Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-13, 09:36   #41
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Og jeg er ikke med på at gaver til voksne har utspilt sin rolle. Elsker å få gaver, er like spent som ungene på julaften!

Samme her!

Jeg synes spesifiserte ønskelister både er økonomisk og økologisk, ikke et tegn på at gaver til voksne har utspilt sin rolle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:02   #42
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Og jeg er ikke med på at gaver til voksne har utspilt sin rolle. Elsker å få gaver, er like spent som ungene på julaften!

Helt enig! Derfor har vi (sikker altfor) mange som vi gir gave til. Vi reiser til London hvert år i november for å handle julegaver og synes det er veldig gøy.

Holder et moderat nivå prismessig, de fleste ligger rundt 200-250. Noen får ting fra lister, andre ikke. Forsøker å være tro mot listene, men ikke alltid det går. Handler noe på salg gjennom året, men det meste blir kjøpt i nov/des.

Jeg liker lister. Lillebror ønsket seg en god latter til jul, han får et treslips som jeg fant på julemarkedet i Hyde Park.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:18   #43
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg elsker å både få gaver og gi gaver, med eller uten ønskeliste. Og jula er for alle, ikke bare barna. :enkel:

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:31   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg synes det er moro med gaver, men jeg synes også det er moro å gi bort noe folk blir glade for å få, så heller ønskelister enn totale bomkjøp.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:42   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg er litt enig med HI, og jeg skriver ikke ønskelister selv. Dersom noen spør meg, klarer jeg som regel å hoste opp en ting eller to, men kommer jeg ikke på noe, står de fritt til å "surprise me" eller gi meg en geit. Siden jeg vet at mange er fryktelig kravstore (pris, merke, stil osv) ang. julegaver både til seg selv og barna, pleier jeg å spørre hva andre ønsker seg. Det er jo tidsbesparende for meg også når jeg bare kan gå rett på Til bords og kjøpe skåla som sto på s. 42 i katalogen, liksom, men julaften blir jo ikke så spennende når de aller fleste vet akkurat hva de får og har visst det siden oktober. Jeg synes sånn forretningsmessig jul er litt kjip, rett og slett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:52   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Har gavene utspilt sin rolle? Har de noen sinne hatt noen annen rolle enn at det er en hyggeig tradisjon? Det var ikke akkurat uvanlig å forsøke å gi akkurat det folk trengte før i tiden heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 10:54   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Gaver er kjempegøy!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 11:44   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg prøver å se for meg at foreldrene mine hadde levert ønskeliste til meg, men det er rett og slett ikke mulig å forestille seg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 12:15   #49
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg har et meget anstrengt forhold til jula, og ihvertfall med forventningspresset som følger med den. Livet hadde vært uendelig mye enklere med ønskelister, både fordi jeg da hadde visst at om gavemottakeren ga uttrykk for å være misfornøyd så var det deres egen feil, og fordi jeg kunne fått ting jeg liker/trenger istedenfor stæsj som jeg bare venter på å kunne kaste.

De som kan det der med gaver kan jo bare ignorere gavelistene. Vi som er totalt talentløse trenger dem for å få ro i sjela.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 13:30   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Gaver til voksne har utspilt sin rolle"?!?

Jeg elsker å få julegaver. Og jeg elsker å gi julegaver til voksne jeg liker og bryr meg om.

Jeg liker å gi gaver ellers i året også, og er av typen som gjerne kjøper noe bare fordi jeg tenkte på vedkommende akkurat da. Jeg blir glad av det!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 22:06   #51
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg er slik du beskriver, har helt spesifikke ønskelister og setter gjerne på hvilke butikker de kan kjøpes i osv. Men neg sørger jo for at der er mange alternativ slik at det likevel blir en overraskelse på julaften.
Vi lever i et bruk og kast samfunn med masse overflod, og du kan være sikker på at om jeg ikke hadde sagt hva vi ønsker oss så hadde det kommet em vase eller pyntegjenstand som havner i en skuff en del år for så å bli lempa ut av huset. Da er det bedre å bruke pengene på noe folk vil ha og som vi vet blir brukt
Jeg ber alltid om spesifikke ønskelister da jeg er lei av å kjøpe er hvilket som helst klesplagg eller en vase som ikke er blitt grundig nok forklart slik at det aldri blir brukt. Ganske bortkasta penger og skadelig for miljøet mener jeg....

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 22:50   #52
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Gaver til voksne har utspilt sin rolle"?!?

Jeg elsker å få julegaver. Og jeg elsker å gi julegaver til voksne jeg liker og bryr meg om.

Ja! Jeg er for eksempel så glad for at jeg har noen venninner som fortsatt vil gi meg julegave.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 22:46   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker å gi gaver ellers i året også, og er av typen som gjerne kjøper noe bare fordi jeg tenkte på vedkommende akkurat da. Jeg blir glad av det!

