Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 21:51   #81
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg gleder meg, for vi skal til mamma denne 17.maien. Der skjer det litt mer enn her, og jeg synes det er gøy når ungene får opplevd markeringer andre steder enn hjemme.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:53   #82
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det hørtes ut som dere hadde et litt vel tett program før, ja. Man kan jo tross alt treffe slektninger andre anledninger enn akkurat 17. mai!

Selvsagt kan man det, men de ville jo alle gjerne se poden på 17.mai, så derfor ble det sånn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:56   #83
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg gleder meg ikke spesielt, for det er i utgangspunktet bare vesla og meg som skal finne på noe. Blir det ikke finvær så blir vi sannelig bare hjemme. I går ble vi invitert til å være sammen et vennepar av oss, tror kanskje vi slår til på det for da kommer vi oss ut også om det blir guffent vær. Her i gården er det altså ingen agenda for dagen. Ingen fancy frokost, ingen middag eller kaffe og fancy kaker. Kun ut for at jenta skal få dra på tivoli og se livet den dagen. Jeg blir bare trist på slike dager når jeg ser alle familiene og venner som koser seg sammen, men jeg prøver å gjøre det beste ut av det for vesla sin del.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:00   #84
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg synes 17. mai er stas. I år blir det dog hektisk. Jeg skal jobbe på morgenen (17. maifrokost + togleder for skolen i sentrum av Oslo = ha ansvar for x antall ansatte og elever). Jeg er også i 17. maikomiteen på skolen til gutta. Tror sofaen blir god på kvelden!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:06   #85
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Har aldri likt 17 mai. Det starter alt for tidlig, man får gnagsår av å gå i pene sko, det er bare pølser og is å spise, man er helt avhengig av været, dårlige taler og musikk. Jeg synes hele dagen er oppskrytt. Det har jeg syns siden jeg var 10 tror jeg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:12   #86
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Ja, hurra! Elsker 17.mai! Super dag som vi fyller med en blanding av nasjonaldag i den byen i Norge som er best på feiring, fin feiring i lokalmiljøet og koselig vennelag om kvelden.

Elsker bunad, elsker korps, elsker nasjonaldag!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:13   #87
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg elsker 17. mai - fra en start til mål.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:18   #88
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Ja, jeg virkelig liker 17. mai. Jeg gjorde det som barn og jeg gjør det som voksen. Jeg syns det er hyggelig å ta på seg bunaden og hilse kjente "gratulerer med dagen". Jeg liker å se barna kose seg i toget, og jeg hygger meg i parken etter toget. Nå er ungene så store at de løper rundt og ordner seg selv, så vi voksne kan snakke med kjente og drikke kaffe og ha det hyggelig. Og jeg liker å være sammen med naboer når alle arrangementer er ferdige, å kose seg med god mat, god tid og godt selskap og med barn i alle aldre som løper lykkelige rundt og spiser tre is for mye.

I år skal jeg opp og lage frokost til korpset og jeg gleder meg til og med til det.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:56   #89
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

17.mai her starter med salutt klokken 0700 hvor man føler at man blir ristet ut av sengen så er det barnetog klokken 0900, de går en runde på 5km før man skal høre tale og se underholdning på stevneplassen. Så er det hjem noen timer før folketoget starter 1530, vi har aldri klart å gjøre noe fornuftig de timene det er mellom og når folketog og voksenleker på stevneplassen er over er klokken blitt 18 og man er lei hele dagen.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 00:05   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Nei. Det er mye ståk og bunaden min passer ikke. Så jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Men ungene gleder seg, det blir sikkert fint.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 00:07   #91
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg har ingen sterke følelser for 17. mai, men jeg gruer meg i alle fall ikke. Hverken mannen eller sønnen er spesielt opptatt av dagen, men de blir da med på henholdsvis bytur og skoletog, og skolen lager velsignet lite stress for oss, og vi pleier å spise sammen med gode venner etter at toget er overstått, noe som er hyggelig på avslappet vis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 00:29   #92
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Nei, jeg gleder meg ikke for jeg skal på jobb fra 7.30 til 14.30 i år, og mister dermed mesteparten av feiringa.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 01:26   #93
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg gleder meg.
Jeg har alltid elsket 17.mai, til og med da jeg var ufrivillig barnløs syntes jeg 17.mai var en fantastisk dag. Ja det kan være litt hektisk, men det er helt greit.
Jeg elsker å kjøre ut på morgenen for å hente min mor så vi kan se barnetoget. Veien inn til henne er ikke lang, men å se alle de pyntede menneskene, masse flagg og grønne trær, pyntede biler og hager, det gjør meg glad. Og å se det store flagget på tårnet, stikke opp av nyutsprunget bjørk og vaie i vinden for hele bydelen, gjør meg like rørt hvert år.

