Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

1. mai - flagging & generell kutyme

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Generell kutyme på 1. mai
Jeg flagger 17 12,50%
Jeg flagger ikke 11 8,09%
Jeg synes dagen er viktig og jeg arbeider ikke utendørs i dag 16 11,76%
Jeg synes dagen er viktig men jeg synes det er greit at folk jobber utendørs 54 39,71%
Jeg synes ikke dagen er viktig, men oppfatter likevel utendørsarbeid som ufint 9 6,62%
Jeg synes ikke dagen er viktig og arbeider selvfølgelig med det jeg vil i dag 29 21,32%
1. mai? Hva er det? Får jeg is? 0 0%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 13:05   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. mai - flagging & generell kutyme

Vi har en annen tråd om hvorvidt det flagges, men legger til en poll her.

Jeg lurer også på noen annet når det gjelder 1. mai - er raking i hagen fortsatt et proteststatement, eller er det avleggs, selv for ekte sosialister, at man ikke skal kunne gjøre noe fornuftig utendørs denne dagen?

Bill.mrk. EkteSosialist som har lyst til å male litt utendørs

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:11   #2
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Å nei! Jeg glemte å gjør det til en flervalgspoll! Om en modde som ikke er prinisppielt i mot arbeid på 1. mai kan endre det, blir jeg glad.

Om ikke - så er jeg mer opptatt av at folk uttaler seg om jobbingen enn flaggingen!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:13   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg synes at dagen er viktig, men har aldri hatt noe personlig forhold til dagen. For meg har dette alltid vært en fridag. Jeg kommer garantert til å pusle litt i Hagen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:17   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Kommer an på utearbeid tenker jeg. Nå i dette sekund hører jeg et voldsomt bråk fra en stikksag. Sånt tenker jeg godt man kan la være. Jeg er ikke sosialist, men synes dagen er viktig og synes generelt at man kan unngå bråkete sysler på røde dager. Det er deilig med stille dager av og til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:18   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg har ikke noe spesielt forhold til 1. mai, utover at det er en fridag. Foreldrene mine har kjørt vårslipp med motorsyklene, og selv har vi tradisjon med grilling på stranden med venner. Vi flagger ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:20   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Vi pusser opp og kan ikke miste en hel fridag pga. gammeldagse regler (min personlige mening), men vi bråker jo ikke noe særlig da. Det er mest maling, litt sammenskruing av skap osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:26   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg har som prinsipp at man ikke driver med bråkete arbeid på såkalte "helligdager" som samtidig er offentlige fridager. Søndager, 1. mai, 17. mai, julaften, etc. Har ingen skrupler for annet arbeid. Flagger ikke, jeg flagger bare til 17. mai og når noen i huset har bursdag, det er barnedåp, konfirmasjon, begravelse etc. Jeg flagger med andre ord hovedsaklig i personlige anledninger, ikke offisielle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:30   #8
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg har som prinsipp at man ikke driver med bråkete arbeid på såkalte "helligdager" som samtidig er offentlige fridager. Søndager, 1. mai, 17. mai, julaften, etc. Har ingen skrupler for annet arbeid. .

Samme her.
Flagger gjør vi, og prøver å gjøre det på høytidsdager. Kongefamiliens bursdager flagger vi ikke, men egne bursdager og andre viktige happenings, ja da flagger vi.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:37   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg syns 1. mai er en viktig dag, og en fin anledning til å markere solidaritet. Om naboen jobber i hagen er det helt fint for meg, men som på andre offisielle høytidsdager, syns jeg at motorsagen og plenklipperen og andre støyende redskap kan stå i ro.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:42   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å nei! Jeg glemte å gjør det til en flervalgspoll! Om en modde som ikke er prinisppielt i mot arbeid på 1. mai kan endre det, blir jeg glad.

Moddene jobber gjerne de, men det går ikke an å endre til flervalgs etter at undersøkelsen er postet.

Et tips til en annen gang du ønsker moddeoppmerksomhet er å innrapportere innlegget ditt med en forklaring. Det er ikke gitt at spørsmålet ditt blir lest av noen av oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:46   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Kan jeg henge ut klesvask i dag?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:50   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg har mer kvaler med bråkete arbeid ute en søndag enn i dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:51   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg flagger. Jeg syns dagen er viktig. Jeg bryr meg katta om folk jobber utendørs i dag.

Kort oppsummert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:53   #14
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Flagger! Fikk til og med påminnelses-sms i dag tidlig av en FP-ektemann.

Har i smug satt ut et lite stativ med klær til tørk, selv om det er med en liten bismak. Det er jo så fint vær (og stappfullt på vaskerommet).

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:54   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

1. mai er en veldig viktig dag for meg, jeg har fri!! Liker fridager som kommer midt i uka, vi flagger ikke, men dagen er ett påskudd for å ikke gjøre noe som helst.

Hilsen Fløyel som sitter på terrassen i badenbaden-stolen og stirrer tomt ut i luften.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 14:20   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Vi flagger, og her jobbes ikke i hagen. Vi pleier også å delta på 1.mai-lunsj på Rådhuset og å gå i tog.

Sånn bortsett fra i år, der barna er sendt til mormor og morfar fordi mor og far har arvet omgangssyken ungene hadde på søndag. Flagget er ikke oppe en gang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 15:24   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg jobber gjerne i hagen 1. mai, men ikke før jeg er ferdig med å arrangere frokost, gå i tog, og har fått med meg så mye jeg klarer av talene før ungene fløy på veggene i rådhuset.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 15:50   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Vi flagger ikke i dag. Og det er heller ikke en spesielt viktig dag for oss. Annet enn at det er en fridag ekstra. Vel, for meg og ungene i hvertfall.
Mannens jobb ser ikke forskjell på røde dager og andre dager. Det gjør ikke våronna heller.

Men det er nå en gang en offentlig høytidsdag, så da lar vi være å bruke gressklipper, motorsag, brenne halm og sånt. Men jeg har hengt ut tøy altså. 1.mai feiringen har ikke noe med kirken å gjøre, så akkurat det tar jeg ikke hensyn til i dag gitt. Første gang denne sesongen jeg tar i bruk stativet ute, og det er jo fantastisk tørkevær. Det gjør underverker for vaskerommet.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:06   #19
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Har man først flaggstang synes jeg man bør flagge på alle flaggdager, enten de er sånn eller slik. Trist med flaggstenger som står tomme på en flaggdag.

Jeg synes 1. mai er viktig, men har ikke tradisjon med å gå i tog, så det blir sjelden til at jeg gjør det. Men jeg har overhode ingen problemer med at andre jobber, annet enn at jeg synes man bør holde seg fra å starte for tidlig både lørdager, søndager og andre fridager. Litt stillhet utover formiddagen kommer godt med i et ellers bråkete samfunn synes jeg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:07   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1. mai - flagging & generell kutyme

Jeg flagger ikke, det er mest fordi jeg verken har flaggstang eller balkongflagg.

Jeg syns dagen er viktig, men har ikke noe i mot at folk pusler med arbeid i hagen, men de trenger jo ikke akkurat sette i gang motorsag og plenklipper. Men jeg selv jobber ikke ute i dag.

__________________
Nå også med avatar

Sist redigert av polarjenta : 01-05-12 kl 16:26.
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no