Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 13:46   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/26/496109.html

Jeg syntes det var merkelig da det ble opprettet et dypvannsdeponi for giftig avfall midt i Oslofjorden. Egentlig tenkte jeg at dette er galskap.
Nå viser det seg altså at dette deponiet lekker gift som sprer seg.

Dette er jo naturperlen for flere hundretusener osloboere. Hvordan kunne dette skje? Er det idioter som styrer dette landet?

Er Norge et miljøvennlig land?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:23   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Jeg leste reportasjen og syns hele greia er skremmende. Jeg har desverre ikke satt meg ordentlig inn i saken; hvem var det som bestemte at deponiet skulle ligger der, og hvordan bør man ellers oppbevare eller bryte ned avfallet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:29   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Oslo er styrt av Høyre og Frp. Må jeg si mer?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:30   #4
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/26/496109.html

Er det idioter som styrer dette landet?

JA,uten tvil!

  Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:31   #5
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oslo er styrt av Høyre og Frp. Må jeg si mer?

Ja,kan du ikke det? For man hører svært lite av kritikken når f.eks Sv har bæsja på leggen!

  Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oslo er styrt av Høyre og Frp. Må jeg si mer?

Så det er lokalt det er bestemt, ikke nasjonalt? Jeg kan altfor lite om hvem som bestemmer hva og hvor, jeg må sette meg ordentlig inn i dette tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:33   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Ja,kan du ikke det? For man hører svært lite av kritikken når f.eks Sv har bæsja på leggen!

Jeg kan love at SV ikke bæsjer på leggen når det gjelder miljøpolitikk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:35   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Her er link til Stopp giftdumpingen i Oslofjorden sine hjemmesider. Det er Bjørnøy som har tillatt giftdumping i havet og godkjent at det skjer akkurat der i Oslofjorden. Men det er bystyret som har bestemt at det skal ligge akkurat der såvidt jeg skjønner.
Jeg skjønner ikke helt greie med å ta giftslammet opp fra bunnen innerst i havnebassenget og bare flytte det bittelittegranne utover? Hvilken forskjell gjør det at det ligger der i stedet?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-03-07 kl 14:40. Årsak: leser og forstår mer
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:37   #9
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kan love at SV ikke bæsjer på leggen når det gjelder miljøpolitikk.

Nei,det er vel derfor deres egene går imot dem når det gjelder f. eks co2-renseanlegg da? Og de fleste mener at de har måtte gi opp det meste de står for denne regjeringsperioden?
Sv bruker alt for mye tid og energi på kritisere alle andres feil og mangler, og for lite tid på å gjøre noe med sakene de selv står for. Det er nå min mening.

  Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:10   #10
Mie
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Mie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Skjønner heller ikke hvorfor de skal flytte det bittelitt.. Tenk alt det de drar opp under flyttingen..
Var på fjorden et par ganger i sommer, og grøsset når vi passerte disse gravebåtene..

Mie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:11   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet!

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Nei,det er vel derfor deres egene går imot dem når det gjelder f. eks co2-renseanlegg da? Og de fleste mener at de har måtte gi opp det meste de står for denne regjeringsperioden?
Sv bruker alt for mye tid og energi på kritisere alle andres feil og mangler, og for lite tid på å gjøre noe med sakene de selv står for. Det er nå min mening.

Jge tror du ikke helt vet hva du snakker om. Du må skille mellom hva som er SVs egen politikk (nedfelt i program) og hva som er regjeringens politikk (et kompromiss nedfelt i en felles erklæring, også kalt Soria Moria).

Hvis du leser det jeg limer inn nedenfor, så ser du at det er et stykkke fra SVs svært gode og radikale miljøpolitikk og det kompromisset som er inngått med miljøsinken Ap.

Sitat:

CO2-fri gasskraft – avgjørende i fremtidig norsk energiforsyning

SVs landsstyre mener at kravene i Soria Moria knyttet til bygging av gasskraftverk sikrer etablering av ny miljøvennlig energiforsyning i Norge. Disse innebærer:

  • Gasskraftverket på Kårstø skal renses innen utgangen av 2009.
  • Det skal etableres en verdikjede for CO2.
  • Dersom eierne av de godkjente konsesjonene på Skogn eller Kollsnes velger å realisere disse, skal regjeringa sørge for CO2-håndtering.
  • Alle nye konsesjoner må stille krav om CO2-håndtering.
Klimautfordringen stiller energinasjonen Norge overfor store utfordringer. Utbygging av CO2-frie gasskraftverk og etablering av en verdikjede for CO2 vi bidra til å nå målet i Soria Moria om at Norge skal være verdensledende innenfor utviklingen av miljøvennlig energi .


