Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - en viktig dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 09:54   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

17. mai - en viktig dag?

Kjæresten min feirer ikke 17. mai, vi har gjort det alle år tidligere bare fordi man er vandt med det.

I år så faller det jo sammen med en helg og vi har mer lyst på fisketur eller noe lignende.

Synes dere det er viktig å ha tradisjonene med å feire 17. mai, er det dårlig gjort å ta barna bort fra slik feiring?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:57   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. Mai - en viktig dag?

Jeg elsker 17. mai, så jeg er jo preget av det. Hadde jeg ikke likt dagen hadde jeg sikkert vært mer enig med deg. Men ungene (helst eldstejenta da) gleder seg jo veldig til den dagen og vil gå i tog, være på skolen og delta i leker med vennene osv, så jeg kunne ikke drømme om å ta dem bort fra det. Men om de IKKE ville, så hadde det jo vært annerledes. Hva sier sønnen din selv da? For meg er barnas synspunkt viktig. Men de er jo sterkt preget av den hypre mora da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:58   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. Mai - en viktig dag?

Hva syns barna da? Jeg syns på en slik dag at barnas mening skal telle.
Personlig har jeg ikke behov for å se verken tog eller spise is, men siden jeg nå engang har barn og de har lyst så gjør jeg det for barnas del.

Så om barna syns det er greit å dra på fisketur på 17. mai, så hadde jeg gjort det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:58   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. Mai - en viktig dag?

I lys av hva som skjer i midtøsten/Nord-Afrika for tiden, synes jeg nesten det er viktigere enn noensinne å holde fast ved 17. mai-feiringen. Feire at vi er et demokrati, og at vi kan leve i fred og la barna våre marsjere i gatene i stedet for stridsvogner. Men jeg har også forståelse for at man ikke synes det er viktig å feire. Vi er nok av mennesker som faktisk feirer, og jeg er ikke noe redd for at feiringen skal bli borte. Demokratiet kan man jo glede seg over hver dag.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:58   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Men 17. mai faller jo ikke sammen med en helg i år? Det er jo på en tirsdag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:59   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Nå synes jeg du er vrang, Dixie. Tirsdag er da helg god som noen!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:59   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.915
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Hver sin lyst, men podens mening hadde veid tungt på 17. mai. Vi for vår del koser oss med barnetog, treffe naboer og gode venner på barneskolen, spise is, osv. Jeg gleder meg. Og 17. mai i år er ikke i en helg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:00   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå synes jeg du er vrang, Dixie. Tirsdag er da helg god som noen!

Okei da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:00   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. Mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Demokratiet kan man jo glede seg over hver dag.

Eller mens man er på fisketur.

Det er jo en frihetens dag, så det ville jo vært selvmotsigende om man deltok fordi man følte seg tvunget.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:00   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. Mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg elsker 17. mai, så jeg er jo preget av det. Hadde jeg ikke likt dagen hadde jeg sikkert vært mer enig med deg. Men ungene (helst eldstejenta da) gleder seg jo veldig til den dagen og vil gå i tog, være på skolen og delta i leker med vennene osv, så jeg kunne ikke drømme om å ta dem bort fra det. Men om de IKKE ville, så hadde det jo vært annerledes. Hva sier sønnen din selv da? For meg er barnas synspunkt viktig. Men de er jo sterkt preget av den hypre mora da.

hehe... morsomt. Jeg synes det er en helt ok dag, men litt styrete egentlig og Vetle synes jo det er gøy med kamerater - men å gå i toget har han synes vært rimelig kjedelig hver gang, ihvertfall ikke gøy.

Han er med på fisketur han, jeg spurte hva han ville og han ville heller det. Heldigvis. Bare tenker sånn at det ikke er noe i ettertid han vil kunne bli sur for kanskje, tror ikke det egentlig altså.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:00   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Forresten, jeg ville ikke dratt på fisketur, det er jo kjedelig når jeg tenker meg om

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:01   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men 17. mai faller jo ikke sammen med en helg i år? Det er jo på en tirsdag.

hahaha... mente at det ble en langhelg der, da jeg mener det er fri på mandag.

Russetoget - eller russekortene han kan samle der vil han nok gjerne ha med seg, men vi må jo uansett hjem den dagen så kan jo komme hjem til det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:03   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

hahaha... mente at det ble en langhelg der, da jeg mener det er fri på mandag.

Hvorfor fri på mandag?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:04   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

hahaha... mente at det ble en langhelg der, da jeg mener det er fri på mandag.

Det er da ikke automagisk fri på mandagen?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:05   #15
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

hehe... jeg må skrive tydligere. Jeg fikk høre det var planleggingdag den dagen, da har sønnen min fri, jeg kan ta fri og vi har langhelg

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:06   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg har fri på mandagen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:06   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg bryr meg ikke personlig veldig om 17. mai, og kunne gjerne benyttet en langhelg på å reise bort med mann og barn i stedet. (Og Poden hadde sikkert bare vært glad for å slippe toget. ) Hvis sønnen din synes det er OK, ser jeg ingen grunn til at noen andre skal mene noe annet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:09   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Beklager ordbruken, men det syntes jeg hørtes ut som en særdeles dum ide når man har barn i den alderen du har. Greit nok at han sier at fisketur er greit, og at tog er kjedelig. Men 7-åringer tenker sjelden konsekvens av avgjørelser. Alle i klassen skal dit, alle snakker om det før dagen og forbereder seg på skolen, og alle snakker om 17. mai på skolen etterpå. Hvis dere har langfri med fri lørdag, søndag og mandag kan dere vel fiske da, og la gutten delta på 17. mai tirsdag?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:09   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.915
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Beklager ordbruken, men det syntes jeg hørtes ut som en særdeles dum ide når man har barn i den alderen du har. Greit nok at han sier at fisketur er greit, og at tog er kjedelig. Men 7-åringer tenker sjelden konsekvens av avgjørelser. Alle i klassen skal dit, alle snakker om det før dagen og forbereder seg på skolen, og alle snakker om 17. mai på skolen etterpå. Hvis dere har langfri med fri lørdag, søndag og mandag kan dere vel fiske da, og la gutten delta på 17. mai tirsdag?

Enig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:14   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Vi har faste tradisjoner den dagen, og jeg syns det er viktig at mine barn får delta på feiringen siden det er en stor ting for barna. Storesøster ville blitt veldig skuffet om hun gikk glipp av barnetoget og stemningen i byen den dagen. For min del er det ikke så veldig farlig, men jeg har i grunnen alltid likt 17. mai og stemningen den dagen jeg også. Vi hadde fine 17. mai-tradisjoner da jeg var liten som jeg har tatt med meg og bygget videre på.

Prøver å tone ned det nasjonalistiske og fokusere på å ha en herlig festdag med mye sosialt og mye moro.

Hvis man ikke syns det er en viktig dag så er det vel fritt frem for å gjøre hva man ønsker med fridagen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no