Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vil ha litt synsing fra dere

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 12:21   #1
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil ha litt synsing fra dere

Lillemor sitt rom i nye-huset har tre vegger med hvitmalt panel og en vegg med tapèt. Den er grå med hvite, søte små lam.

Ville dere prøvd å få tak i hvite/grå lamper, knagger, møbler osv og hatt lam som tema eller skal jeg dekorere med rosa utstyr. Liker veldig godt Sia møbler/lamper osv og serien La petite princess som selges hos KidsParadise.no

Hva syns dere?

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:28   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Jeg ville dekorert med ting i sterke, morsomme farger og prioritert å sette barnets opplevelse i fokus, fremfor mors.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:31   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Jeg hadde nok heller gått for rødt/rosa for å få litt mer farge på rommet

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:46   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Barn har som regel så mange ting i sterke morsomme farger, at det blir fargerikt nok selv om man velger en rolig fargeskala i bunnen. Jeg tror ikke nødvendigvis barn alltid trives best i de fargesterke rommene der alt skal være "for barn".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:50   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Barn har som regel så mange ting i sterke morsomme farger, at det blir fargerikt nok selv om man velger en rolig fargeskala i bunnen. Jeg tror ikke nødvendigvis barn alltid trives best i de fargesterke rommene der alt skal være "for barn".

Enig. Jeg tror dessuten barn også har godt av å ha et harmonisk og rolig rom fremfor et masete et. Jeg slapper mye bedre av i duse omgivelser fremfor mønstrete, og kan ikke tenke meg at det ikke kan påvirke barn også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:58   #6
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Det er stimulering fra morgen til kveld med leker i alle mulige farger og dette foregår stor sett hvor vi er - på kjøkkenet og i stua. Da kan det være godt med et rom i duse, rolige farger som babyen kan falletil ro. Hvorfor mener så mange at det er mest politisk korrekt at barnas SOVErom skal være oppfylt med fargesprakende ting? Føler nesten det blir antydet at jeg er ei jåle som setter mine behov fremfor barnet mitt. Er faktisk så ufattelig lei slike kommentarer fra bedrevitere!! Mulig jeg overreagerer nå men det får så være.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:01   #7
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Er faktisk så ufattelig lei slike kommentarer fra bedrevitere!! Mulig jeg overreagerer nå men det får så være.

Teo må jo leve opp til tittelen sin.

Jeg tipper at hun kanskje trodde barnet ditt var noe eldre, men du sier jo i et senere innlegg at hun er baby. For en baby ville jeg kanskje gått for ro og harmoni i farger og interiør, fremfor mer farger og stimulerende omgivelser.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:09   #8
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Kan du ikke ha hvitt, grått og rosa da? Alle de 3 er jo farger som går godt sammen.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:18   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Er faktisk så ufattelig lei slike kommentarer fra bedrevitere!! Mulig jeg overreagerer nå men det får så være.

Tja, jeg kan jo forstå det om du får ubedte kommentarer hele tiden. Men du spurte jo faktisk om hva folk synes nå da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:28   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Å ha ting i sterke morsomme farger trenger jo ikke gjøre barnet stresset heller. Når du har veldig duse farger som basis kan det være fint med noen ting med litt knalle farger også. De helt minste reagerer jo på farger og blir interessert, det kan være positivt med sansestimulerende ting også.

Min ynste på åtte mnd ligger på vårt soverom med en knalllilla vegg, tørkestativer, skittenstøyskurver og et enormt bilde med griser på veggen. Det er vel ikke det man kaller et søvndyssende rom?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:31   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Ja, du ba jo om synsing.
Jeg synes at soverom skal være beroligende, og ikke stappfulle av inntrykk.
Derfor ville jeg hatt møbler o. annet i samme stil.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:33   #12
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tja, jeg kan jo forstå det om du får ubedte kommentarer hele tiden. Men du spurte jo faktisk om hva folk synes nå da.

Jeg spurte etter meninger ihht farger på babyens rom, ikke om jeg prioriterer egne behov fremfor barnet mitt sine behov.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:49   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Jeg kunne heller ikke se noe i hovedinnlegget som tydet på at Blåklokke prioriterte egne behov fremfor barnets.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:42   #14
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Jeg synes det høres veldig behagelig og deilig ut med duse farger på vegger og møbler. Et og annet kan jo være litt farge på, men som flere sier her, det blir det jo alltids, når lekene kommer inn på rommet.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:07   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Høres ut som et nydelig babyrom
Skulle jeg ha innredet et babyrom så hadde jeg selvfølgelig valgt det jeg liker!
Babyen får egene meninger fort nok og da kan man jo gjøre forandringer

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:26   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.437
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha litt synsing fra dere

Jeg har alltid valgt duse farger paa barnerom, men det er jammen meg fargesprakende der likevel!!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no