme sammen.
Dersom jeg reiste alene eller sammen med andre voksne hadde det ikke fallt meg inn å ikke ville bytte plass for å hjelpe voksen+barn som hadde fått plass fra hverandre. Jøje.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 23:55   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg har ikke reservert når jeg og ungen har reist med Norwegian. Har ikke møtt spesielt tidlig opp heller, en time før på Gardermoen. Har fått sitte sammen da, aldri vært noe problem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 00:23   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Resververe sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Har aldri reservert, ikke opplevd å ikke komme sammen.
Dersom jeg reiste alene eller sammen med andre voksne hadde det ikke fallt meg inn å ikke ville bytte plass for å hjelpe voksen+barn som hadde fått plass fra hverandre. Jøje.

Jeg ønsker å sitte langt fram i flyet, helst på de 5-6 første radene. Jeg er villig til å betale for å få sitte der. Når jeg først har betalt for det jeg oppfatter som et gode (for meg) ville det ikke falt meg inn å gi fra meg plassen fordi noen andre er for gniene til å betale for noe som er viktig for dem. Deres valg, deres konsekvenser.

Jeg aner ellers ikke hvor stor sjansen er for å bli delt hvis man ikke reserverer seter siden jeg alltid betaler, men hvis ikke tror jeg nok at lillejulaften er en dag da jeg ville vurdert det litt ekstra.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 01:14   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservere sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Jeg tror ikke de deler barn og foreldre, når man har bestilt billettene sammen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 01:17   #20
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reservere sete for å sikre at vesla og jeg får plass sammen?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror ikke de deler barn og foreldre, når man har bestilt billettene sammen.

Joda det gjør de.

Har opplevd at foreldre å barn er kommet på forskjellige kanter på flyet.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no