I Soria Moria slås det fast: ”Farlige klimaendringer er en av de største miljøutfordringene menneskeheten står overfor. Hvis ikke utslippene av klimagasser reduseres, skaper vi uopprettelige miljøproblemer.”



Bygging av forurensende gasskraftverk vil bidra til en kraftig vekst i utslippene av klimagasser i Norge. De planlagte gasskraftverkene på Kårstø, Tjeldbergodden, Skogn og Mongstad vil samlet slippe ut over seks millioner tonn CO2 per år. Dette tilsvarer omtrent utslippene fra hele den norske privatbilparken.



Dersom den forrige regjeringen hadde fulgt opp løftene om CO2-rensing kunne byggingen av renseanlegget allerede vært i gang på Kårstø. Den rødgrønne regjeringen vil bidra til at renseanlegget på Kårstø står ferdig senest i 2009 og at det stilles krav om rensing i konsesjoner til nye gasskraftverk. Den eneste garantien for å hindre bygging av forurensende gasskraftverk, er å sørge for at arbeidet med CO2-håndtering gjennomføres parallelt med bygging av nye gasskraftverk.


SV står fast på at det må stilles krav om rensing av CO2 i utslippstillatelsen for det planlagte gasskraftverket på Mongstad. Alle konsesjoner for gasskraftverk må binde utbyggerne både juridisk og økonomisk til å fatte beslutninger, prosjektere og investere i CO2-håndtering. I konsesjonene må utbyggerne bindes opp til å investere i CO2-rensing på en slik måte at utbyggingen av renseanlegg og gasskraftverk skjer parallelt.


Etablering av en verdikjede for CO2 er nøkkelen til utbygginga av flere gasskraftverk med CO2-håndtering. En verdikjede vil gi inntekter som kan brukes til å dekke kostnadene forbundet med investering i infrastruktur for CO2-håndtering. Regjeringen vil få på plass de virkemidlene som er nødvendig for etablering av en slik verdikjede.


I den siste tids debatt, spesielt i forbindelse med Statoils søknad om bygging på Mongstad, har det fra mange hold blitt hevdet at vi ikke trenger å stille rensekrav med en gang, fordi det er like god miljøpolitikk å kjøpe kvoter internasjonalt. ”Hvorfor rense hjemme, når det er billigere å forurense her, og rense utenlands?” Dette har i mange år vært svaret fra de ivrigste gasskraftverktilhengerne. SV har vært, og vil fortsatt være, tydelig på at dette ikke er en bærekraftig løsning.


Et gasskraftverk som må betale for CO2-kvoter er ikke lønnsomt. I dagens kvotesystem er det staten som må betale for 95 % av utslippene fra gasskraftverk. Gasskraftverket på Mongstad vil slippe ut rundt 1 million tonn CO2 i året. Dersom staten skal betale for disse kvotene vil man måtte bruke rundt 200 millioner kroner per år. Det er langt mer fornuftig å investere disse pengene i etablering av moderne renseteknologi enn på kjøp av kvoter.
Norge er i dag verdens tredje største eksportør av olje og gass. Vi kan ikke skyve ansvaret for klimaødeleggelsene over på andre. Dersom ikke vi tar et ansvar og sørger for reduksjoner i utslippene nasjonalt, hvordan skal vi da med troverdighet kunne kreve det av noen andre? Norge ligger dårlig an for å oppfylle våre utslippsforpliktelser etter Kyotoprotokollen.


Da regjeringserklæringen blei fremlagt, ble det sagt fra alle partiene, at vi med dette la 15 års gasskraftdebatt død en gang for alle. SVs landsstyre er trygg på at regjeringa denne høsten vil vise at den mente alvor, og sørge for å presentere de nødvendige virkemidlene. Et forurensende gasskraftverk er like lite akseptabelt, enten det har gode intensjoner om rensing med seg eller ikke. Det er nemlig ikke gode intensjoner som løser klimautfordringene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:14   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Oj oj oj. Dette er trist.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:38   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Jeg har nå gjort litt research og funnet ut hvorfor SV i bystyret i en bred koalisjon (ikke Bjørnøy, det må være en feil) støttet dette.

Poenget er:

det finnes et landdeponi som heter NOAS. Der ville det blitt helt fullt, dersom PCB'en fra Oslofjorden ville blitt dumpet der. Den lagringsplassen må brukes til PCB fra fjorder som er grunnere enn Oslofjorden. I Oslofjorden, som utenfor malmøykalven er ganske dyp, er det gravet en såkalt kulvert, det er en grop som fylles med PCB og TDT, og oppå der legges et tykt lag sand. Nå ryddes det opp i indre fjord og giften fraktes til denne kulverten. Da vil selvsagt giftstoffene virvles opp. Men når de kommer ned i kulverten, vil de ligge fint og stille der. Natur og Ungdom støtter dette tiltaket. Grunnen til at bellona ikke støtter det, kan jo ha noe å gjøre med at de blir delfinansiert av NOAS?

