Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Flaue" julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 15:49   #81
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


- Jeg har en svigerinne (voksen) som himler med øynene og sukker oppgitt over gaver hun ikke liker. De byttet nesten inn alle bryllupsgavene sine. (på en side er det jo bra å heller få noe man liker, men likevel)

Huff, det er jo bare flaut at voksne oppfører seg sånn. Nå håper jeg ingen tror at jeg er en sånn en fordi jeg ler av bryllupsgaveduen. Jeg er også opplært til at man takker pent og er takknemlig for gaver og det har jeg videreført til datteren min. Alminnelig høflighet er en selvfølge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 17:42   #82
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Vi er også strenge på at ungene skal takke for gavene sine og spesielt eldstemann har en bit å gå der. Vi øver på en lekse nå type "takk, det trengte jeg" (om det er klær).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:28   #83
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg var hos tannlegen i dag, og mens jeg satt på venterommet kom det en mann ut fra en tannlege og skulle betale i resepsjonen. Der stod det flere hyller med diverse produkter man kunne kjøpe, tanntråd og denslags. Det stod også en del bokser med elektriske tannrelaterte produkter, blant annet tannbørster som spilte musikk. Mannen stod og så på hyllen, og utbrøt at "jøss, nå kan jeg jaggu få unna julegavene mens jeg er hos tannlegen", og fikk med seg flere esker med syngende tannkoster. Dyre var de også, mangfoldige hundre kroner per eske. Jeg ble så fascinert at jeg antakeligvis stirret. Han var nok prototypen på en onkel som gir pussige julegaver.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:37   #84
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg var hos tannlegen i dag, og mens jeg satt på venterommet kom det en mann ut fra en tannlege og skulle betale i resepsjonen. Der stod det flere hyller med diverse produkter man kunne kjøpe, tanntråd og denslags. Det stod også en del bokser med elektriske tannrelaterte produkter, blant annet tannbørster som spilte musikk. Mannen stod og så på hyllen, og utbrøt at "jøss, nå kan jeg jaggu få unna julegavene mens jeg er hos tannlegen", og fikk med seg flere esker med syngende tannkoster. Dyre var de også, mangfoldige hundre kroner per eske. Jeg ble så fascinert at jeg antakeligvis stirret. Han var nok prototypen på en onkel som gir pussige julegaver.

Her ønsker guttene seg elektriske tannbørster til jul, og jeg tror i allefall 2 av dem ville satt pris på tannbørster som spilte musikk

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:45   #85
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Malin har musikktannbørste, og den er en stor hit. Hun digger ivei til musikken mens hun pusser, og pusser så lenge hun får lov.

Jeg måtte jo teste den, siden jeg omtrent ikke hører noe lyd når hun pusser, men den er visst laget sånn at når man legger børsten på tennene, så går musikken "via tennene og opp i hodet" på en måte. Ganske stilig, egentlig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 20:17   #86
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Den ene fetteren til guttene ønsker seg en sånn el.tannbørste som spiller!! Er snart 13 år.
Kom på; 1.året jeg feiret jul med gubben og hans familie så var jeg jo veldig forelsket og hadde skrevet DEN avhandlingen på til/fra lappen. Tenkte ikke på at alle gavene skulle leses opp og overleveres så høytidelig. Kjente jeg ble litt flau da.

Til bursdagen min nå i høst så fikk jeg en nattkjole av svigermor. Hun la ut at hun selv hadde fått den selv for mange år siden men at hun aldri hadde brukt den.... det var det. Jeg måtte spørre gubben etterpå om det virkelig stemte.. kjente jeg ble litt skuffet altså..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 20:34   #87
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Spørsmål

Sv: "Flaue" julegaver

Første året mannen og jeg var kjærester, fikk jeg en stiftemaskin og fremmedordbok. Har brukt begge deler mye.
Han fikk en hjemmetegnet tegneserie av meg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:27   #88
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

En gang (ca 15-16 år) fikk jeg Head and Shoulders flass-shampoo av tanten min.

Kjenner to tvillinger. I en alder av 17 fikk den ene 500 kr av bestemoren, den andre fikk en rosa barneparaply i plast med prinsesser på. *fnis*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:43   #89
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis det var et hint så må jeg dessverre skuffe deg med at min på mystisk vis ble borte vekk.


Pokker. Jeg som tenkte at jeg kunne få forskjønnet stuen med en due med kork i rompa.


Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kjenner to tvillinger. I en alder av 17 fikk den ene 500 kr av bestemoren, den andre fikk en rosa barneparaply i plast med prinsesser på. *fnis*

det er viktig å behandle tvillinger forskjellig, har jeg lært, men å forskjellsbehandle til de grader!

Jeg fikk en pysjbukse i str. 46 av svigerinnen min. Jeg er ikke akkurat str. 46 og ble bittelitt gretten inni meg. Men man takker da alltid pent og oppfører seg. Men det kan bikke over, altså. Et klart tegn (i hvertfall for oss i nærmeste) på at min farmor ikke likte gaven var at hun sa "Tusen takk, det HAR jeg så bruk for."

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:50   #90
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Pokker. Jeg som tenkte at jeg kunne få forskjønnet stuen med en due med kork i rompa.

Kan du ikke bare plukke en med deg hjem fra Torgallmenningen eller noe? Kork har du sikkert massevis av liggende hjemme allerede, kjenner jeg deg rett. Og det er mer enn nok duer å ta av, så her har du muligheten til å fikse noen julegaver i samme slengen. Alltid stas med selvlagde gaver.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:52   #91
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sånne har jeg lite til felles med, kjenner jeg.

Det er vel ikke uten grunn at de fikk gave fra kirkens bymisjon i fjor (4 måltider til hjemløse) og får fra plan-norge i år, for å si det sånn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:31   #92
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kan du ikke bare plukke en med deg hjem fra Torgallmenningen eller noe? Kork har du sikkert massevis av liggende hjemme allerede, kjenner jeg deg rett. Og det er mer enn nok duer å ta av, så her har du muligheten til å fikse noen julegaver i samme slengen. Alltid stas med selvlagde gaver.

Torgallmenningen ligger kanskje ikke så langt unna Diagonallmenningen heller, der må de da garantert ha noe sånt? :totalt usaklig avsporing og håpløs-humor-innlegg:

  Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:47   #93
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

- Jeg har en svigerinne (voksen) som himler med øynene og sukker oppgitt over gaver hun ikke liker. De byttet nesten inn alle bryllupsgavene sine. (på en side er det jo bra å heller få noe man liker, men likevel)

Det er sånn mamma er og. Skikkelig flaut for oss andre som ser det så utrolig godt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no