Jeg også. Jeg elsker å glede (og overraske) andre. Særlig folk jeg er glad i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 22:49   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg prøver å se for meg at foreldrene mine hadde levert ønskeliste til meg, men det er rett og slett ikke mulig å forestille seg.

Jeg spør dem hva de ønsker seg. Moren min kommer alltid med et superbeskjedent ønske eller tre, men faren min er det ikke mulig å få noe ut av. Mor sier "du trenger ikke kjøpe noe, vi har jo alt. Eller gi oss noe vi kan bruke opp." Så det gjør vi.

De spør oss om ønskelister. Svigers spør også om ønskelister. Så det får de. Jeg gir ikke ønskelister til folk som ikke har bedt om det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 23:08   #55
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg liker ikke å få ting jeg ikke har bruk for eller liker. Vi har ikke all verdens lagringsplass, og jeg syns det er et miljømessig problem at man produserer ting som ikke kommer til nytte. I vår familie kjøper vi ikke gaver til de voksne, bare til barna - hvilket er helt greit for meg. Jeg kjøper det jeg trenger i løpet av året.

Får jeg ønskeliste, kjøper jeg noe fra listen. Uten liste finner jeg på noe jeg tror mottaker blir glad for.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Min far nekter å anerkjenne at ønskelister finnes. Han insisterer på å kjøpe hva som helst, treffer veldig sjelden og det er litt frustrerende de gangene han faktisk har brukt mange penger, men det er noe vi hverken ønsker oss, kan bruke eller kan bytte.

Vi har også noen sånne i familien, og det irriterer meg grønn! Jeg foretrekker ingen gave fremfor en ting vi uttrykkelig har sagt vi ikke ønsker oss, men som vi likevel får.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 23:47   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.400
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Tror nok jeg må ha spesielt flinke gavekjøpere i familien, eller så er jeg lite kresen. Det er i alle fall svært sjelden jeg får gaver som blir liggende i et skap, eller som jeg overhodet ikke liker. Stort sett blir jeg glad for alt jeg får. Så det er nok også derfor jeg setter slik pris på å få gaver som jeg ikke har "bedt" om å få. Ofte får jeg ting som jeg aldri hadde kommet til å sette på en ønskeliste, fordi det er noe jeg aldri har sett, men som jeg virkelig har sansen for.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 10:10   #57
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Ønskelister er kjempekjekt, mens bestillingslister gir meg en uggen smak i munnen. Jeg har en venninne som bestiller gaver til seg og barna, og får hun ikke akkurat det hun bestiller klager hun mens hun himler med øynene (ikke til giver, men til alle andre). Det er noe av det frekkeste jeg vet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 10:29   #58
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Har noen i kretsen jeg også som blir helt på styr om noen handler noe uten å følge ønskelisten (eller var det bestillingslisten?), og jeg får helt bismak av hele greia. I tillegg vil vedkommende helst vite hva vi har kjøpt til barna, for å ha full kontroll og være sikker på at ingen kjøper noe noen andre har kjøpt.
Det er ikke noe hyggelig å kjøpe noe til disse.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 10:34   #59
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Vi har ingen med bestillingslister vi kjøper gaver til, og bortsett fra noen av tenåringsnevøer/nieser som vi spør litt mer spesifikt hva som er in for øyeblikket (foreldrene ser heldigvis ut til å ha oversikten enn så lenge) er det mest "Hun ønsker seg klær, har nettopp vokst ut av str 122" eller "Petshop eller Cars er gøy!".
Og så har jeg og min beste venninne så innmari fine ønskelister vi bytter, det er den ene gaven jeg ikke har lyst til å slutte med for jeg koser meg hver gang jeg finner noe som er "helt perfekt" til henne, og jeg kjøper gjerne julegaven midt på sommeren om jeg snubler over den. Og hvert år spør vi om det er noe den andre ønsker seg, og standardsvaret hittil er toveis: "Noe jeg ikke vet at jeg trenger. "

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 11:32   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing foreldregavetråden: Hva slags forhold har du til gaver og ønskelister?

Jeg er litt delt. I en ideell verden hadde alle hatt tid til å finne det de syns er perfekt for mottaker, og dette ble tatt godt i mot. Men det er jo ikke alltid slik. Det er jo litt dumt om man f.eks. får deler til et servise man virkelig ikke liker, en gryte som er klin maken to man allerede har, eller sminke man ikke tåler. Derfor er det greit med ønskelister.

Samtidig hender det jo at jeg finner noe jeg mener er perfekt for mottaker, og som vedkommende ikke har på ønskelista. Da kjøper jeg selvsagt det. Jeg syns ønskelister er mer rettledning, enn bestillingslister.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no