Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spise selvplukket sopp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-14, 14:45   #61
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Joda. Husker du ikke osten på Rikshospitalet som drepte ufødte tvillinger?

FP-kverulering. Mens jeg skrev setningen, tenkte jeg så det knaket på om det kunne finnes noe like potensielt farlig, uten videre hell. Det er clearly beside the point, ikke sant?

Jeg vil gjerne at folk som serverer blåskjell har sjekket at det er trygt også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 14:49   #62
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Man skal være nøye, altså.

Jeg synes det er utrolig at man kan forveksle giftslørsoppen med traktkantarellen, men så var det dette med stadier og at sopp kan variere litt i farge etter jordsmonn og lys. Dette bildet her skremte meg:



De to helt til venstre er giftslørsopp, de rett ved er traktkantareller. Giftslørsopp oppe i høyre hjørne, traktkantareller nede i høyre hjørne.

Jeg pleier å plukke traktkantareller med saks. Etter jeg så dette bildet legger jeg meg ned på kne og myser inn i klyngen. Se på stilken. Se på hatten. Vær glad i nyrene dine.

Dette innlegget fra HV belyser jo hele poenget, eller hva? Jeg synes det er helt bak mål å skulle bli fornærmet om folk som kanskje ikke kjenner en så godt vil være helt sikre på at man tar sopp-plukkingen på alvor før man hiver seg over soppstuingen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 17:27   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvorfor det? Bare i løpet av august har fire mennesker endt på intensivavdelingen med livstruende skader pga av giftig sopp. Det finnes ingen andre matvarer det kan gå så galt om man spiser feil av. Det er da ingen automatikk i at absolutt alle menensker i hele Norge har tilstrekkelig kunnskap om sopp til å ikke kunne gjøre feil?

Jeg har blitt servert sopp av folk som har peil på sopp, og da har jeg spist uten å engste meg. Men om jeg hadde blitt servert sopp av folk jeg ikke visste om hadde soppkunnskap eller ikke, ville jeg definitivt ikke hatt så lyst til å spise. (Selv har jeg ikke stor kunnskap om sopp, og om jeg hadde dratt på sopptur, hadde jeg ikke tatt med meg soppen hjem før den hadde vært innom soppkontroll.)

Nå lurte jeg veldig på hva du svarte på, og så så jeg at innlegget var fra i forfjor.

Jeg vil gjerne tillegge at hvis jeg hadde servert selvplukket sopp i mitt hus, så hadde jeg vært helt 100% sikker på hva det var, ergo hadde jeg tenkt mitt hvis besøket ikke ville spist kantarellene mine. Noe annet ville jeg ikke servert, nemlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 17:55   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg finner ikke så mye sopp, så jeg foretrekker å spise den selv. Bare fordi det er så innmari godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 20:28   #65
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg har samme fobi som HI, og spiser kun selvplukket sopp av en venninne, som jeg vet kan sopp. Etter å ha sett resultatene av giftig sopp, så har jeg rett og slett ikke mulighet til å få ned selvplukket sopp hos fremmede. Har fornærmet et stykk vertskap, for jeg var ikke smart/snartenkt nok til å si "jeg liker ikke sopp". Og "jeg tør ikke, på grunn av bla bla bla" ble svært dårlig mottatt. Nåja, jeg overlevde det selskapet også.

Forøvrig synes jeg det er mer uhøflig av vertskapet å stå på sitt, og bli fornærmet hvis gjesten ikke vil ha sopp- enn at gjesten sier "nei takk, tør ikke".

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 20:30   #66
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg har servert selvplukket sopp til et helt bryllupsfølge på ca 80 gjester uten å informere om at det var selvplukket.


Det var kantarell plukket sammen med to godkjente soppkontrollører da...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 21:55   #67
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg plukker bare det jeg er helt sikker på: kantarell, piggsopp og steinsopp.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 08:44   #68
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg liker ikke sopp så jeg spiser det ikke, men jeg er skeptisk til å få servert mat med selvplukket sopp all den tid folk ofte tror de er større eksperter en de er (og det på andre felt en sopp og).

