Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva synes du om juletrefest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 20:28   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Juletrefester er helt greit, masse kos, og også en mulighet for å kvitte seg med litt av julekakene så de ikke blir liggende her hjemme helt til våren. Ungene liker det også. Men nå feirer vi jul fra lillejulaften og fram til st. Knut, 20. dag her hjemme, så da passer det fint inn. I klassen min har vi julefest, med nisse, julesanger og godtekos like før jul. Tror ikke det er noen tradisjon med juletrefester på skolen her.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:35   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Jeg hater hater hater juletrefest, og er ikke med på noen. Jula er ferdig senest 1. januar for meg.

Heldigvis arrangerer skolen og barnehagen juletrefest uten foreldre, i skolens- og barnehagens åpningstid, slik at jeg slipper å måtte være med på det. På jobben arrangeres det stort juletrefest andre uke i januar, men jeg deltar selvsagt ikke der heller.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:02   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri hørt om eller vært på juletrefester arrangert etter Hellig tre kongers-dag. (6 januar)

Vi skal 16. januar i år.... Med barnehagen. Nisseorkester og juletre og det hele.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:04   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Her er det juletrefest i bygda 4.juledag. Et par timer på samfunnshuset med litt sang, loddsalg og mat. Og nisse da
Barna løper og leker, og vi voksne skravler. Helt greit.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:06   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

14. januar her. Jeg synes det er malplassert og tullete, men hva gjør man ikke for sine barn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:09   #26
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Fra barndommen husker jeg det som koselig. Om jeg mener det samme neste søndag kveld gjenstår å se, men jeg tenker det er greit nok. Gøy for barna!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:10   #27
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Vi var på juletrefest med jentene 5 juledag, men jeg er ikke sikker på om vi skal gjøre det til en tradisjon eller ikke. Jeg husker det som veldig spennende og moro fra jeg selv var liten, men nå, ikke så veldig. Men om jentene husker det neste år, og spør, så kanskje vi drar da også.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:15   #28
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

9 januar på skolen her i regi av FAU, men kun for 1 og 2 klasse, så vi har "fri" i år. Ikke det store for meg, men vi er med for barnas skyld.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:25   #29
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Hehe - her i gården blir det deltakelse på 8-10 juletrefester i løpet av romjul/januar hvert eneste år. Spiller i et korps som underholder på juletrefester med sang, musikk, leker med barna (m/premier) + egen julenisse etc. Vi har vel en 25-30 juletrefester totalt per år fordelt på 3 nissegrupper. En morsom form for "dugnad" for oss, og artig å se hvordan barna koser seg.

Inhabil???

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 21:45   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Jeg synes det grenser til skrekkelighet, men Frøkna liker det, så vi gjør det hvert år likevel. Blobben kan styre sin begeistring, så jeg har et vagt håp om at det er siste gang i år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:06   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri hørt om eller vært på juletrefester arrangert etter Hellig tre kongers-dag. (6 januar)

Her har skolen 9. januar i år og barnehagen har 16. januar.

Jeg synes juletrefest er helt greit. Det stiller i samme kategori som åpen kveld på skolen og annen tvangssosialisering. Det er jo ikke direkte morsomt, men jeg synes ikke det er verre å være med ungene på juletrefest eller å stå hutrende og småpratende om vær og vind sammen med andre foreldre ved fotballbanen. Men noe jeg gjør for min del er det ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:14   #32
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Jeg liker det!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:15   #33
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

I år var det mellombror sin klasse som skulle arrangere juletrefest, så endelig gikk den av stabelen i romjula og ikke ukesvis etter jul. Det ble en mye mer meningsfull og hyggelig affære enn den krampaktige jule-greia når man for lengst har ryddet bort jula hjemme og venter på våren. Og så liker jeg faktisk bedre å være med og arrangere sånt enn å bare være gjest. Føler meg ikke så bortkommen med litt ansvar. Ungene koser seg, da, og hvis vi har vett til å sette oss strategisk (sammen med andre foreldre vi vet vi har noe felles med), trenger det ikke bli så ille for oss voksne heller, selv om det selvsagt ikke er for vår del vi drar på juletrefest.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:32   #34
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Vi går alltid på juletrefest på jobben min i romjulen. Ungene elsker det og vi voksne koser oss sammen. Det er et utrolig koselig arrangement som ungene gleder seg til i måndesvis. Juletrefester langt uti januar har jeg ikke sansen for.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:34   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Vår bhg har ikke juletrefest og min jobb sponser heller rimelige billetter til "julefest" i Kongeparken enn vanlig juletrefest.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:47   #36
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

At jula er framtung og at adventstida blir brukt til juletrefester er ganske nytt. Romjula og tida fram til 13 dag jul har vært jultrefesttid.

Problemet nå er at adventstida er så proppa at julefeiringen blir amputert.


Jeps!

Jeg synes det er helt greit, jeg, å gå på juletrefest. Styr og ståk - men morro for unga. Var forresten alltid i januar da jeg var liten også, en eller annen gang før 20. dag jul.

Nå for tiden er man jo sett på som gal om man har juletre til 13. eller 20. dag jul - mens å sette opp tre hjemme midt i desember er helt ok. Greit for de som vil starte tidlig, men ikke diss de som liker de gamle tradisjonene av den grunn. To sider av samme sak.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:54   #37
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Jeg elsker juletrefest og synes det er dumt at jobbens kolliderer med velforeningens juletrefest. Det er sosialisering for både store og små!

Juletrefest i bhg har jeg ikke vært borti. Heller ikke juletrefester på andre tidspunkter enn tidlig i januar.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:49   #38
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

"Arti' førr ungan'" - elles uinteressant

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:54   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Juletrefest etter nyttår er fullstendig uaktuelt, men før jul og i romjula går greit. Jeg er ikke særlig fan, men går for ungene sin del.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:56   #40
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva synes du om juletrefest?

Juletrefest i januar er helt ubegripelig meningsløst.
Juletrefester forøvrig er heller ikke min greie, men har vært med på begge deler for ungene, da.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no