Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Håndheving av reglementet til fotokonken

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 13:42   #1
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Håndheving av reglementet til fotokonken

Hvordan og hvem evt. skal håndheve reglementet for fotokonken. Skal vi håndheve reglene, eller er det nok at deltakerne leser reglene og følger disse og at vi lar enhver utøve skjønn?

Jeg spør fordi jeg lurer selvsagt, ikke for å henge ut noen. Jeg har selv lagt ut bilde jeg var i tvil om var innenfor reglene for hva som var godtatt mhp redigering. Denne gangen og også andre ganger har det vært deltakere som har lagt ut bilder de ikke selv har tatt, og det er jo en av reglene at man skal.. men det har heller ikke vært gjort noe med.

Jeg personlig synes ikke man trenger håndheve regler strengt (eller lage ”strenge” regler for den saks skyld), men mange mener kanskje annerledes?

Hvordan skal vi egentlig gjøre dette i praksis lurer jeg på?
- Skal den som har ansvaret for fotokonken også ha ansvaret for å si at et bilde ikke følger reglene?
- Hvor strengt synes dere reglene skal følges?

(ikke for å lage et problem ut av intet.. men jeg bare lurer)

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 21:57   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Har vi regler, så synes jeg de skal følges.

I enkelte tilfeller, ved f.eks. redigering, så er jo grensene litt vanskelige å sette. Andre regler er enkle å følge - enten har man tatt et bilde eller så har man ikke.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:11   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Hvordan vet du at bildene ikke er tatt selv da? Jeg syns forøvrig også at regler skal følges.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:31   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvordan vet du at bildene ikke er tatt selv da? Jeg syns forøvrig også at regler skal følges.

er vel noen som har skrevet at de er tatt av f.eks ektefelle/samboer. Synes jeg husker noen nevnte det.
Jeg synes også regler skal følges.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:22   #5
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Når en selv er på bildet er det ofte ikke tatt av en selv... selvsagt kan det det, men ofte ikke.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:31   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Åh.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:51   #7
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Det er nok mitt bilde dere sikter til. Jeg er fullstendig klar over at det var på siden av reglementet - noe jeg også skrev i innlegget.

Det var et av få bilder jeg hadde tilgjengelig etter en datakræsj, så jeg ble kanskje litt ivrig etter å følge opp temaet. Sorry!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:05   #8
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Det er ikke bare du som har gjort det Amidriel.
Og som sagt så har det heller ikke bare vært den typen ting som har vært utenfor reglene/ man har vært usikker på om reglene har vært fulgt...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 18:40   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg syns det er litt vel merkelig at man deltar i sine egne konkurranser.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:25   #10
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

SYnes du, det er jo strengt tatt ikke "sine egne". Jeg anser konsekvensen av å vinne mer som en påtvunget straff/onde, og i alle fall ikke noe en bør straffes ytterligere for. Dette skal jo være gøy...

Mener du at det kan være fordi en da velger tema som passer en?
Det har vel knapt skjedd at noen har vunnet flere ganger på rad...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:27   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg anser det som sine egne. Det kunne ikke falt meg inn å delta i de/den jeg selv har lagt opp til. Jeg syns det er merkelig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:31   #12
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg synes ikke det er merkelig.
Jeg anser det overhodet ikke som "min" på annen måte enn at jeg har vært påtvunget å avholde den.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:32   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Om du føler det som en tvang, så syns jeg nå det er merkelig at du deltar.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:42   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg synes ikke det er merkelig.

Synes ikke jeg heller.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:54   #15
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg har trådløs fjernkontroll til kameraet mitt. Så om du ser meg på bildet så sitter jeg nok med min fjernkontroll og knipser. Og trossalt i 2008 er det nok flere som har det. Så om du ser den personen på bildet, så trenger det ikke å bety at det er ikke dem som har tatt bildet.

Jeg har ikke lagt merke til at folk redigerer bildene sine så mye her.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:00   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Jeg ser ikke noe galt i å delta i konkurranser man selv har invitert til. Det er jo bare et tema.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:09   #17
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Tror det etter hvert blir fryktelig vanskelig å lage tema som passer seg selv "perfekt" slik at samme person vinner flere ganger etter hverandre.
(Da kan det bli rare tema tror jeg, ala to gutter i rødt som sitter på en hest... eller noe annet veldig detaljert.)
Regner med at noen tema kommer tilbake, for det blir vel vanskelig å stadig finne på nye tema som ikke er brukt før.
Hdde det vært en "ordentlig" premie hadde jeg vært enig i at en ikke kan delta selv. Her er premien litt berømmelse noen dager, kanskje 10 gratulasjonsprikker og litt ekstra arbeid å lage til neste avstemning.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:20   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

ÅÅ må man dele ut prikker?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:28   #19
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

ÅÅ må man dele ut prikker?

hehe... det aner ikke jeg, for jeg har aldri vunnet og sett om dt er vanlig, men jeg har ofte gitt prikk til vinneren, hvis jeg ikke har gitt før i tråden deres...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:48   #20
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndheving av reglementet til fotokonken

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om du føler det som en tvang, så syns jeg nå det er merkelig at du deltar.

Foto er gøy, så da biter man det i seg...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no