Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spise selvplukket sopp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-12, 15:53   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg har bare servert selvplukket kantarell til gjester, det har ikke falt meg inn å informere om at den er selvplukket, det har jeg regnet med at de har skjønt helt av seg selv. Jeg kjøper ikke overpriset dvask kantarell på matbutikken tross alt, noen standarder har jeg da.

Jeg ville også automatisk ha antatt at kantareller jeg fikk servert hjemme hos noen var selvplukket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 15:55   #22
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg har kjennskap til en familie som til tross for tilsynelatende gode kunnskaper ble forgiftet, så jeg har dessverre ikke den tilliten til hvem som helst.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:04   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg har kjennskap til en familie som til tross for tilsynelatende gode kunnskaper ble forgiftet, så jeg har dessverre ikke den tilliten til hvem som helst.

Og der har du nok årsaken til min skepsis også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:19   #24
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Mamma er soppkontrollør og har lært meg en masse, helt fra jeg var knapt gammel nok til å forstå. Sikre sopper som folk med soppkunnskap, inkl. meg selv, har plukket har jeg ingen skrupler med å spise eller servere.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:28   #25
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg plukker og spiser sopp selv, og spiser gjerne selvplukket hos andre - men kanskje ikke hvis jeg ikke tror de kan sopp. Likevel - jeg skjønner det godt om noen ikke vil spise selvplukket sopp hos meg, og ville ikke tatt det ille opp.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:42   #26
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg plukker mye sopp. En del tørker jeg og bruker som jevning i sauser eller som smakstilsetning i gryter o.l. Jeg sier ikke fra om det på forhånd, jeg vet jo at soppen er helt trygg. Jeg er så forsiktig med det jeg plukker, og ville aldri kommet på å servere noe jeg ikke var 100% sikker på. Var det soppstuing, ville jeg sikkert nevnt at det var selvplukk, men for å skryte - ikke for å advare. Jeg tror nok at jeg ville blitt litt snurt hvis noen ikke ville smake fordi det var selvplukket. Jeg kan sopp, og det vet de jeg har på middag. Men det er jo forståelig, og jeg hadde nok klart å leve med det. De som blir forgifta, er vel som regel de som slumser og ikke har lært seg å gjenkjenne spiselig sopp.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:43   #27
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Sist gang jeg var på sopptur var med foreldrene mine, da jeg var barn. Og vi kom hjem med et giftig utskudd i kurven som vi hadde tenkt til å fortære. Heldigvis stakk en nabo tilfeldigvis innom, som tilfeldigvis hadde gått på soppkurs. Og tilbød seg å ta en rask titt på fangsten. Giftsoppen ble luket ut. Og hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke vært trygt å komme til soppmiddag hos oss ihvertfall. Så det er ikke alle man kan stole på.

At man ikke ønsker å spise selvplukket sopp hos hvem som helst, synes jeg ikke er så merkverdig egentlig. Hvordan skal man vite at hvemsomhelst har soppkunnskapene i orden? Alle har åpenbart ikke det, det skjer jo forgitftninger hvert eneste år. Jeg hadde gladelig spist sopp hos min nabo som har gått på soppkurs, men det hadde ikke vært så kult å spist sopp hos de der i Bergen for noen år siden som inviterte naboene over på giftslørsopp også måtte de ha nyretransplantasjon hele gjengen. Det er ikke alle naboer man kan stole på.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 16:44   #28
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville også automatisk ha antatt at kantareller jeg fikk servert hjemme hos noen var selvplukket.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 17:33   #29
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det finnes jo idiotsikre sopp som ikke kan forveksles med andre.
Hvis jeg skulle servert hjemmeplukket sopp til gjester, ville jeg være hundre prosent sikker på at den var trygg. Og jeg ville blitt satt ut hvis noen nektet å spise den.

Å bruke idiotsikker sopp forutsetter at man er 100 % sikker på hvilke idiotsikre kjennetegn man skal se etter. Jeg har hørt folk si at de spise en eller annen sopp som de trodde var kantarell fordi de hadde hørt at kantarell var en "sikker" matsopp. Ja ja.

Jeg hadde servert hjemmeplukket sopp til gjester, jeg har sikkert gjort det også. Hvis jeg har nevnt at den var hjemmeplukket har det garantert vært for å høste bonuspoeng. Min mor har vært soppkontrollør så lenge jeg kan huske og har lært meg en sunn skepsis og en fornuftig holdning til bruk av sopp.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 17:39   #30
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Å bruke idiotsikker sopp forutsetter at man er 100 % sikker på hvilke idiotsikre kjennetegn man skal se etter. Jeg har hørt folk si at de spise en eller annen sopp som de trodde var kantarell fordi de hadde hørt at kantarell var en "sikker" matsopp. Ja ja.

Jeg hadde servert hjemmeplukket sopp til gjester, jeg har sikkert gjort det også. Hvis jeg har nevnt at den var hjemmeplukket har det garantert vært for å høste bonuspoeng. Min mor har vært soppkontrollør så lenge jeg kan huske og har lært meg en sunn skepsis og en fornuftig holdning til bruk av sopp.

