Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Barnerom til gutt og jente

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 23:37   #1
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnerom til gutt og jente

Noen som har pusset opp et barnerom som skal deles av gutt og jente?

Storebror og lillesøster skal dele rom når vi flytter og jeg er usikker på fargevalget. De selv ønsker seg grønn, rosa, blå og lilla - altså, kjempelett.

Jeg ønsker å ha farge på veggene, men er usikker på hva jeg skal velge slik at det ikke blir et så typisk jenterom eller gutterom? Noen gode tips til inredning? De skal ha køyeseng, men ellers eller det fritt spillerom.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 23:49   #2
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Mal veggene hvite og fresh heller opp med saker og ting!

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 00:11   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Nøytralt er min tanke. Det kan jo godt være mye farger, men ikke prinsessegardiner og spidermanbord. Grønt og lilla er farger som går fint sammen, men jeg ville ikke malt hele rommet i så mørke farger. De som hadde huset her før oss hadde forresten malt barnerommet i en farge oppe og en nede med en bord på midten. Køyesenga ble også malt slik. Det var faktisk litt kult som barnerom selv om ole brum, gult og rosa ganske fort ble kasta ut hos oss.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 00:18   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Vi har en veldig lys og fin grønnfarge på rommet til ungene, jeg synes den fargen er veldig fin, behagelig og samtidig kjønnsnøytral.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 00:21   #5
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Hva med å henge gardiner foran sengene i de fargene de liker?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 00:53   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Rommet Lillemor hadde før kunne glatt fungert som både gutte- og jenterom. Og Knerten har forresten både senga og gardinene nå. Eikeparkett på gulvet, en blanding kalt "Vanilje" fra en lokal fargeforhandler, lys grønn hjemmesnekret seng, grønne knotter i samme farge på skapet og lyse gardiner med lysegrønne striper og noen andre fargedetaljer.


Sist redigert av Fadese : 23-09-10 kl 21:34.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:35   #7
Mamzen
Fersking
 
Mamzen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 121
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Mal veggene hvite og fresh heller opp med saker og ting!

Enig Da kan man også lett forandre stil og farger senere.

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:48   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Nå vet ikke jeg hvor stort rom det er snakk om.

Her er det bilder osv av et stort rom som på en måte er delt av. Rødt (mot oransje) i jentedelen og lyseblått i guttedelen.

Her kan du se bildene og lese om det:
http://hemmakanalen.se/1.681109/2008...rstals_barnrum

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 00:49   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Et urskogrom tror jeg hadde blitt tøft. Der er det plass til massevis av blomster, sommerfugler og kanskje ville dyr eller dinosaurer. Gult, grønt, orange, lilla. Ønsker meg et slikt rom.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:52   #10
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Tusen takk for veldig gode tips!

Dette er ungenes første rom(!) så jeg ønsker at det skal være fargerikt og fint å leke på for dem.

Jeg tror jeg har kommet frem til lyslys grønn eller lys blåturkis på veggene fordi det er veldig mye hvitt pga. en hel vegg med hvite skapdører og to andre vegger med dør, vindu og verandadør. Møblene i rommet skal også være hvite.

På den ene veggen som ikke har dører blir det et avgrenset område (1 meter?) med horisontale striper i forskjellige tykkelser. Jeg får finne noen farger som passer, men ungene ønsker veldig gjerne grønn, blå, lilla og rosa.
I tillegg til dette så tenker jeg gardiner, tepper og lamper som passer i farge med de stripene.

Lurer på om det kan bli bra..

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:55   #11
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

@ mkj: Det var et stilig rom! Dessverre har ikke vi så stor plass, men jeg likte godt de hyllene/skrivebordene i midten og lurer på om jeg skal prøve noe liknende.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 22:25   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Me delte rom da me var små. Om eg hugsar det rett, var det ein rød vegg, ein gul, ein blå og ein grøn. Taket var blått med stjerner. Det er vel kjønnsnøytralt nok?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 22:38   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Hva med å dele rommet med en slik, bord på hver side av romdeleren? Det må jo være plassbesparende, de får hver sin skrivepult med oppbevaringshyller og de får hver sin del av rommet som sitt private:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 22:41   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Barnerommet vårt er forresten hvitt på 3 vegger med en knallgrønn vegg og lyseblått (skrå)tak. Hovedsaklig hvite møbler og stæsj som matcher det blå og grønne. Jeg synes det er fine og lekne farger til et barnerom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 04:50   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Om du skal ha flere farger se bare til å ha like mye hvitt i hver farge. Da passer de best sammen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:18   #16
Xtina_berg
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
Xtina_berg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnerom til gutt og jente

Heisann!
Jeg skal skrive en artikkel for aftenposten om barn som deler rom. Er på jakt etter en kul case, med et litt morsomt rom, som har lyst til å stille opp.

Ta gjerne kontakt med meg om noen har lyst
www.christinaskreiberg.com

Xtina_berg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no