Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-10, 19:36   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Kilde: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7219965

Sitat:

Det kjemiske fargestoffet PPD og andre beslektede stoffer som brukes i mange av disse hårfargene, er et av de mest allergifremkallende stoffene vi kjenner. De er svært potente, sier professor Martinus Løvik ved NTNU til nrk.no.

Han mener hårfargingsprodukter som inneholder kraftige allergifremkallende stoffer, burde være underlagt strengere restriksjoner enn i dag.

Og enda kaller folk/nek meg overhysterisk når jeg styrer unna hårfarge når jeg er gravid ...

Det finnes for øvrig hårfarger uten PPD, men jeg husker selvsagt ikke hvilke det var akkurat nå, foruten de økologiske variantene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 19:52   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Takk!
Jeg blir nemlig også kalt hysterisk når jeg ikke farger håret nå.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 19:56   #3
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Tror jeg skal fortsette hos den økologiske frisøren min gitt...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 19:58   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Hva slags farger bruker den økologiske frisøren?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 19:59   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Jeg har prøvd økologisk hårfarge en gang, og da ble håret rosa. Jeg tenker jeg fortsetter å leve farlig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:02   #6
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Anker ikke hva hårfargen heter, hun blander ved blandebenken, så jeg har faktisk ikke tenkt over det. Men jeg vet hun slutta med ordinære produkter og begynte økologisk frisør fordi hun ble allergisk selv.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:24   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva slags farger bruker den økologiske frisøren?

Bare jordfarger. HAHAHAHAHAHAHAHAHAhosthosthost.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:26   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.563
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Like greit mitt hår aldri er farget, kanskje...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:44   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva slags farger bruker den økologiske frisøren?

Det står bare hvilke merker det er og ikke hva det inneholder, men her er fra gamle nettsiden til Huldra Frisør i Bergen;

Sitat:

Pure pact serien fra Pact Systems (også for salg til hjemmebruk)
BioLitz lysningspulver fra Farouk.
BioSilk fra Farouk.
Elumen hårfarger fra Goldwell.
Plantefarger fra Logona.

Såh, plantefarger i tillegg til jordfargene til toskentorsken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:45   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Jeg har for øvrig vokst opp med frisørsalong hjemme, og det forklarer alt som er galt med meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:48   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Går dette kun på allergi?
Og om man aldri har hatt noen allergisk reaksjon, så er det greit?

Jeg digget forresten at de linket til denne siden: http://www.nrk.no/vitenskap_og_teknologi/1.6817307

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:48   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.999
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Jeg får bare rødskjær i håret av økologiske hårfarger, så da hadde jeg heller barbert av meg håret, gitt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:56   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Anker ikke hva hårfargen heter, hun blander ved blandebenken, så jeg har faktisk ikke tenkt over det. Men jeg vet hun slutta med ordinære produkter og begynte økologisk frisør fordi hun ble allergisk selv.

Men økologisk er vel ikke nødvendigvis det samme som anti-allergent, eller hva det heter?

Jeg tåler ikke epler. Verken vanlige eller økologiske.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 21:11   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Jeg svir like mye i kjeften av økologiske kiwier som vanlige kiwier.
Men de økologiske er i hvert fall ikke sprøytet med allergifremkallende stoffer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:27   #15
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Hva er poenget med å farge håret egentlige? Jeg har aldri skjønt det. Hilsen hun som aldri farger håret.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:43   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hva er poenget med å farge håret egentlige? Jeg har aldri skjønt det. Hilsen hun som aldri farger håret.

Nei, hva er vitsen med noe av det vi gjør for utseendet vårt? Hva er egentlig vitsen med sminke, eller pene klær? Kanskje rett og slett fordi man liker det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 00:05   #17
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Tja, pene klær er ikke giftig/allergifremkallende/skadelig slik som hårfarge. Hvorfor bruke noe så unødvendig når det kan være skadelig?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 00:21   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Tja, pene klær er ikke giftig/allergifremkallende/skadelig slik som hårfarge. Hvorfor bruke noe så unødvendig når det kan være skadelig?

Mange er jo ikke klar over at det er det.

Jeg sluttet å farge håret for 3 år siden, men jeg er heldig og har en ganske ok hårfarge. Hadde den vært skikkelig døll og med mye grått, så ville jeg nok farget likevel. Det er ok å bry seg litt om hvordan man ser ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 01:24   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

Hah! Tenåringen har mast om å få farge håret, men jeg har sagt nei. Dette må jeg vise henne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 08:31   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hårfarge burde vært reseptbelagt (nrk.no)

For ordens skyld kan man fint få allergi av klær også. Nye klær er fulle av lurium fysjium. Hilsen hun som klør som en gal av nytt sengetøy dersom det ikke er vasket noen ganger før bruk.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no