Jeg blir alltid sliten og kjenner det GODT når kvelden kommer, men jeg elsker 17,mai. Jeg elsker korpsene som spiller rundt omkring, og jeg elsker folkefesten.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:16   #94
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

17.mai er helt greit, vil jeg si. Storebror går jo i tog - men det er eget tog på området vårt - noe jeg anser som på grensa til meningsløst, rett og slett. tynt og pislete tog med kun to korps - stille og kjipt rett og slett. Jeg er med i FAU og synes vi burde komme oss ned til sentrum annenhvert år iallefall - Rektor er enig med meg...men men...

Normalt sett drar vi til min bror på 17 mai for å spise deilig mat, men i år har de bsøk av min svigerinnes familie. Da blir det ikke feiring der - og jeg er virkelig ikke helt sikker på hva vi skal gjøre. Mannen vil at vi skal dra til hytta den dagen, men jeg vurdere rå invitere venner på besøk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:24   #95
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg har alltid vært glad i 17. mai, men årene mellom russetid/tidlig 20-årene og frem til i år, hvor vi har skolebarn for første gang, har vært litt sånn "nedtur". Det skjer liksom ikke noe, det er bare stress og ingen konkrete planer, bare masse folk +++ Vi har de siste årene dog vært flinke til å være med svigervenner utpå ettermiddagen, så også i år. Gleder oss ekstra ettersom det er første gang for guttungen i skoletoget - det blir stas. Og i år har jeg jo ny og egensydd bunad klar også!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:40   #96
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Jeg liker 17.mai, ungene gleder seg, og det gleder meg! Her er ikke opplegget så stressende da. Starter med barnetog 9.30, kirkebesøk (noe jeg mener er litt unødvendig) og tog etter det igjen klokka 11.00. Så er det boller og brus ++ ved hallen, men vi velger å dra hjem og feire sammen med naboene i gata. Blir vel grilling, kaker og litt leker tenker jeg. Og i år er det jo meldt knallvær!

Vi får se om vi drar for å se borgertoget klokka 15.00 i sentrum.
På kvelden blir det tapas-fest med naboene, hjemme hos oss.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 11:50   #97
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

I år gleder vi oss veldig til 17 mai, det gjør vi egentlig vært eneste år, men i år blir det ikke noe stress. Vi har flyttet til "landet" og slipper å stå opp kl 6 for å ordne oss, og komme oss på skolen med snupp for at hun skal rekke barnetoget, flaggheising o.l ( bodde i Oslo før ).
Her starter barnetoget kl 12, leker på skolen etterpå også får vi masse familie på grilling og kake Nå har vi også stor hage som ungene kan leke i, dette blir knall

Det jeg gleder meg aller mest til er nok det å ha en rolig 17 mai frokost og ikke stresse. Det blir deilig.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:55   #98
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Da er iallefall barnas antrekk klart.

Og jeg skal ha på denne HM kjolen som jeg synes er veldig fin.



Så gjenstår det å finne flaggene

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:57   #99
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

17.mai er helt greit, vil jeg si. Storebror går jo i tog - men det er eget tog på området vårt - noe jeg anser som på grensa til meningsløst, rett og slett. tynt og pislete tog med kun to korps - stille og kjipt rett og slett. Jeg er med i FAU og synes vi burde komme oss ned til sentrum annenhvert år iallefall - Rektor er enig med meg...men men...
.

Her har vi et tog med to korps.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:59   #100
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Da er iallefall barnas antrekk klart.

Og jeg skal ha på denne HM kjolen som jeg synes er veldig fin.



Så gjenstår det å finne flaggene

Fin kjole.

Når det gjelder flaggene, så kommer jeg vel til å gjøre som ellers, ut og kjøpe nye.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no