Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Enda en lampetråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 13:57   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Enda en lampetråd

Jeg vet jo hva som er FP-lampen, og den er driitlekker, men synes ikke den passer så godt hos oss.

Her er et bilde fra kjøkkenet vårt. Bordet har vi kjøpt av de forrige eierne, men lysekrona er tatt ned.



Tenkte lenge på type 'industrilampe' i par - men nå synes jeg at jeg ser det i alle blader, og da er det jo rett før det blir de nye 'skomakerlampene'

Kunne det ha funket med denne? Og da med bare en stk? Saken er at jeg vil prøve å moderere 'herskapelig-temaet' litt. Det er ikke helt meg. Men samtidig så må det liksom passe til helheten. Det blir jo ikke funkishus samme hvor mye jeg kunne ønske meg det. Og kjøkkenet er litt for nytt/dyrt til at det blir byttet ut. Tar gjerne i mot andre forslag til lamper. Denne her er i den dyrere enden, ligger på ca 6-7000 - bør vel helst ikke koste så mye mer enn det - gjerne mindre.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjøkken.jpg (36,8 KB, 122 visninger)
__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 13:59   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en lampetråd.

Legger til at det har flyttet inn noen svarte elementer.

'hvitevarene' som vi ikke ser er sorte, og vi har sort kaffemaskin og sort KA.

Ellers finnes lampen også i hvitt som også er lekkert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:33   #3
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Det var en veldig fin lampe, tror jeg må se litt om den passer hos oss.
Å rådgi andre er litt verre da jeg ikke eier smak og stil.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:45   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Hva er FP-lampen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:48   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Den var lekker. Jeg skulle akkurat til å skrive at du burde velge en hvit variant, men så så jeg at du har fått elementer av svart på kjøkkenet, og da tror jeg den kan passe fint i svart.

Ellers må jeg innrømme at denne lampen var den første jeg tenkte på da jeg så bildet av kjøkkenet ditt: Louis Poulsen Collage 450.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 15:51   #6
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Den er utrolig lekker I den sorte varianten også. Den vil jo modernisere veldig, samtidig som den vil passe godt inn. Nydelig kjøkken

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 17:35   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva er FP-lampen?

Det er den som Bulle akkurat kjøpte, men som har så vanskelig navn at jeg ikke husker det. Caboche eller noe sånt. Veldig lekker lampe, men ville ikke ha passet hos oss.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 17:37   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Takk Teo - den lampen har jeg ikke vurdert, men det må jeg gjøre, den var fin den også!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:02   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Hva heter lampen i H.I.?!?

Lekker!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:47   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Den heter Octo fra Secto Design

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:48   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Den er ikke så dum i hvit heller?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:18   #12
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Synes den gjør seg bedre i sort .

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:19   #13
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Synst desse lampene(.pdf) frå Järna i Sverige er fantastisk fine.
Dei vert laga av firmaet Robygge som er ein del av den antroposofiske verksemda som held til der.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:27   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er den som Bulle akkurat kjøpte, men som har så vanskelig navn at jeg ikke husker det. Caboche eller noe sånt. Veldig lekker lampe, men ville ikke ha passet hos oss.

Jeg har ikke fått med meg at det er FP-lampa. :domm: Vet at et par stykker har den, men det gjelder jo mange lamper.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:58   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Foreldrene mine har disse to over spisebordet sitt og det er superlekre lamper som gir veldig fint lys:


Jeg synes definitivt at du skal velge hvit om du skal ha den store, men med ett såpass langt spisebord tror jeg det ville blitt lekkert med to.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:22   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en lampetråd

Jeg så disse lampene i en butikk her om dagen, og de var lekre. Koziol. Finnes i flere farger, og kostet akkurat rett under en tusenlapp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no