Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 17:29   #41
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Jeg får ennå. Eller, får og får. Jeg kjøper inn godteri og beordrer mannen til å fylle min.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:36   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Jepp. De får godteri og en liten gave hver. Vi har for øvrig også tradisjon for at de får en julepynt hvert år som de samler opp i egne esker, men dem får de lille julaften, for det er da vi pynter treet. Det er fint, synes jeg, og så har vi gjort det så lenge at ungene ikke kan huske annet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:51   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Guttungen får julestrømpe, med godteri, julehefte fra Donald og en liten gave i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:54   #44
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, med godis og et blad.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:58   #45
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Jepp. Dei får godis og eit blad.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:58   #46
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Her er det julestrømpe til både voksne og barn. Litt godteri, klementiner og et julehefte eller en dvd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:05   #47
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jepp. De får godteri og en liten gave hver. Vi har for øvrig også tradisjon for at de får en julepynt hvert år som de samler opp i egne esker, men dem får de lille julaften, for det er da vi pynter treet. Det er fint, synes jeg, og så har vi gjort det så lenge at ungene ikke kan huske annet.

Det gjør guttene også.
Jeg har min boks med amerikansk julepynt som jeg fikk av et vennepar av mamma og pappa. En julepynt hvert år i en del år. Like nostalgisk hvert år jeg finner den fram.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 22:20   #48
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Vi har julestrømper alle mann.

Gutta våre er ikke glade i sjokkis (!) eller annet søtt, så de får en pose popcorn eller potetgull i strømpen og en liten gave. Alt fra film, høytaler eller spill. I år får storebror to Dr Who t-shirts i sin julestrømpe. Dr. Who skjerfet jeg bestilte for leeeenge siden har ennå ikke kommet, men om det kommer får han det i strømpen sin også. Jonas får ett DS-spill.

Jeg regner med at jeg kjøper inn litt til mannens og mine strømper også. Og at jeg kjøper en liten gave og legger i de. En bok til mannen, og noe dill til meg selv. Åhh..seeee...overraskelse.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 22:24   #49
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Åh, julestrømpe, ja, det kan jeg jo innføre som en ny tradisjon! Men hvor får jeg tak i fine, ferdige, tro? Jeg har noen men de er, for å være ærlig, så schtøgge at de fortjener å gå av med pensjon.

I vårt tilfelle vil kalendergaven på julaften gå i strømpa. Det er et broderisett, men siden det blir strømpe blir det litt godis og kanskje også noen "småting" og et julehefte.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 22:25   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De har ofte sånt på diverse interiørbutikker som Kremmerhuset, Black&White etc, også på utstyrsbutikker som Princess, Kid etc.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 23:00   #51
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Julestrømpe til hele familien her. Litt godteri og et blad. Jeg ordner strømper til jentene og jentene ordner strømper til oss voksne. Veldig hyggelig tradisjon!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:10   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Har kjøpt små julehus i kartong som skal fylles med smågodt, store nissesjokolader,
skumnisser og julehefter.
Ellers får de en felles gave under treet (ps3spill) og hver sin lille gave.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:15   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De får selvsagt julestrømpe, den henger vi opp før leggetid lillejulaften på kvelden, og så kommer nissen i løpet av natten og fyller den opp og legger gavene under treet nede i stua. I strømpen (eller under, om det ikke er plass) får de alltid to innpakkede gaver, og det er en fra under treet og en julekule hver (de får alltid en stilig julekule hvert år, så de har masse kuler når de flytter hjemmefra), og ellers er det en klementin, julebrus, melkefritt godteri som sjokolade (har handlet masse i London og på tysk nettbutikk i år så her mangler det ikke på godsaker nei), marsipan og gjerne noen julekaker eller noe, alt etter hva jeg har. Stor stas!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:20   #54
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, det er en koselig tradisjon. Litt forskjellig hva som havner oppi, men i år blir det nok en film til lillebror og blad til storesøster + gotteri til begge

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:40   #55
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

.....snappet med meg er par nye fancy tannbørster og spaghettityggegummi nå i butikken.
Gøy med noe de ikke ha sett/smakt før, og tannbørste har man alltid bruk for!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 08:50   #56
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Julehefter, klementiner, godterier, kakemann og en liten ting som kan underholde såpass at ventetida på middag og pakker føles kortere. I år blir det Karsten og Petra filmen.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no