Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. barnebillett på toget

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 12:27   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Ang. barnebillett på toget

Har ikke peiling siden jeg aldri har tatt tog med ungene tidligere (det har bestemor stått for).

På nettsidene til NSB så står Barn 0-3 år gratis. Vil det si til og med barnet fyller 3 år eller så lenge det er 3 år?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:29   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

Det er vel meningen at treåringer skal betale da?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:36   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det er vel meningen at treåringer skal betale da?

Det er det jeg lurer på. Noen som vet sikkert? Trodde det kanskje var gratis så lenge de ikke har fylt 4 år ennå?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:37   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

Betyr ikke 0-3 år; 0 t.o.m 3 år?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:37   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

Jeg mener at 3-åringer da ikke skal betale.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:41   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

3-åringer er gratis. :nettopp tatt toget med ungene:
Men hvis du vil ha egen sitteplass til 3-åringen din, så må du si at han er 4 år. Forøvrig pleier det ikke være noe problem med ekstra sitteplass med mindre du tar toget opp/ned fra fjellet i påsken.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:42   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

Etter mye leting så fant jeg til slutt dette på NSB sin side. Ikke lett og forstå sånn i utgangspunktet.

Sitat:

Barn 0-3 år

Barn 0-3 år reiser gratis.
Barn under 4 år reiser gratis, dette gjelder alle billettyper.

Og på barnebillettene så sto det at de gjaldt fra 4 år og oppover. Da blir det ganske billig om jeg skal reise med begge jentene alene til Oslo. Begge reiser faktisk gratis så lenge jeg betaler full billett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:46   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

NSB er gratis opp til 4 år men jeg har enda til gode å betale for min 4.5 åring. Barn reiser jo gratis med en voksen så lenge man betaler ordinær billett (etter det jeg har forstått og erfart ...) Dette gjelder visstnok alle ukedager.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:49   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. barnebillett på toget

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:55   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ang. barnebillett på toget

Barn er gratis opp til 16 år så lenge du betaler ordinær pris.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 13:02   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ang. barnebillett på toget

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Barn er gratis opp til 16 år så lenge du betaler ordinær pris.

Men ikke når jeg reiste med to unger, da var det viktig å vite at den ene gikk gratis pga. at hun var under 4 år. Ellers så måtte jeg betalt 50% på en unge begge veier, og da kunne vi like gjerne kjørt bil istedet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 13:03   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ang. barnebillett på toget

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men ikke når jeg reiste med to unger, da var det viktig å vite at den ene gikk gratis pga. at hun var under 4 år. Ellers så måtte jeg betalt 50% på en unge begge veier, og da kunne vi like gjerne kjørt bil istedet.

Åh sånn ja

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no