Og bildet til HV viser jo virkelig hvorfor jeg er skeptisk.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 09:56   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg har visst svart i denne tråden før, men gidder ikke sjekke hva jeg skrev.

Jeg ville sett an vertsskapet, og om de er av typen som er sånn "pssjjt, DET går vel bra?? Jeg er da verdensmester og ekspert på alt selv om jeg aldri har fått opplæring i det!!", så hadde jeg prøvd å finne en måte å komme unna på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 10:58   #70
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg plukker bare sopp på Kiwi, eventuellt kantarell i skogen når de har sånn soppkontroll i nærheten. Men det hadde aldri falt meg inn å ikke spise selvplukket sopp hos andre, jeg regner jo med at de vet hva de driver med. :naiv:

Samme med blåskjell.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 11:14   #71
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Man skal være nøye, altså.

Jeg synes det er utrolig at man kan forveksle giftslørsoppen med traktkantarellen, men så var det dette med stadier og at sopp kan variere litt i farge etter jordsmonn og lys. Dette bildet her skremte meg:



De to helt til venstre er giftslørsopp, de rett ved er traktkantareller. Giftslørsopp oppe i høyre hjørne, traktkantareller nede i høyre hjørne.

Jeg pleier å plukke traktkantareller med saks. Etter jeg så dette bildet legger jeg meg ned på kne og myser inn i klyngen. Se på stilken. Se på hatten. Vær glad i nyrene dine.

Jeg synes ikke alltid det er så superlett å skille traktkantarell fra giftslørsopp, spesielt når de er små, så jeg dropper det egentlig.

Men om man holder seg til ekte kantarell, steinsopp, matriske og piggsopp, så er det virkelig rart å ta feil dersom man vet hvordan de skal se ut.
Jeg er skeptisk til kremlene, ikke flink nok til å skille de.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 14:09   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Du får gå med meg, Esme. Jeg er i ferd med å få god dreis på kremlene nå.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 15:45   #73
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Hvis du er sikker på at det ER en kremle er det jo bare å smake på den.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 18:05   #74
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Moren min har mistet følelsen i tungen et par døgn, etter å ha spist selvplukket hos andre. Så jeg er skeptisk. Har noen jeg hadde turt å spise hos, som jeg vet at de vet hva de driver med.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 03:19   #75
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg synes det er veldig urimelig å skulle spille "fornærmet vertinne"-rollen om en gjest er redd for å spise noe en serverer. Det er bare selvsentrert og det motsatte av god vertinne-oppførsel.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 06:56   #76
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes det er veldig urimelig å skulle spille "fornærmet vertinne"-rollen om en gjest er redd for å spise noe en serverer. Det er bare selvsentrert og det motsatte av god vertinne-oppførsel.

Å plutselig spille død etter at man selv har spist soppen derimot, det er bare artig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 07:24   #77
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Men hadde du sagt den var selvplukket før den ble servert?
Da er det helt greitt for meg for da kan jeg bare diskre la være å forsyne meg med soppen.

Jeg hadde aldri kommet på å fortelle det fordi jeg "måtte". Antakelig hadde jeg fortalt det på lik linje med at ripsen eller eplene var fra hagen eller fisken selvfisket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 08:18   #78
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å plutselig spille død etter at man selv har spist soppen derimot, det er bare artig.

Det hadde i alle fall vært alt annet enn et kjedelig selskap!

Personlig hadde jeg vært mer skeptisk til å spise sopp jeg selv hadde plukket enn sopp som jeg fikk servert hos andre. Men jeg hadde foretrukket kjøpt sopp. I mitt neste middagsselskap skal jeg servere fugu! Neida, det blir nok litt mer boring, tross alt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 12:19   #79
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å plutselig spille død etter at man selv har spist soppen derimot, det er bare artig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 15:14   #80
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å plutselig spille død etter at man selv har spist soppen derimot, det er bare artig.

"Vart du skræmt, no?!"

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no