Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Menn og bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har mannen bunad, og hva synes du om menn i bunad?
Mannen har bunad og ser fantastisk ut i den! 39 19,80%
Mannen har bunad, men jeg synes egentlig ikke det er så fint 1 0,51%
Mannen har ikke bunad, men jeg skulle ønske han hadde 98 49,75%
Mannen har ikke bunad, GUDSKJELOV! 15 7,61%
Har ingen mann, men sikler på menn i bunad 16 8,12%
Har ingen mann, og en med bunad er uaktuell 0 0%
Mannfolk - hva skal man med dem, og hvem bryr seg om hva de har på seg? 8 4,06%
Annet 15 7,61%
Jeg er mann og har bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har ikke bunad, men skulle ønske jeg hadde 3 1,52%
Jeg er mann og hverken har eller ønsker bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har bunad, men skulle ønske jeg ikke hadde 0 0%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 11:16   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, vi har alle hver vår smak.

Heldigvis! Ble fryktelig kjedelig ellers.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:19   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er helt sikker på at jeg har den kjekkeste FP-mannen i Sunnmørsbunad.



Han har ikke rød topplue da, riktignok.
I følge en eller annen ekspert jeg hørte uttale seg så var det heller ikke så vanlig at voksne menn hadde toppluer. Det var det guttungene som hadde. Mannfolka hadde hatt når de pyntet seg, stort sett de fleste steder, uavhengig av hva bunaden sier.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:24   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Min mann har og han er utrolig fin i bunaden sin.

Håper sønnen min også vil ha, jeg skal attpåtil vurdere å sy til ham.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:36   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Mannen min fikk vel bunad da han var rundt 30. Fram til da levde han i den trua at det skulle han aldri ha. Men ble til slutt overtalt av sin mor likevel. Og da han så effekten av den, første gang han hadde den på offentlig, alle komplimentene, all oppmerksomheten fra damene, så skjønte han hvor feil han hadde tatt i alle de årene.

Nå er han veldig glad i den og stolt av den. I tillegg til at han er veldgi patriotisk i forhold til den delen av landet han er oppvokst i, og dermed synes det er ekstra stas med bunad som kommer derfra. Blir litt sånn barnslig kompis med de som har lik bunad.

Nå er mannen min 40, og det har enda ikke gått opp for han.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:41   #45
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg har hele tiden holdt på Romeriksbunaden til mannen. Han er nesten 190 cm høy, ganske kraftig og tenker at en kort jakke til han vil se snålt ut, derfor har romeriksbunaden vært ett fint alternativ. Men så ser jeg jo at mange fra hans distrikt har Østerdalsbunaden, og mannen er mørk, så tenker jeg at Østerdalsbunaden med rød vest hadde vært fin til han. + mannsbunaden fra Østerdalsbunaden er vanvittig lekker, syntes jeg. Vi får prøve litt forskjellig og se om kort jakke blir snålt til han.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 11:47   #46
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er helt sikker på at jeg har den kjekkeste FP-mannen i Sunnmørsbunad.

Nehei, for det har jeg!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 12:41   #47
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 12:43   #48
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Har ikke mann, sikler på menn i bunad. Det er rett og slett sexy!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 12:51   #49
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg prøver iherdig å overtale mannen til å skaffe seg bunad, men han er ikke helt med på tanken dessverre

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 12:56   #50
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Mannen har ikke bunad. Jeg skulle ønske han hadde. Han hadde kledd den veldig godt.
Denne skulle han i såfall hatt. Men han nekter plent.

Min har akkurat investert i en sånn til seg selv, smashing!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:01   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Om jeg blir fnisete så er det ikke på den måten jeg tror Kirsebær mener.

Foretrekker så absolutt en pen velsittende dress når det gjelder snasengjøring av menn.



Jeg syns ogsåmenn i dress ofte er sexy og stilige, men i bunad så får de et mer stødig og trygt uttrykk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:09   #52
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menn og bunad

Min mann har Vestfoldbunad og han er så stilig i bunaden sin!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:13   #53
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannfolk - hva skal man med dem, og hvem bryr seg om hva de har på seg?

Stiller ellers i bunad på 17. mai, inkludert nisselue.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:14   #54
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Svarte annet. Hverken Heltens eller min familie har tradisjon for bunad, de som har er inngifte og deres etterkommere. Jeg synes noen er fine og noen rett og slett stygge. Skulle vi plutselig innføre en ny tradisjon, er nok Follobunaden (eller er det en festdrakt?) mest aktuell, både kvinne- og mannsvariantene er snasne.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:16   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Det eneste aktuelle svaret for meg var at mannen gudsjelov ikke har bunad.

Gudsjelov av den grunn at jeg ikke har bunad sjøl, og har ikke spesielt lyst på bunad, for jeg har ingen anledning til å bruke et slikt plagg, men jeg hadde følt meg programforplikta til å skaffe bunad om mannen hadde det.

Det slipper jeg altså, i og med at han ikke har og neppe kommer til å skaffe seg en.

Men generelt syns jeg det er veldig flott med mannfolk i bunad.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:16   #56
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menn og bunad

Min mann har ikke bunad, men har planer om å anskaffe seg en Sognebunad med tid og stunder. Jeg har fristet ham med at jeg kan sy dersom han vil ha Rogalandsbunad, men det ser ut for at han har god tid. Jeg tror han kommer til å bli veldig kjekk i bunad i alle fall

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:17   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mannen min har ikke bunad. Han er britisk, og sier at han virkelig, virkelig IKKE kunne tenke seg bunad. Men han synes jeg er fin i min, da.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg leste "Men jeg synes han er fin i min da" Fikk morsomme bilder i hodet.

Jeg og.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:25   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen vil absolutt ikke ha. Jeg tenker han må få bestemme det selv. :raus:

Bunad er fint på mange menn, men det er mange stygge herrebunader altså.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:26   #59
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

Andamannen har, fikk i 40-års gave. Jeg synes han er smashing i den, men jeg hadde aldri forsøkt å overtale ham til å ville ha om han ikke selv hadde hatt lyst på.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 13:31   #60
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Sitat:

Mannfolk - hva skal man med dem, og hvem bryr seg om hva de har på seg?

Du glemte også et alternativ: "hvem bryr seg om hva de har på seg, og må de egentlig ha på seg noe i det hele tatt?"

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no