Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Menn og bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har mannen bunad, og hva synes du om menn i bunad?
Mannen har bunad og ser fantastisk ut i den! 39 19,80%
Mannen har bunad, men jeg synes egentlig ikke det er så fint 1 0,51%
Mannen har ikke bunad, men jeg skulle ønske han hadde 98 49,75%
Mannen har ikke bunad, GUDSKJELOV! 15 7,61%
Har ingen mann, men sikler på menn i bunad 16 8,12%
Har ingen mann, og en med bunad er uaktuell 0 0%
Mannfolk - hva skal man med dem, og hvem bryr seg om hva de har på seg? 8 4,06%
Annet 15 7,61%
Jeg er mann og har bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har ikke bunad, men skulle ønske jeg hadde 3 1,52%
Jeg er mann og hverken har eller ønsker bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har bunad, men skulle ønske jeg ikke hadde 0 0%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 10:01   #121
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen min har ikke bunad, jeg skulle ønske han hadde. Det kommer aldri til å skje.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 14:27   #122
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Det mangler jo enda et alternativ: "Mannen har ikke bunad, GUDSKJELOV, men jeg sikler på andre menn i bunad"..?

Jeg er ikke spesielt lei meg for at mannen min ikke har bunad (han er definitivt kjekk nok i dress), men jeg kan godt synes at andre menn er kjekke i bunad for det. Eller staute eller staselige, eller hva man nå velger å kalle det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:40   #123
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det mangler jo enda et alternativ: "Mannen har ikke bunad, GUDSKJELOV, men jeg sikler på andre menn i bunad"..?

.

Er du redd for hva som kunne skjedd av uanstendelige ting mens dere ser på toget?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 21:40   #124
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er du redd for hva som kunne skjedd av uanstendelige ting mens dere ser på toget?

Da må jeg nesten spørre mannen hva han synes om menn i bunad!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:50   #125
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ikke en fin dress trenger å være kjedelig i det hele tatt. Less is more, dropp gjerne både søljer, broderier og lapp i baken!

Men når mannen går i dress omtrent hver eneste dag (utenom i ferier og helger) og har gjort det i over 15 år, da er det greit at han har på seg noe helt annet på festdager. Synes jeg.

Men en godt tilpasset dress er også fint, det er ikke det. Jeg synes bare ikke det blir festantrekk nok på min mann.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 19:25   #126
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg synes barske og maskuline menn blir enda barskere i bunad. Og at feminine menn blir mer feminine. Og jeg synes kilt er noe av det mest sexy som finnes.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg hadde likt det om min mann gikk i bunad. Bunad gir meg en litt sånn "tralala, vi bor i et eventyrland"-vibber. Enormt forsterket av at vi har en konge med hatt på hodet, som står på terrassen og vinker til oss når vi synger utenfor slottet hans. Om mannen min gikk utkledd som en liten askeladd i tillegg, ved siden av meg i mitt budeiekostyme, så ville bildet vært fullkomment.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 20:01   #127
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen min har ikke bunad, men jeg tror han kunne vært fin med det. Han bruker også ofte dress i forbindelse med jobb, så det kunne gjort seg med et annet festantrekk. Jeg mistenker at han ikke har noe lyst på det sjøl, og jeg er uansett usikker på hvilken av de to aktuelle alternativene han ville vært finest med, så det blir nok aldri noe. Men generelt synes jeg bunad er stas, både på kvinner og menn.

Forresten har jeg skotske aner, sånn fjorten ledd bakover eller noe, og litt kjapp googling tyder på at det er utvikla en egen tartan i seinere tid. Kanskje han heller må få en kilt. Kilt er kult.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 01:20   #128
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Menn som går i dress til vanlig er jo "hverdagskledd" i dress på festdager. Det samme gjelder mange av oss damer som går i kjole til hverdags: Det blir vanskelig å skille jobb/hverdag med fest.
Kvinner kan lettere "dresse opp" kjoler med smykker, strømpebukser, sko og hår, menn har ikke samme mulighet. For en mann kan da skillet bli å kle seg i et annet festantrekk, som foreksempel bunad. Og jeg skjønner godt at menn (og kvinner) synes det er OK å ha et festantrekk som ikke er det samme som jobbantrekket.


Sist redigert av 007 : 17-05-14 kl 01:53.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 01:46   #129
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg er kjoledame og opplever ofte at andres pentøy er mitt hverdagstøy.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 01:52   #130
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er kjoledame og opplever ofte at andres pentøy er mitt hverdagstøy.

Samme her. Men når jeg tar på meg bunaden er jeg festpyntet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 22:38   #131
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Mens jeg går i bunad på jobb hver dag og har ingenting å pynte meg med til fest!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 22:48   #132
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mens jeg går i bunad på jobb hver dag og har ingenting å pynte meg med til fest!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 21:55   #133
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mens jeg går i bunad på jobb hver dag og har ingenting å pynte meg med til fest!

Du kan gå i dress?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 22:00   #134
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan gå i dress?

Sant nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 22:15   #135
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Hva med bikini?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 22:51   #136
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hva med bikini?



Godt alternativ. Med crocs?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 23:26   #137
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Med bunadsko.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 23:33   #138
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menn og bunad

Han har ikke, men jeg skulle ønske han hadde.

Forsøkte å få lånt hos en slektning for noen år siden, men dessverre ble nikkers og vest for korte. Mannens bestefar er noen cm kortere enn mannen, gitt. Ellers er mannen min av den typen som glatt stiller i bunad eller andre plagg som mange andre menn skygger unna (f.eks rosa skjorte etc).

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 07:35   #139
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen har ikke, og han har heller ikke lyst på. Dessverre. Menn i bunad er noe av det flotteste jeg vet! Og siden min mann er rålekker i utgangspunktet, hadde han blitt enda mer sikleverdig i bunad. Han er mørk (halvt karibisk), og det tror jeg bare hadde gjort det enda lekrere. Men, han kan virkelig ikke utstå bunader og synes ikke det er pent på noen. Ikke engang meg. "Jaja, så lenge DU syns du er fin, så...." var kommentaren første gang han så meg i min.

Det hadde i blitt denne om han skulle hatt. Herrebunad fra Rogaland, men med rødt i stedet for grønt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 11:58   #140
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan gå i dress?

Jeg hadde følgende samtale med Secunda på 17. mai:

– Nå som du har fått festdrakt, kan du jo tenke på om du vil bruke den på julaften også, for eksempel.
– Mamma, da. På julaften går jeg jo i dress! Duh!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no