Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon/dåp og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er du vant med alkoholservering i konfirmasjon/dåp?
Er vant med alkohol i konfirmasjon men ikke i dåp. 10 5,00%
Er vant med alkohol i dåp men ikke konfirmasjon. 1 0,50%
Er vant med alkohol i både konfirmasjon og dåp. 23 11,50%
Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon. 140 70,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv. 18 9,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og serverer det selv. 9 4,50%
Har ikke fått alkohol i dåp/konfirmasjon men vil servere det selv. 2 1,00%
Dåp: Det varierer, alkoholfritt er mest vanlig. 17 8,50%
Konfirmasjon: Det varierer, alkoholfritt mest vanlig. 16 8,00%
Dåp: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 4 2,00%
Konfirmasjon: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 8 4,00%
Annet. 3 1,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 200. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 11:07   #101
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.

Ingen jeg kjenner kjører etter et glass vin eller et glass øl. De tar buss, taxi, går eller blir kjørt hjem.

Jeg drikker ganske ofte vin hvis jeg er på kveldsbesøk hos folk, og det har aldri ramlet meg inn å kjøre hjem. Jeg vet ikke hvor du bor eller hvilke transporformer som er vanlig der, men her (Bergen) er det veldig vanlig å ta drosje eller buss når man har drukket alkohol.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:12   #102
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

De sitter selvsagt på med noen som ikke har drukket alkohol.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:12   #103
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.

Tøys. Det vanlige er at den som drikker alkohol har en sjåfør som ikke drikker. Typisk i min familie vil det da si at en tredjedel av de voksne tar vin til middagen, resten drikker mineralvann enten fordi de er gravide, skal kjøre bil eller ikke har lyst på akkurat der og da. Jeg har til dags dato aldri sett noen i familie og vennekrets kjøre etter å ha drukket vin eller øl til familiemiddag, og det hadde blitt totalt baluba om noen hadde prøvd seg med det.

Men dette illustrerer poenget: Det er visst veldig vanskelig å skjønne at det finnes hele familier og slekter med ansvarlig og nøkternt forhold til alkohold, om man har dårlige erfaringer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:13   #104
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Har ikke servert alkohol i dåp og konfirmasjon, men det kunne absolutt falt meg inn å gjøre det om vi ikke hadde lånt menighetshuset for anledningen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:16   #105
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Vi serverer alltid vin til maten til (de voksne) gjestene, og jeg ville gjort det baade i konfirmasjon og daap. Barnebursdager feires som regel paa ettermiddagen med kakeservering, og er dermed (som regel) alkoholfrie. Vi har ingen i familien som drikker mer enn et par glass vin, og det blir paa ingen maate utagerende festing av slikt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:18   #106
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Over Maggie74s forhold til alkohol og kjøring. Jeg kjenner ingen, virkelig ingen, som vurderer å sette seg bak rattet etter å ha drukket alkohol. Ikke en dråpe.

Jeg snakket om hva jeg serverer hjemme hos meg selv. Da skal ikke jeg ut og kjøre etterpå. Om jeg skal det, så smaker jeg selvsagt ikke alkohol. Det gjør ingen andre hjemme hos meg heller.

Jeg vil også understreke at jeg alltid har gode alkohofrie alternativ. Vann, med og uten kullsyre, god eplesaft, brus og alkoholfritt øl.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:23   #107
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg vil tro at de fleste som har et sunt og avslappet forhold til alkohol praktiserer nulltoleranse når det kommer til promillekjøring.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:23   #108
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.

Aldri vært tema egentlig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:37   #109
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tøys. Det vanlige er at den som drikker alkohol har en sjåfør som ikke drikker. Typisk i min familie vil det da si at en tredjedel av de voksne tar vin til middagen, resten drikker mineralvann enten fordi de er gravide, skal kjøre bil eller ikke har lyst på akkurat der og da. Jeg har til dags dato aldri sett noen i familie og vennekrets kjøre etter å ha drukket vin eller øl til familiemiddag, og det hadde blitt totalt baluba om noen hadde prøvd seg med det.

