Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Mørkt eller lyst gulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 16:34   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Mørkt eller lyst gulv?

Vi skal bygge hus, og jeg sliter med å bestemme meg for om vi skal gå for natur eik parkett, eller en eller annen mørk variant, valnøtt eller mørkere.

Vi har hatt bøk laminat tidligere, til å bli aldeles rablende gal av, med sort hund. Nå har vi kirsebær laminat, og den er forsåvidt grei, men jeg ønsker den i tilfelle enda mørkere.

Av møbler har vi veldig lite, og blir nok å må kjøpe endel nytt når vi flytter. Vi har brunmelert sofa, eik skjenk, sort og alu tvbord, og spisestuen er sort, med trehvit bordplate og seter.

Spisestuen hadde jeg kanskje tenkt til å male hvit, og beise bordplaten, og skjenken kan også males.

Jeg er kanskje redd det blir mørkt med veldig mørkt gulv, men tror også jeg blir fort lei eik.

Noen som kan dele bilder og erfaringer med sine gulv?

Skal se om jeg finner noen bilder av innredning jeg liker, så dere kan danne dere et bilde av hvordan jeg ønsker det.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 16:53   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?







Sånn. Stilen jeg liker er ganske sprikete, ikke veldig glad i stram minimalisme, heller litt over mot maksimalisme. Liker blomster, striper og prikker, prismekroner og stæsj.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 16:57   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Vi lempet ut den gamle kirsebærparketten som lå her og har lagt hvitpigmentert eik. Det er så fiiint!
Det som ikke vises på mørkt gulv vises på lyst gulv og visa versa. Hundehår vises uansett. :erfaren:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:55   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Jeg ville uten tvil valgt eik.

Jeg syns det er veldig, veldig fint med helt mørkt gulv men blir nesten gal av å holde det rent.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:05   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Jeg hadde mørk kirsebær. Den ble våt. Så hadde jeg antikkeik. Den ble også våt. Nå har jeg, eh, hvitvasket ask ellerno? Den er sålangt tørr. Ergo stemmer jeg for lyst gulv. (Og så har jeg hvit hund. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:14   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Jeg liker ikke mørkt gulv. Jeg ville ha valgt så lyst som mulig. Men ser poenget med sorte hundehår. På bildene du har lagt ut ser gulvene nokså lyst ut? Blir ikke det penest til mørke møbler?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:17   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Jeg ville gått for noe i eik om du tenker på hvor fort ting synes på det.
Vi har hvitlasert ask, hvit hund, men ser fortsatt hårene.
Vil tro du fortsatt ser de sorte hårene på mørkt gulv også.

Om jeg skulle hatt mørkt gulv tror jeg at jeg hadde villet hatt eik som er behandlet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:21   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Om du liker å vaske og støvsuge så er mørkt gulv tingen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:32   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Har mørkt golv her vi leiger. Det er forferdelig å leve med. Etter at eg har støvsugd går det 10 minutt, så får eg lyst til å støvsuge igjen. Dette golvet produserer hår og lo og støv trur eg. Alt vises; det er nesten sjølvlysande.

Og så likar eg ikkje mørke golv heller...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:33   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Når vi bygger skal vi ha Kvitmattlakka ask eller eik.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:56   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg liker ikke mørkt gulv. Jeg ville ha valgt så lyst som mulig. Men ser poenget med sorte hundehår. På bildene du har lagt ut ser gulvene nokså lyst ut? Blir ikke det penest til mørke møbler?

På bildene jeg har lagt ut, har jeg ikke tatt hensyn til fargen på gulvet, men på typen og farger på møbler, tekstiler osv.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:04   #12
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Til den stilen du liker ville jeg definitivt valgt noe lyst, eik eller ask.

(linker til produktsidene i bildene)
Eik:


Ask:


__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:55   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Tusen takk for alle svar!

Jeg ser jo av bildene, at jeg fint kan ha lyst gulv, og alikevel ha en blanding av lyse og mørke møbler, så da tror jeg vi går for eik. Hvitbeiset eik tror jeg blir for lyst igjen kanskje.

Som dette, men med puter og tilbehør i litt striper eller prikker, eller kanskje roser, tror jeg blir bra! Og ikke blått, men grønt kanskje.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:56   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Åh, det gulvet over her vil jeg ha.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:58   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om du liker å vaske og støvsuge så er mørkt gulv tingen.

Jeg liker godt å vaske, men er lei allikevel. Det tar 10 minutter før gulvet er skittent igjen og man ser det SÅ godt, både støv og partikler og dritt. Jeg skal A L D R I ha mørkt gulv igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:09   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkt eller lyst gulv?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om du liker å vaske og støvsuge så er mørkt gulv tingen.

Om du liker å vaske og støvsuge uten at gulvet ser renere ut etterpå, så er mørkt gulv tingen.

Jeg har hatt både lyse og mørke gulv, og skal aldri ha mørke gulv igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no