Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-17, 14:19   #21
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg synes jumpsuits er kjempefint, spesielt på ungjenter. Ullungen har nektet å bruke kjole/skjørt i årevis, og hadde en svart jumpsuit som hun brukte i bursdager. Men nå vil hun helst gå i svarte bukser med en pen topp til, og det synes jeg er helt fint, også julaften.

Mulig jeg kommer til å prøve å få henne med på en liten oppskalering når vi skal i konfirmasjon til våren, men jeg kommer ikke til å presse henne inn i kjole/skjørt hvis hun ikke ønsker det selv.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 14:23   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg synes også bukser og jumpsuits er helt fint festantrekk. Det kommer jo mye an på hvordan det styles. Her har ikke jentene noe imot å pynte seg med kjoler, og bruker alltid kjole til jul, og bunad til konfirmasjon, 17.mai etc. Men de har også brukt bukser til bursdager og andre pynteanledninger. Og shorts over penstrømpebukse med fine topper og bluser til, ikke minst. Zara bruker å ha en del fine shortser til penbruk.

Jeg så en fin jumpsuit i svart fløyel hos KappAhl nylig. Med en fin, glitrende cardigan e.l. til synes jeg virkelig det er et bra nok juleantrekk for ei ung jente.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-17 kl 14:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 14:38   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg bruker/brukte jumpsuit selv, thankyouverymuch, det er vel ikke noe ungpikegreie?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 14:42   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg bruker/brukte jumpsuit selv, thankyouverymuch, det er vel ikke noe ungpikegreie?

Nope, slett ikke. Jane Fonda er vel straks åtti, er hun ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 19:09   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Må ut og kjøpe belte, skjønar eg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 21:42   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg blir litt sånn over at jenter ikke er pyntet nok i bukse.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 21:42   #27
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Må ut og kjøpe belte, skjønar eg.

Og smykke!

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 01:03   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Mine har alltid definert pyntet nok selv, så lenge de ikke stiller i treningstøy og olabukse. Har gått fint.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 03:57   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Eldste ser smashing ut i pene bukser med topper i alle varianter. Alle butikker har gode alternativer, i hvert fall når før jul

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:36   #30
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

17-åringens juleantrekk er svarte penbukser og grønn velour-topp. Kunne ikke falle meg inn at det ikke var ok. Det viktigste er vel uansett at de føler seg fine selv. Hun nevnte forresten at hun lurte på å ta på kjole når vi skal i kirka, siden det ikke er sier at alle syns bukse er pyntet nok.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:46   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg vurderer å tagge min mor i denne tråden.
Jeg fikk ikke gå i bukser. På julaften. I fjor.......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 09:52   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg vurderer å tagge min mor i denne tråden.
Jeg fikk ikke gå i bukser. På julaften. I fjor.......

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 09:54   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg blir litt sånn over at jenter ikke er pyntet nok i bukse.

Jeg får litt "gufs fra fortiden" -følelse av det hele.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 10:00   #34
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Min prøvde julebordantrekk i går. Svart penbukse, svart topp, store røde dinglende øreringer og skyhøye hæler. Hun var pyntet nok i massevis. Nå er hun 17, da. De skyhøye hælene utgår vel for de yngre.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 10:22   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg får litt "gufs fra fortiden" -følelse av det hele.

Over at folk spør om tips til penbukser til jenter?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 10:36   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Antar det er dette?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg kom på at jeg kjøpte et skjørt av Canisa som hun egentlig liker å gå med, så skal lete etter noen bluser som er fine inntil.
Men svart bukse kan være fint, altså - jeg vil bare at hun skal være bittelitt mer pyntet på julaften og sånn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 10:59   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Men det var jo én eneste halv setning i hele tråden, der alle andre enten kom med tips eller sa at de gjerne pyntet seg med bukse eller buksedress selv - jeg syntes det var så pussig å kalle det «det hele».

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 11:12   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Over at folk spør om tips til penbukser til jenter?

Nei, over at det er utfordrede for noen å pynte jentene sine i annet enn skjørt og kjoler...i 2017. Det er ikke vondt ment altså, for all del. Men humret da jeg leste tittelen på tråden første gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 11:24   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, over at det er utfordrede for noen å pynte jentene sine i annet enn skjørt og kjoler...i 2017. Det er ikke vondt ment altså, for all del. Men humret da jeg leste tittelen på tråden første gang.

Men spørsmålet var jo bare om hvor man finner fine bukser. Det er da ikke noe mer påfallende enn «hvor finner man fine …» alt mulig annet som folk spør om her? Jeg har spurt mange ganger om hvor man kan finne fine ulltrøyer til store barn, eller lange og smale nok bukser, eller andre ting som jeg ikke umiddelbart vet hvor jeg skal kjøpe.

Det var jo ikke noe i HI (eller i svarene) om at det var et problem eller en utfordring at jenta ville ha bukser.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 17:56   #40
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, over at det er utfordrede for noen å pynte jentene sine i annet enn skjørt og kjoler...i 2017. Det er ikke vondt ment altså, for all del. Men humret da jeg leste tittelen på tråden første gang.

Derfor jeg spurte var for å få vite hvor man finner fine penklær som ikke nødvendigvis er kjole eller skjørt. Fordi hun til nå har brukt mest av det, og har mye Noa Noa-klær og lignende, som hun nå vokser ut av fordi det stopper på 152. Så det handler jo ikke om at det er utfordrende å pynte i noe anna.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no