Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger noen nye bilder!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 10:53   #1
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger noen nye bilder!

Det er veldig tomt på veggene her nå etter at mannen har tatt med seg det meste ...

Hvor kan jeg få tak i fine bilder (gjerne plakater som rammes inn) som ikke absolutt alle andre har? Og som ikke koster skjorta ...

Evt andre typer bilder som ikke koster all verden, men som likevel er fine.

(Tenkte å unngå IKEA, bare så det er sagt.)

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:55   #2
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

hva med å ta en tur på loppemarked? Der har jeg funnet noen fine bilder.
Ellers kan du jo se i second hand butikker, eller kanskje ramme inn fine tapetrester? :Kreativ:

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:00   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Skeidar og Bohus har også en del bilder. Du kan jo også skrive ut noen bilder fra nettet

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:50   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Vi har kjøpt en del på auksjonene på www.fineart.no

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:44   #5
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

allposter.com

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:55   #6
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Loppemarked er et alternativ.

Fineart hadde mye fint - kan være aktuelt etter hvert.

Allposter hadde jeg glemt - takk for den!

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:09   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

art.com har også massevis av plakater og trykk. Kunstmuseer har også ofte nettbutikker - jeg har for eksempel kjøpt noen plakater av bilder jeg liker fra The National Gallery, og så bytter jeg dem bare ut etter hvert som jeg får råd til mer eller mindre ekte kunst.

blomqvist.no har også en del kunst som går til overkommelig pris, moren min har gjort noen kupp der.


Sist redigert av Matilda : 10-01-10 kl 23:16.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:14   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Det finnes mange rammebutikker som også selger trykk av mer ukjente kunstnere. F.eks. ligger det en helt nede i Hegdehaugsveien, rett før Lorry - de har en del morsomt. Vis á vis Det Norske Teater ligger det også en tilsvarende med mye bra - noe av det er litt mer halvkjent og dermed litt dyrere, men man kan finne små perler også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:11   #9
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Flott - flere alternativer!

Trenger absolutt ikke være noe kjent - bare jeg liker det.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:03   #10
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Kjøpe/lag en stor ramme, denne kan du spenne et stoff du liker på. Du bare stifter det på baksiden og vips..

De selger slike rammer med lerret på hobbybutikker (panduro har sikkert). De er ikke så veldig dyre, så blir det jo så fint.

Med samme du er på hobbybutikken kan du jo kjøpe litt maling og male et bilde selv også

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:09   #11
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Kjøpe/lag en stor ramme, denne kan du spenne et stoff du liker på. Du bare stifter det på baksiden og vips..

De selger slike rammer med lerret på hobbybutikker (panduro har sikkert). De er ikke så veldig dyre, så blir det jo så fint.

Med samme du er på hobbybutikken kan du jo kjøpe litt maling og male et bilde selv også

Ja, det er en god ide med stoff- har sett det i et blad for lenge siden og tenkte at det skal jeg gjøre en gang. Det ble med tanken ... Men NÅ kanskje!

Male bilde ... Jeg prøvde meg på det før jul, men det endte med et lyseblått lerret - kom ikke på noe lurt å male...

Men eldstedatter har malt et bilde med akrylmaling - et portrettbilde av katten vår - det ble kult! Lillesøster har også malt, men det er litt lite.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:23   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

En venninne til oss har latt barna male med olje. Hun har gjort bakgrunnen først selv. Herremannen har et slikt bilde på rommet sitt som jenten gjorde når hun var 6 år. Vi "bestilte" et bilde med fargene som Herremannen har på rommet sitt. Har du sett det? Jeg kan sikkert finne frem et bilde om du vil. Det blir skikkelig kult med olje!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:25   #13
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Njai - har jeg sett det? Hang det på veggen hans i huset?

Vil gjerne se bilde og fremgangsmåte - olje? Som i babyolje el? Eller oljemaling?

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:30   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Oljemaling ja. Det hengte på rommet hans. Jeg skal ordne bilde!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:39   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Jeg vet ikke om dette var det beste fotografiske bildet, men det var det jeg fant nå. Vi har med dette bilde til USA. Min venninne gjorde som sagt bakgrunnen og så fikk jenta male. Fargene som "eksisterte" bestemte min venninne. F.eks. så fant de "plutselig" rødfargen til munnen helt i slutten for ellers hadde nok det meste blitt rødt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01948.jpg (186,2 KB, 45 visninger)
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:41   #16
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger noen nye bilder!

Ja, det var et fint bilde. Jeg kan jo male bakgrunnen, ja, så kan de male over - det var lurt! Takk, Pelen.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no