Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mammakveld (er jeg urimelig)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-14, 10:03   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville også blitt sur. Og kanskje særlig av begrunnelsen


Det er nettopp mangel på likestilling når man definerer ulike roller for mødre og fedre. En mor og en far er hjertelig velkomne til å ha ulike roller enn hverandre, men ingen utenforstående har noe med å påstå at jeg og en annen mor har en felles rolle som er forskjellig fra rollen til min mann og en annen far.

HELT enig!

Jeg hadde blitt dritsur.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:09   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg har ikke noe i mot "mammakvelder" som sådan, men jeg hadde ikke giddet å komme på en for å sy. Fordi jeg er dame.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:10   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg liker private mammakvelder på skolen, men det er i PRIVAT regi (og ingen hos oss har to pappaer). Blir noe annet i en formell setting, synes jeg. Og med knappesying i tillegg! Hjælp. Jeg kan for øvrig sy knapper, men er relativt trassig av meg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:12   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg skulle kommet og sydd knapper, jeg. Så hadde de fort sett hvorfor det ikke er noe man overlater til mødre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:17   #25
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg hadde blitt pissesur, hvorfor kan ikke pappaer sy i knapper? Jeg har barn som velger humanistisk konfirmasjon, til og med yngste, som jeg var helt sikkert på at skulle velge kirkelig, snudde helt brått, og nå kjenner jeg hvor glad jeg er for det. Jeg ville tatt det opp, for det var jo helt på trynet.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:18   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg skulle kommet og sydd knapper, jeg. Så hadde de fort sett hvorfor det ikke er noe man overlater til mødre.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:19   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Du er slett ikke urimelig. Dette er jo helt bak mål.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:19   #28
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes foreldrekveld er det naturlige i skolesammenheng. Jeg har like god kontakt med fedre til barn i klassene til mine som mødre og føler ikke noe større fellesskap med mødrene. Og hva er det med at mødrene "alltid" skal møtes til et glass vin mens fedrene drar på bowling eller til en øl. Sånt får meg til å følge meg helt utenfor normen som "mamma".

Samme her.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:20   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg kan godt møte opp på foreldrekveld eller mamma-eller pappakveld, men ikke for å sy knapper. Jeg kan ikke sy! Og en sånn oppgave hadde jeg sannsynligvis gitt videre til svigermor...
Pga antall så skjønner jeg at man noen ganger deler opp i f.eks mamma og pappa-kveld, men for å ikke ekskludere eller irritere folk kan man jo like godt si foreldrekveld, så kan man velge hvem som møter opp. Og for de som har to pappaer eller mammaer, så blir det ikke teit.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:21   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Det er det dummeste jeg har hørt!
Jeg kunne godt ha sydd knapper i kappene, men da skulle jeg gjort det fordi noen visste at jeg syr(og jeg hadde tatt med symaskinen og gjort det på den), ikke fordi jeg er mamma.

Jeg er fyllt femti og litt til, og er vokst opp med at det er pappa som sydde knapper i skjortene(han brukte uniformskjorter på jobb)og han strøk skjortene sine selv, og gjør det fremdeles i en alder av syttifire!

Min mor ville reagert på akkurat samme måte som deg for trettifem år siden. Det er ikke for ingenting at jeg kan sy!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:21   #31
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Ja, det er helt bak mål.

Men det verste er at hadde det blitt spurt om en forelder i hver familie kunne komme på kappekveld, hadde de aller fleste som kom vært mammaer.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:21   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg vet ikke om dette er mest til å le eller gråte av, kjenner jeg er glad for at det mest sannsynlig ikke blir noen kirkelig konfirmasjon her i huset.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:23   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Da hadde jeg nok svart at hvis det var knappesying som sto på timeplanen, så ville det passet bedre at mannen ble med, all den tid jeg er fullstendig inkompetent når det kommer til håndarbeid, inkludert knappesying. Hvilket betyr at det er mannen som står for de fleste syjobber hjemme hos oss.

Og, nei, du overreagerer ikke. Det var helt på sin plass.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:24   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg tenker to knapper sydd på som brystvorter utpå første kappen, så hadde de sendt meg hjem selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:25   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Komme og sy knapper?!?! What the flying fuck? Likestilte knapper? jeg hadde tatt ut ungen av konfirmasjon om det hadde kommet noe sånt piss. Mine barn skal få konfirmere seg om de vil det, men sånt reaksjonært konservativt drit, da hadde det ikke vært aktuelt. Det får være måte på.

Eventuelt svart "You skullfucking cunt waffle" som er yndlingsutskjellingen mellom kollegaer her på bruket for tiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:27   #36
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg liker private mammakvelder på skolen, men det er i PRIVAT regi (og ingen hos oss har to pappaer). Blir noe annet i en formell setting, synes jeg. Og med knappesying i tillegg! Hjælp. Jeg kan for øvrig sy knapper, men er relativt trassig av meg.

Enig med deg der. Vi har hatt både mamma/pappa-kvelder og foreldrekvelder, og mye er i privat regi. Men å gjøre det her, og beint ut definere roller og slikt. Fy!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg skulle kommet og sydd knapper, jeg. Så hadde de fort sett hvorfor det ikke er noe man overlater til mødre.

Den var god!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:27   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes foreldrekveld er det naturlige i skolesammenheng. Jeg har like god kontakt med fedre til barn i klassene til mine som mødre og føler ikke noe større fellesskap med mødrene. Og hva er det med at mødrene "alltid" skal møtes til et glass vin mens fedrene drar på bowling eller til en øl. Sånt får meg til å følge meg helt utenfor normen som "mamma".

Neimen du har ikke noe med å føle deg utenfor normen som mamma. Fordi dersom du gjør det så er det deg det er noe feil med, aldri kjønnsrollen som er helt unaturlig smal.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:30   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg reagerer ikke så mye på mammakvelder i skolesammenheng - fordi det er i privat regi, og fordi det da er snakk om at man har barn som trenger tilsyn - det er rett og slett greit at forventningen er at "bare" en kommer, og hvem det er (det mener jeg selv om jeg er alene og må ha barnevakt, og ikke er invitert på pappakveld).

På konfirmantundervisning ser jeg ikke helt for meg hva begrunnelsen skulle være for mammakvelder og særlig ikke med innlagt knappesying. Da synes jeg det er mer naturlig med foreldremøte for evt. foreldrekommunikasjon. Også fordi man slett ikke kan forvente at begge foreldrene er så innmari interessert i - eller medlem av- kirkesamfunnet deres.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:33   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg reagerer ikke så mye på mammakvelder i skolesammenheng - fordi det er i privat regi, og fordi det da er snakk om at man har barn som trenger tilsyn - det er rett og slett greit at forventningen er at "bare" en kommer, og hvem det er (det mener jeg selv om jeg er alene og må ha barnevakt, og ikke er invitert på pappakveld).

Det er da ikke verre enn at man inviterer én forelder, også er det opp til familien hvem det blir.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 10:39   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

(I enkelte flerkulturelle miljøer er det ganske mye lettere å få med kvinner på mødrekvelder enn foreldrekvelder, altså)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no