Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gifte seg en gang til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 19:40   #1
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Gifte seg en gang til?

Vi giftet oss for fem år siden, hos byfogden, uten at noen bortsett fra forloverne våre var med. Vi har ikke hatt noen bryllupsfeiring men har snakket om at vi skulle ha fest på femårsdagen. Femårsdagen nærmer seg men jeg tenker mer og mer på å kunne ha et ordentlig bryllupp. Kunne tenkt meg å feiret det på en ordentlig måte, som et ordentlig bryllup, med venner og familie, en liten sermoni, mat og fest.

Ville du gjort det? For å dele gleden med dine nære, og bekrefte at det samme kjærligheten gjelder som for fem år siden?

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:42   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Ville ikke ha vært helt min greie nei. Men så er jeg ikke gift i det hele tatt heller. Jeg skjønner ikke helt poenget med det. Dere er gift og har hatt sermonien. Greit nok med en 5 års fest, som forsinket bryllupsfest, men å gjøre det for brylluppsaktig ville jeg ha syntes at var litt merkelig. (for meg altså)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:45   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre noe sånt (Rema 1000-personlighet), men jeg vet om en del som har gjort det. Hvis man har lyst til å samle familie og venner til en feiring er det slettes ingen dum idé å ta det som en markering av ekteskapet deres.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:45   #4
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

men tror du ikke det er litt anderledes for familie å venner å delta på en "vanlig" fest og en bryllupsfest?

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:46   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Opprinnelig lagt inn av myr, her.

men tror du ikke det er litt anderledes for familie å venner å delta på en "vanlig" fest og en bryllupsfest?

Det viktigste er vel hva dere tror og mener. Hva slags forskjeller er det du tenker på at det blir?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:47   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Jeg har inntrykk av at det blir stadig mer vanlig å ta en enkel ekteskapsinngåelse og så utsette bryllupsfeiring noen år. Det kan være mange grunner til å ønske å gjøre det slik og jeg synes det er flott.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:47   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Ja, det kunne jeg godt funnet på.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:50   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Altså, jeg syntes det var mer enn ille nok å gifte seg en gang (på en ambassade med fire gjester). Men jeg hadde ikke tenkt at andre var sykt sære om de valgte å gjøre det du tenker på av den grunn.

:måtte gifte seg:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:50   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Jeg ville syntes det var litt rart (og amerikansk? ) å ha en ny seremoni. Men en bryllupsfest med brudekjole, taler og banking med skjeer på tallerken, hadde vært en fin, romantisk, og litt morsom ting å gjøre.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:52   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Det høres ut som en super ide !
Hyggelig og romantisk. Synes det er flott å vise verden at man er glad i hverandre.

Vi har tenkt litt i samme gata, vi hadde bittelite bryllup da vi giftet oss og har fortsatt festen til gode etter 8 år. Planen vår er å ha stor fest når vi har 10 års jubileum.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:56   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Vi lurer på å gjøre det samme, jeg var ordentlig dårlig under bryllupet mitt og det ødela dagen litt. Kunne tenkt meg å reise til Mauritius igjen jeg å giftet meg på nytt, evetnuelt bare ha vennefest hjemme.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:58   #12
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Hvis det er det dere vil ha, dere har råd og tid og alt det der, så syns jeg det er en kjempeplan.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:04   #13
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Nei, ville ikke gjort det. Jeg synes det er en rar ting å gjøre.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:05   #14
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Tenker at det ville vært en romantisk måte å bekrefte kjærligheten vår på vi giftet oss fordi det var "praktisk", jeg studerte og guttungen var liten så da ble det "det enkle er ofte det beste"

og med forskjellen på "vanlig" fest og bryllup så tenker jeg at det blir litt mer alvor over det? ikke at vi tar en fest for å ta en fest/samle familiene, men at der er for oss

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:09   #15
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Jeg synes det høres litt rart ut.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:11   #16
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg synes det høres litt rart ut.

hvorfor?

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:52   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Vi giftet oss i kirken, med full familiefest, så for oss hadde det vært merkelig...
Men hadde vi giftet osa sånn "stille på et offentlig kontor" kunne jeg fint valgt å ta den kirkelige bekreftelsesseremonien senere. (For meg er det litt et poeng å være kirkelig gift da, er det ikke ønskelig for dere er det selvsagt ikke så aktuelt med den seremonien...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:54   #18
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Jeg synes det høres koselig ut. Vi har ikke økonomi til å ha ett stort bryllup akkurat nå, så vi har vært inne på tanken å bare gifte oss, og heller ha en bryllupsfest noen år senere. (tror ikke vi kommer til å gjøre det slik, men vi har vært inne på det av praktiske årsaker).

Men hvis både du og mannen vil dette, hvorfor ikke gjøre det?

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:55   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Hvis dere har lyst til det, da gjør dere det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:01   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gifte seg en gang til?

Vi giftet oss stille og rolig i tinghuset og hadde "brudevigsling av borgerlig inngått ekteskap" i kirken 1 1/2 år etterpå -og det var da festen var. For oss var det rett måte å gjøre det på.

Jeg kunne gjerne hatt løftefornyelse eller noe lignende f.eks. på tiårsdagen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no