Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikke på skolen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-15, 11:02   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Drikke på skolen?

Nå skal største straks begynne på skolen, og å gå fra en barnehage der alt av mat serveres, inkludert flere varmmåltider pr. uke, til å ha med matpakke, kan nok bli litt tøff.

Matpakken i seg selv er grei nok, men hva i huleste skal hun få med seg til drikke? Hun drikker ikke melk i det hele tatt, og vi mistenker dessuten at hun har et snev av laktoseintoleranse. Selv velger hun aller helst vann til måltidene, men det virker så stusselig? Hva drikker andre barn til matpakken, om de ikke liker melk?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:03   #2
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann. Har med vannflaske, han fyller den selv på skolen.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:05   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Hiawata har med vann, det er normen. Han liker ikke melk, men får den laktosefrie kakaomelka fra skolemelk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:05   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Her er det kun vann. Om barna vil ha melk, så er det stort sett en ordning der man kjøper skolemelk ved skolen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:06   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann eller melk. Selv drakk jeg saft til maten hver eneste dag i alle år, men det tror jeg nesten ingen får nå lenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:06   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Ene min hadde skolemelk, den andre drakk vann.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:07   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Storebror har melk på skolen, og har også med vann.

De fleste skoler tilbyr nok den laktosefrie kakaomelka, spørsmålet er jo om man liker den.
Skolene har en mulighet til å tilby juice via skolemelk.no, men det varierer mellom skolene om de faktisk gjør det. Storebror ville uansett ikke fått det, men jeg vet noen gjør det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:08   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vann eller melk. Selv drakk jeg saft til maten hver eneste dag i alle år, men det tror jeg nesten ingen får nå lenger.

De som var aller heldigst fikk jo ha med et glass oboy som de brukte noen skjeer fra i skolemelka hver dag. Det var akkurat de samme som slapp fluorskylling.

Unødvendig å si at jeg hverken hadde oboy eller fritak fra fluorskylling .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:08   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann. Knotten hadde skolemelk et år eller to, men det var ingen kjempesuksess.
Knøtteliten elsker melk, så hun får nok skolemelk når den tid kommer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:09   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann. De har vannflaske i sekken som de fyller opp ved behov. De har vask til å fylle flaska i klasserommet (i hvert fall har mine barn alltid hatt det).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:11   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De som var aller heldigst fikk jo ha med et glass oboy som de brukte noen skjeer fra i skolemelka hver dag. Det var akkurat de samme som slapp fluorskylling.

Unødvendig å si at jeg hverken hadde oboy eller fritak fra fluorskylling .

Jeg hadde med meg oboy på skolen, men slapp ikke unna flourskylling. :datapunkt:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:11   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vann. De har vannflaske i sekken som de fyller opp ved behov. De har vask til å fylle flaska i klasserommet (i hvert fall har mine barn alltid hatt det).

Samme her.

Minste har skolemelk også. De har laktosefri variant mener jeg, for de som trenger det. Ingen sjokolademelk hos oss, heldigvis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:12   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Mine drikker vann. Vi prøvde skolemelk, men fikk uåpnede kartonger hjem i ranselen.

Jeg bruker contigo drikkeflasker, de er de eneste jeg har funnet som er helt tette. Ungene fyller på dem når det trengs fra vannautomat på skolen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:12   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann.
De to yngste har turdager og får av og til med kakao på vinteren. Evt saft en gang i mnd eller no.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:13   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Mine har stort sett hatt med vannflasker og gjerne fylt opp med friskt vann på skolen. De har hatt melkeordning i noen runder, men ingen av dem har ønsket å ha det i år.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:16   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hadde med meg oboy på skolen, men slapp ikke unna flourskylling. :datapunkt:

Jeg også, helt til læreren ble lei av griset med oboypulver.
Drakk også ei lita flaske med saft hver dag i mange år. Men sånn var det jo på '80-tallet.

Gutta liker heldigvis vanlig melk og får ikke lov til å velge sjokovarianten. Hadde antakeligvis vært snillere om de ikke likte melk, eller laktoseintolerant. Vannflasken i sekken/på plassen er jeg veldig usikker på om er i bruk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:19   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vi pleier å fryse ned vannflaskene over natta, sånn at de får isvann til matpakka. Det er visst stor stas.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:20   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Mine har hatt perioder med skolemelk, men slutte pga. en kombinasjon av at de ble lei, og at det ble mye rot med melken (lunken melk, unger som ikke skulle ha melk tok melk, osv.) og nå drikker de vann. Eldste har med en Olden-flaske, men yngste insisterer på å drikke fra en drikkekran (av noe slag?) på skolen. Jeg har gitt opp å mase om at han skal ta med seg flaske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:25   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hadde med meg oboy på skolen, men slapp ikke unna flourskylling. :datapunkt:


Ingen regel uten unntak.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:26   #20
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikke på skolen?

For å balansere svarene noe så kan jeg fortelle at mine barn har med/har hatt med seg sukkerfri saft på skolen i alle år. Selvsagt er vann best, men ingen av dem drikker noe av vannet de har hatt med, og jeg har villet at de skulle drikke i løpet av dagen.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no