Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekleskrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 15:19   #121
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Eg anar tydeligvis ikkje kva laust er.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:41   #122
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Så fin lue kokosbolle. Hvilken bok er det?

hjertensfryd: Jeg er snart ferdig med skjerfet, men synes det er så kort i forhold til bildet. Hadde ønsket at det var en del lengre, men siden det var såpass ensformig å hekle tror jeg ikke at jeg gidder å hekle et nytt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:57   #123
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Eg og reagerte på lengden. Ikkje søren om det blei like langt. Men, eg fekk ikkje blokka det ut før eg gav det vekk og der trur eg det er ein del å gå på.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:57   #124
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Boka som eg og Kokos har eg: Hekle til babyen

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 23:10   #125
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Utblokking ja, det er liksom noe jeg prøver å unngå, men det må vel til om dette skal bli en god lengde. Jeg får prøve det når jeg er ferdig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 16:06   #126
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg hekler teppe inspirert av Absalone: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=870

Bruker kun en farge og skal ha brun/beige kanter når jeg kommer så langt. Foreløpig har jeg heklet 87 lapper. Det tar sin tid.


Sist redigert av Carrie : 14-11-12 kl 16:16.
Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 23:35   #127
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Åh, det blir fint Carrie!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:35   #128
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Åhh, sånt teppe har eg og lyst på. Kjempe fint Carrie !

Eg har satt i gong med eit dumt prosjekt. Tunika til mellomste. Har inga aning om det blir ferdig til 17 mai som liksom var tanken, så eg overmodig sendte mann og barn til garnbutikken.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:39   #129
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Jeg hekler teppe inspirert av Absalone: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=870

Bruker kun en farge og skal ha brun/beige kanter når jeg kommer så langt. Foreløpig har jeg heklet 87 lapper. Det tar sin tid.

Knallfint, Carrie! Og det var en god idé å bare bruke en farge, variasjonene i nøstene er jo allikevel ganske store og gir liv. Likte fargevalget ditt også, det ble så "rolig", dust ... Fiiint!

Men, med 87 lapper er du jo straks i mål da - det er jo mer enn oppskriften tilsier, men bare én rute mindre enn jeg selv brukte. Jeg har lyst til å hekle et eller to tepper til forøvrig, et litt mindre som sengeteppe til Bråkebøtta bl.a.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:43   #130
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Åh, så mye nydelig dere lager! Nesten så jeg får lyst til å ta opp igjen gamle kunster!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:10   #131
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg holder også på med det hekleteppe. Men det går ikke så fort, og jeg hekler såpass stramt at jeg må nok opp i mange flere enn 87 lapper.
Må få handlet mer garn på salget nå.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:22   #132
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Mitt galskaps prosjekt.


Om dette passar til den det er tiltenkt og om den blir ferdig i tide har eg på noverande tidspunkt inga aning om. Kven i alle dagar synes det er ein god ide å sette i gong med eit slikt prosjekt der oppskrifta ikkje oppgjer storleikar eller garnforbruk eller noko som helst ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:06   #133
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg har laget et ekte restegarnsprosjekt! Eller ekte og ekte, jeg endte jo opp med å kjøpe inn garn for å få det langt nok. Og det ble kvadratisk og ikke rektangulært. Fine farger til denne årstiden og teppet har allerede fått et nytt hjem hos en liten babygutt.

Et bilde som viser hvordan det bare sklir inn i interiøret hos meg (antar at det er fordi dette er "mine" farger at jeg faktisk hadde nok restegarn. )


Og nærbilder, ja det må jeg jo ha. Hvis man ikke kan nerde med hobbyen sin er den etter min mening helt poengløs.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 10-05-12 kl 19:37.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 12:19   #134
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Knallfint, Carrie! Og det var en god idé å bare bruke en farge, variasjonene i nøstene er jo allikevel ganske store og gir liv. Likte fargevalget ditt også, det ble så "rolig", dust ... Fiiint!

Men, med 87 lapper er du jo straks i mål da - det er jo mer enn oppskriften tilsier, men bare én rute mindre enn jeg selv brukte. Jeg har lyst til å hekle et eller to tepper til forøvrig, et litt mindre som sengeteppe til Bråkebøtta bl.a.


Tusen takk for fine tilbakemeldinger alle sammen.

Bruker farge nr 5, som heter beige/grå/rosa. Den matcher fargene jeg har hjemme. Garnet er ganske variert i fargen, som gir variasjon i lappene.

Slik ser den ut på fargekartet:


Jeg har tenkt å lage det litt større, samt at jeg har brukt mindre heklenål enn i oppskriften. Av den enkle grunn at jeg ikke hadde større der og da. Derfor er nok lappene mine litt mindre enn i oppskriften, og jeg trenger litt flere.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 15:50   #135
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Nydelige tepper både him (bestemorstriper er flott!) og Carrie.
Jeg har faktisk begynt på prosjekt bestemorteppe til meg selv nå (har hamstret Drops Baby Merino på salg). Hadde aldri trodd jeg skulle begi meg ut på et nytt voksenteppe igjen etter at bølgeteppet tok så lang tid, men da jeg heklet bestemorteppe til nevøen min fikk jeg litt dilla igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 19:26   #136
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Hvor mange ruter trenger jeg sånn ca til ett vognteppe...?

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 19:31   #137
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Eg har hekla dette. Der skulle det vera 30 ruter.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 15:18   #138
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Da har jeg heklet litt til i helgen. En ny kurv og brikke. Og så en rund turkis lapp som jeg ikke aner hva jeg kan bruke til. Noen idéer? Montere den på et plagg, veske eller pute kanskje?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 16:57   #139
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Endelig! Etter over 2 år er settet ferdig. Lillesøster vokste forbi før det ble kaldt nok til å bruke det så jeg gadd ikke å gjøre det ferdig, men lillebror slipper ikke unna. Nå må jeg bare skaffe meg nål og tråd og få sydd på knappene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 17:53   #140
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Så fint ! Kvar har du funne oppskrifta ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no