Jepp, sånn er det. Nettopp derfor blir det alltid ca 1/3 som drikker i alle disse settingene... Ingen jeg kjenner kjører etter ett glass.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:05   #110
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg er helt enig i at maten bør være noe konfirmanten liker. Men jeg håper at mine femtenåringer kommer til å like noe annet enn tacos. Det har jeg fått i konfirmasjon, og jeg innrømmer at jeg syntes det var litt rart.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:08   #111
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Dette var remavarianten.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:25   #112
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.

Nå syns jeg du krisemaksimerer og jobber deg opp noe vanvittig. Faktisk så kjenner jeg ingen som kjører etter at de har drukket. Her vi bor så finnes det flust av kollektivtransport og taxier, og alle jeg vet om bruker enten det, eller går hjem etter å ha drukket. Det er faktisk ikke likhetstegn mellom å synes at det er greit med et glass vin til maten og fyllekjøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:37   #113
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.

Selv har vi ikke bil, så for oss er det et ikke-problem. Og jeg omgås ingen som kjører bil etter å ha drukket vin. Nå omgås jeg i det hele tatt sjelden folk som kjører bil; vennene våre reiser stort sett kollektivt eller tar drosje når de er på besøk hos oss. (Vi bor jo midt i byen.) Og når vi har familie på besøk, bor de hos oss, siden ingen av dem bor i kjøreavstand. Hvis vi er på familiemiddag i Trondheim sammen med svigers, som bor litt utenfor byen, drikker svigerfar farris slik at han kan kjøre hjem etterpå. Og er middagen hos svigers, drikker enten broren min eller kona hans farris slik at de kan kjøre hjem etterpå. Og så videre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:45   #114
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Og så vet jeg jo at det finnes mange som slett ikke driver måtehold eller har nulltoleranse for promillekjøring. Jeg mener hverken å benekte det, eller å nedvurdere andres personlige, vonde erfaringer. Men selv har jeg overhodet ingen vonde erfaringer med alkohol i familie eller omgangskrets, hverken som barn eller voksen, og dermed føler jeg ikke noe behov for å endre mitt forhold til alkohol (eller mine venners og slektningers forhold til det, for den del).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:46   #115
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg kjenner mange som gjerne tar et glass vin til maten. Jeg kjenner ingen som kjører etterpå. Må man kjøre, velger man annen drikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:47   #116
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Selv jeg, som kommer fra ei bygd der litt av hvert kan skje på alkoholfronten - som å drikke før man er atten eller å drikke heimbrent, eller til og med en kombo av disse - er vant til at to ting er konstante: Det er ingen alkoholservering i barndåper eller konfirmasjoner, og det er nulltoleranse for promillekjøring. Man ordner seg selvsagt sjåfør om man skal drikke, uansett hvor lite man drikker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:51   #117
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg antar at det ble servert øl til maten i både min og min brors konfirmasjon, men jeg husker det ikke.

Og videre antar jeg at det ikke ble konsumert særlig mye, med tanke på gjestelista.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:25   #118
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Maggie74:

Jeg kjenner ingen som kjører bil etter at de har drukket. I min omgangskrets og i min familie ville det blitt ramaskrik om noen hadde antydet muligheten av slikt.

For min del hadde jeg ikke nølt med å ringe politiet og informere hvis jeg noen gang hadde opplevd at en i selskapet kjørte derfra etter å ha drukket, og det tror jeg ville blitt applaudert av de fleste jeg kjenner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:28   #119
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg drikker ganske ofte vin hvis jeg er på kveldsbesøk hos folk, og det har aldri ramlet meg inn å kjøre hjem. Jeg vet ikke hvor du bor eller hvilke transporformer som er vanlig der, men her (Bergen) er det veldig vanlig å ta drosje eller buss når man har drukket alkohol.

Det, eller å gå. :har gått hjem fra mange, mange kvelder med vin:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:34   #120
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I følge diverse statistikker er det ikke helt uvanlig å kjøre bil etter man har drukket altså.

Det er da heller ingen som benekter det. Men når Maggie74 spør spesifikt hvordan vi som tilhører familier der det er vanlig å drikke et glass til maten ordner oss med transport, så er det vel likevel greit at vi beskriver det? Jeg påstår jo ikke at det ikke finnes folk som kjører i påvirket tilstand, jeg illustrerer egentlig bare at det faktisk går an å la det være.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no