Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV-lisens

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 13:26   #1
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

TV-lisens

Betaler vi lisens for å eie tv, eller for å kunne se på nrk?
Jeg leste i en tråd her tidligere om en som ikke fikk inn nrk i det hele tatt, men lisens måtte man jo betale uansett så lenge man eier et tv-apparat.

Men så leser jeg denne artikkelen , og siden pengene går til nrk så bør man vel i det minste kunne få inn kanalen.

Hva synes dere forresten om lisensavgiften? Jeg synes at nrk burde gått nye veier for å dra inn penger.
Hos Canal digital så heter det jo så fint "Gratiskanaler", men man betaler jo faktisk 500 kr i årsavgift til dem + lisensen til nrk, så det er jo ikke helt gratis.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 13:56   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: TV-lisens

Så lenge man har tv så skal man betale lisensavgiften.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 14:32   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: TV-lisens

Ja, men jeg kan virkelig forstå frustrasjonen til de som må betale lisensen og så får de verken inn nrk1 eller nrk2. Det er jo helt høl-i-hue.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 14:35   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: TV-lisens

Jeg har full forståelse for at det er urettferdig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:26   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TV-lisens

Jeg er helt enig i at NRK må gå nye veier for å få inn penger. Med det mener jeg ikke nye veier for å kreve inn lisens, men reklamefinansiering.
Og om de ikke går over til reklamefinansiert tv, så har de vel såpass god oversikt over dekningen sin at de enkelt kan gi avslag til oss som bare får inn NRK1. (De burde fått en egen sportskanal også, men det er en helt annen sak.)

Den boksen man etterhvert må ha for å se NRK, den må man betale selv? Noe nytt om den?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no