Jeg hadde aldri spist sopp plukket av noen som bruker ordet "tror" når de snakker om å identifisere sopp de skal spise. Hvis man kan de sikre soppene er de virkelig sikre - det er ikke mulig å forveksle dem - og man trenger ikke lang skolering for å gjenkjenne og være 100 % sikker på for eksempel kantarell, piggsopp og steinsopp.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 17:41   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Plukker sopp, spiser sopp, serverer sopp, men kun sopp jeg er 100% sikker på, er det minste tvil så blir ikke soppen med hjem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 18:01   #32
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Liker sopp men er skeptisk til å spise selvplukket sopp. Vil ikke fornærme noen, men kjenner at jeg er skeptisk til å spise selvplukket sopp (med mindre jeg vet at de VIRKELIG vet hva de plukker). Hadde ihvertfall ville visst at soppen var selvplukket slik at jeg kunne bestemme selv om jeg ville ta sjansen eller ikke. Er ikke få historier jeg har hørt/lest om folk som har blitt matforgiftet.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 18:07   #33
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

De kantarellene man får kjøpt i butikken er ofte plukket av noen i skogen;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 18:31   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Det har virkelig aldri falt meg inn før at noen kan gå rundt og være redd for selvplukket sopp. Jaja, man lærer så lenge man lever. Nå plukker jeg aldri sopp (kjeeedelig!), men om jeg hadde gjort det, hadde jeg ikke begynt å informere om det etter denne tråden. Her er det virkelig HI som eier problemet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:53   #35
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg hadde aldri spist sopp plukket av noen som bruker ordet "tror" når de snakker om å identifisere sopp de skal spise. Hvis man kan de sikre soppene er de virkelig sikre - det er ikke mulig å forveksle dem - og man trenger ikke lang skolering for å gjenkjenne og være 100 % sikker på for eksempel kantarell, piggsopp og steinsopp.

Det er nettopp det jeg mener. Man må vite hvilke ting som kjennetegner de sikre soppene. Nettopp det finnes det folk som ikke innser. Senest en familie som hadde trodd at det de spiste var kantarell. Det var spiss giftslørsopp. En representant for familien sa på tv at hun trodde det var kantarell, og viste til at kantarell var en av de sikre soppene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:53   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Sist gang jeg var på sopptur var med foreldrene mine, da jeg var barn. Og vi kom hjem med et giftig utskudd i kurven som vi hadde tenkt til å fortære. Heldigvis stakk en nabo tilfeldigvis innom, som tilfeldigvis hadde gått på soppkurs. Og tilbød seg å ta en rask titt på fangsten. Giftsoppen ble luket ut. Og hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke vært trygt å komme til soppmiddag hos oss ihvertfall. Så det er ikke alle man kan stole på.

At man ikke ønsker å spise selvplukket sopp hos hvem som helst, synes jeg ikke er så merkverdig egentlig. Hvordan skal man vite at hvemsomhelst har soppkunnskapene i orden? Alle har åpenbart ikke det, det skjer jo forgitftninger hvert eneste år. Jeg hadde gladelig spist sopp hos min nabo som har gått på soppkurs, men det hadde ikke vært så kult å spist sopp hos de der i Bergen for noen år siden som inviterte naboene over på giftslørsopp også måtte de ha nyretransplantasjon hele gjengen. Det er ikke alle naboer man kan stole på.

Det er vel ikke nok å bare plukke ut den ene, er det det da? Må man ikke kaste hele batchen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 23:16   #37
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel ikke nok å bare plukke ut den ene, er det det da? Må man ikke kaste hele batchen?

Det kommer an på hva slags sopp den ene var.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 23:22   #38
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Jeg har samme fobi.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 23:30   #39
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Altså, jeg tenker ikke på dette som en fobi overhodet.

Jeg kan nok spise selvplukket sopp, viss jeg er helt sikker på at de som har plukket vet hva de driver med, evt har sjekket med disse soppkontrollene.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 23:43   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise selvplukket sopp?

Vi, eller strengt tatt mannen, er soppjeger. Han har startet med kantarell og piggsopp, og gradvis utvidet til steinsopp og et par sikre risker. Det er han som er eksperten og plukker kun de soppene som er helt sikre. Han fatter heller ikke hvordan den forgiftede familien kunne klare å ta feil av giftslørsopp og traktkantarell, de er ikke så veldig like egentlig.

Flere av de som er forgiftet i norge de siste årene er også utlendinger som forveksler norske giftsopper med spiselige sopper fra hjemlandet. Jeg skjønner at man kan være skeptisk, fordi skaden kan være så fatal om den inntreffer. Men jeg ville jo aldri servert sopp til gjester eller familien om vi var det minste i tvil om sikkerheten.

Nå er jo sopp en råvare som det er relativt vanlig å være skeptisk til, eller ikke like enten på grunn av smak eller konsistens, så jeg ville aldri ha lagt merke til om en gjest lar være å forsyne seg fordi de er redd for å bli forgiftet. Men jeg synes nok at det er litt rart ja.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no