Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male kjøkkenskap og dører?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-09, 15:11   #1
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Male kjøkkenskap og dører?

Dessverre er våre kjøkkenskap/dører av laminat, (tror jeg det heter). De er i hvert fall ikke heltre og fra 1984 i en fake bøk etterligning.
Nå har jeg så lyst å male de lyse. Går det, eller blir det bare enda styggere å se på? Og hvis det går, hva skal jeg bruke for å få best mulig resultat av farve, pensler, rull med mer?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:34   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Jeg har ikke malt akkurat dèt, men jeg har malt på våtromsplater - noe min kjære håndtverkerfar var overbevist om at aldri ville gå. Men det gikk.
Resultatet ble ikke 100 %, men det skyldes vel mest at jeg ikke giddet å ta to strøk.

Framgangsmåten var: Pusse - vaske med salmiakkvann - tørke - påføre heftgrunn - la det tørke - male. Jeg giddet ikke sparkle, siden det er provisorisk fram til vi pusser opp badet når vi ikke trenger badekar lenger. Men om du skal sparkle, tipper jeg du bør være ganske nøye med det. Jeg pusset med pussemaskin, og da gikk pussinga radig. Jeg var ikke nøye med hvordan det ble gjort, det var bare for å få en litt mindre glatt overflate til heftgrunnen.

Jeg har også sett malere annonsere med spraymaling, men det er ganske dyrt.

Du kunne kanskje hørt med en fargehandler? Min erfaring er at de er utrolig mye flinkere enn ekspeditører på f.eks Obs! Bygg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:48   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Puss med fint pussepapir.
Evnt sparkling.
Vask med salmiakkvann.
Grunn med heftgrunn.
Mal med Jotuns vannbaserte( den tørker fort og det kan være litt uvant).

Voila, nytt kjøkken. Jeg har gjort det og kjenner flere som har gjort det, og det er litt jobb, men jammen blir det bra!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:49   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Husk ordentlig pensler - ikke billige pensler!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:10   #5
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Åh, takk for svar!

Vannbasert- er det ok å bruke på kjøkkenet som man må tørke av ofte?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:12   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

jepp!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:33   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Vi leverte dem inn til et billakkeringsverksted og resultatet ble knallbra.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:34   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Jeg har gjort det, det gikk som fot i hose og ble kjempefint!

Framgangsmåte som nevnt over her (pussing, salmiakk, heftgrunn og sånn).

Jeg brukte rull. Pensel ble IKKE pent! Jeg malte også mens skapdørene hang på, det gikk MYE bedre enn å ta dem av!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 19:13   #9
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Så flott! Da tror jeg vi bare skal ut å kjøpe maling og begynne på kjøkkenet

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:59   #10
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Hvilken glans på malingen har dere brukt?

Skal på malingbutikken i dag å gleder meg til å sette i geng

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 16:37   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Halvblank eller blank. Jeg har malt med halvblank; har hørt at blank er vanskeligere å få fin, men vet ikke om det faktisk stemmer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 16:39   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Jeg malte med halvblank, men det er ti år siden, så jeg ville muligens prøvd blank i dag.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:34   #13
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Det blev hvit, halvblank. Så nå er mannen i gang med pussing og jeg har grunnet noen dører. Gleder meg til kjøkkenet er "nytt".

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:16   #14
mamma1976
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 7
mamma1976 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi leverte dem inn til et billakkeringsverksted og resultatet ble knallbra.

Vet om andre og som har gjort det og resultatet ble knallbra.

mamma1976 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:07   #15
Maybell
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 32
Maybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi leverte dem inn til et billakkeringsverksted og resultatet ble knallbra.

Hva betalte dere for det?

Maybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 01:57   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male kjøkkenskap og dører?

5000 kroner tror jeg. Men vi betalte bare for malingen og ikke for arbeidet. Forøvrig er det verdt å merke seg at en slik "oppussing" bare varer noen få år og altså er å regne som midlertidig. Etter det må man enten pusse alt ned igjen, eller bytte fronter/inredning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no