Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan skal jeg male stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-23, 23:33   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg har funnet en fargeprøve på blekvier på Finn, så skal teste den. Skal også teste floating fog fra pure & original, men tror egentlig den blir for mørk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-23, 23:43   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Ja, det er vanskelig å se for seg. Vi har Laurbær i stua, som er enda mørkere (og litt grønnere, floating fog er gyldnere), men synes den er ganske lys hos oss. Men vi har store (nordvendte) vindu, og ikke noe vegetasjon utenfor.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-23, 08:40   #23
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Synes også Lotus er fin og tenker at den spiller mer på de fargene dere allerede har enn å legge til grønt.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-23, 10:22   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Lotus.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-23, 12:54   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg er bare litt redd for at hele leiligheten blir variasjoner av gul med lotus?

Da blir kjøkkenet gult, stua gul på soverommet har vi gult headboard og badet er beige og terracotta. Og alle dørene er i ubehandlet furu.

Ellers er soverommet vårt grønt og lyseblått, og jeg har enda til gode å finne farge i gangen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-23, 15:31   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg heier på Lotus. Den harmonerer nydelig med kjøkkenfargen, og jeg tror ikke den vil virke speiselt gul på veggen. Den grønne tror jeg kan bli litt vanskelig om sommeren med de grønne trærne utenfor.
I nyhuset har vi malt himling og vegg i samme farge i alle rom, det gir en helt nydelig effekt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-23, 15:48   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Hvorfor er det er problem med grønt både inne og ute, egentlig?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-23, 15:53   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvorfor er det er problem med grønt både inne og ute, egentlig?

Grønnfargen som er ute i trærne får ofte de malte grønnfargene til å virke grå i sammenligning. Den grønne tonen kan bli litt "visket ut" når det ses sammen med grønnfargen i trær, særlig løvtrær. Men det trenger ikke bli slik, det kommer an på vinduer, lys og diverse. Så man må nesten bare prøve. Grønntoner er jo nydelig til både oransje og mørk rødbrun som teak etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 15:42   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Åh jeg ville også gått for grønt så klart. En med litt kulørthet i, som har litt gult i seg som kan plukke opp kjøkkenet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 16:18   #30
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Følger du koi på insta Tallulah? Jeg er så inspirert av dem om dagen, men jeg har jo allerede et fargerikt hjem.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 16:30   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Min erfaring med knallgrønne vegger overalt er at det funker strålende med alt det grønne utenfor også, men min grønne er fargesterk da. Ville egentlig trodd også at grønt utenfor forsterker grønntonen i grågrønne varianter? Hvertfall hvis man også følger opp med noen klargrønne elementer inne, puter eller vaser og grønne planter etc.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 17:55   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Min erfaring med knallgrønne vegger overalt er at det funker strålende med alt det grønne utenfor også, men min grønne er fargesterk da. Ville egentlig trodd også at grønt utenfor forsterker grønntonen i grågrønne varianter? Hvertfall hvis man også følger opp med noen klargrønne elementer inne, puter eller vaser og grønne planter etc.

Jeg har treasure og antique green i nyhuset, og det er grønt inne når det er grønt ute og jeg liker det - men det kommer jo helt an på om man synes grønt er skjønt eller ikke. (Jeg elsker det!) Jeg vet om folk som syntes det ble overkill og malte om.

Og nå har jeg dessuten lest alt som står i HI litt nøye, og så at det var gult Tally ikke ville ha for mye av - ikke grønt.

Jeg synes treasure er helt nydelig og tror den passer veldig bra til både teak, oransje og grått.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 22-08-23 kl 18:10.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 08:46   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Ja, følger koi! Veldig inspirerende.

Jeg skal sjekke ut treasure også. I prosessen med å finne fargen til kjøkkenet lærte jeg at jeg virkelig ikke er i stand til å se hva som funker basert på et bilde, jeg malte ti ulike prøver på veggen tror jeg. Og velvet var egentlig ganske random. Det var en fargeprøve jeg bare tok med da jeg kjøpte et par andre på Finn, mest for moro skyld. Også ble det perfekt.

Så skal gjøre samme prosess nå på stua, male noen ganske store flater på en vegg med og uten lys og virkelig se.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 13:54   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Treasure er en veldig god farge!

Tror jeg ville forsøkt å kikke på en fargevifte og finne en grønn som funker med den kjøkkengule.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 16:44   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Godt tips. Jeg har jo faktisk en fargevifte. Om jeg skulle malt stua i to farger, hva kunne funka sammen med lotus/treasure/blekvier/floating fog, mon tro? Vi har også en peis jeg vil male.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 20:27   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg har Treasure i gangen og Pale Linden i stua – og brukte restene på et soverom; tre vegger PL og én T. Synes det er kjempefint. Men jeg har ikke "fargesyn" (ser f.eks ikke om en farge er varm eller kald og om folk kler/ikke kler farger), så det var folk på Fargerike som foreslo fargene for meg. Kan godt hende andre synes det er stygt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 12:49   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg har nettopp malt et soverom i fargen Bergflette. Nydelig grønnfarge med en del gult i, og den fungerer utmerket i rommet som har flere vinduer/mye lys og mye grønt utenfor.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 17:03   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Den var pen!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 18:59   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Da har jeg begynt å male fargeprøver, og kan konkludere med at Pale linden er for mørk. Det visste jeg vel egentlig, men syns den er veldig pen, så måtte teste. Blekvier er mer riktig, men litt usikker på den. Mulig den bare ser skitten ut. Jeg ser at den henter opp en del gult fra kjøkkenet, uten at det gjør noe. Nå skal jeg se på den et par dager før jeg tester lotus.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 19:29   #40
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal jeg male stua?

Jeg er veldig glad i Treasure og har det på en vegg i gangen og en i stua. Resten av gang og stue er malt i Claro. Jeg trives godt med de fargene og de står godt til teakmøbler og gamle Ekornes Amigo stoler i brunt skinn. Claro har vi hatt i mer enn ti år og den blir nok værende en stund til. Kjøkkenveggene er i Pilasterblå akkurat nå, liker den, men mulig det blir noe annet etter hvert.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no