Oslofjorden er en av Norges absolutt reneste fjorder.

Jeg beklager at jeg ikke var bedre orientert i utg. pktet. Dette er ikke så galt, med andre ord, men litt bøllete i en overgangsperiode.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:51   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Jeg ser av lenker på google at Bjørnøy skal ha godkjent dette, men i følge han som var sekretær for bystyret da dette var en sak, så stemmer det ikke. Dette er en bysak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:52   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ser av lenker på google at Bjørnøy skal ha godkjent dette, men i følge han som var sekretær for bystyret da dette var en sak, så stemmer det ikke. Dette er en bysak.

Det hun skal ha godkjent er at giftstoffer kan lagres i undervannsdeponier, det er vel en nasjonal sak?

Jeg skulle gjerne visst hva som er alternativet til disse undervannsdeponiene, er dette giftstoffer som ikke er nedbrytbare? Er det bare slammet fra innerst i Oslofjorden som flyttes utover, eller er det annen gift også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:26   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men når de kommer ned i kulverten, vil de ligge fint og stille der.

Thus solving the problem once and for all.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Grunnen til at bellona ikke støtter det, kan jo ha noe å gjøre med at de blir delfinansiert av NOAS?

Nå er jeg vanligvis den første til å anta at korrupsjon (gjerne kombinert med inkompetanse som grenser til det kriminelle) forklarer det meste deltagerne i den norske politiske debatten sier og gjør (også de fra SV), men det er jo likevel ikke utenkelig at Bellona faktisk mener det de sier i sine dokumenter om dypvannsdeponiet uavhengig av egne økonomiske interesser.

Jeg kan ikke stort om deponering i fjorder, men jeg har tatt et lynkurs i regi av Google, og det gjør iallefall at jeg, i likhet med Bellona, er skeptisk til både deponeringsmetoden og det fremtidige ansvaret for giftlageret.

Ben "Solving the problem ONCE AND FOR ALL!!!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:53   #17
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Jeg syns likevel Sv bæsjer på leggen når de sitter i en regjering der de faktisk finner seg i det. Da syns jeg det blir prat om ting og ingen handling. JEg tviler ikke ett sekund på at Sv vil, men det hjelper jo ikke stort når handlingen uteblir. Jeg har ikke sett veldig grunding, men hva har Sv egentlig fått gjennomført mens de har sittet ved makta? Jeg syns jeg hører mye snakk, og hver eneste gang noe skjærer seg, så har alle andre skylda. Ja, bortsett fra Djupedal, som faktisk legger seg langflat når han får skapskjellettene i fanget.

  Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 15:00   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

SV har fått gjennomført mange ting, og du må huske på at det er kun dette statsbudsjettet som er regjeringens eget, dvs at man virkelig kan gjøre noe. Jeg blir stadig glad og stolt over hvor mye som blir gjort og hvor mye som er på gang av flotte ting.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 16:04   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Jeg syns likevel Sv bæsjer på leggen når de sitter i en regjering der de faktisk finner seg i det. Da syns jeg det blir prat om ting og ingen handling. JEg tviler ikke ett sekund på at Sv vil, men det hjelper jo ikke stort når handlingen uteblir. Jeg har ikke sett veldig grunding, men hva har Sv egentlig fått gjennomført mens de har sittet ved makta? Jeg syns jeg hører mye snakk, og hver eneste gang noe skjærer seg, så har alle andre skylda. Ja, bortsett fra Djupedal, som faktisk legger seg langflat når han får skapskjellettene i fanget.


Når man ikke har flertallsregjering alene må man faktisk kompromisse.
Man må gi og ta og møtes på midten. Det må da alle skjønne?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 19:02   #20
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oslofjorden blir forgiftet! (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Når man ikke har flertallsregjering alene må man faktisk kompromisse.
Man må gi og ta og møtes på midten. Det må da alle skjønne?

Jo, det skjønner jeg og. Det jeg ikke ser, er hva som er blitt gjort. Jeg vet Sv er stolt over mye, men hva? En del av de målene Sv har, syns jeg ikke er realistiske i det hele tatt.
Når det er sagt, så syns jeg Bjørnøys Klimaløfte kan være en mer realistisk sak. Ikke å kalle det et løfte, men å sette som målsetting at folk skal bli mer miljøvennlige, det syns jeg hun kan være stolt av. Jeg skal i alle fall gjøre mitt.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no