Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 21:32   #201
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Har du vurdert terapi, Joika?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:42   #202
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

I dag har jeg laget den nydligste melisglasuren. Bedre enn smørkrem, faktisk. Nam. *søtsakefokusert*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:47   #203
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har aldri smakt en cupcake. :tilstår:

Hva har jeg gått glipp av? Er det noe jeg må smake før jeg dør?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:53   #204
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

I dag har jeg laget den nydligste melisglasuren. Bedre enn smørkrem, faktisk. Nam. *søtsakefokusert*

Jeg har laget salt karamellglasur i dag. Også nam.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:38   #205
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Cupcakes er for meg en trend, verken mer eller mindre. Hvis det er noen som klarer å lage et levebrød av å bake cupcakes så fint for dem. Det er vel ikke første gang at noen lager business av noe som startet som en hobby. Jeg har holdt meg unna cupcakes selv inntil nylig da jeg syns at det ser veldig morro ut å lage, klisse med smørkrem og desslike for å lage de vakreste kunstverk. Spisingen kan andre ta seg av da jeg ikke liker kaker generelt.
Jupp her kommer det til å bakes cupcakes i nærmeste fremtid uten at jeg får et ønske om å ofre jobben for å sose rundt på kjøkkenbenken hjemme.

Starten på denne tråden handlet om bekymring for at det var blitt trendy for damer å la seg forsørge mens de vimset rundt i forklær med rysjer og sløyfer på og bakte bittesmå kaker med mye pynt på. Det var ikke kritikk av at noen lever av å bake kule kaker eller søte køppkæiks eller har det som hobby.
Lurer på om jeg skal bake advendtcupcakes i morgen? Jeg finner lilla matfarge i butikken, sant?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:40   #206
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Dårlig hørsel og manglende evne til å høre et nei for et nei er aldri sjarmerende. Jeg er fortsatt fascinert av de geografiske og sosio-økonomiske skillelinjene her. I nordnorges største by kjenner jeg ingen som har au pair. Det er sikkert noen, altså, men jeg kjenner ingen og har ikke hørt om noen heller. Jeg kjenner og vet om en god del som har vaskehjelp, og en god del som jobber deltid. Ingen hjemmeværende med unntak av folk som er sykemeldte eller i permisjon. Noe sier meg at jeg ville ha fått kultursjokk i nabolaget til Polyanna.

Jeg også, her jeg sitter to mil unna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:56   #207
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

men hvor mange er det da egentlig som faktisk sier opp en jobb for å være hjemme? Jeg er kanskje farget av min egne totale mangel for happymuffintendenser?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:17   #208
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

men hvor mange er det da egentlig som faktisk sier opp en jobb for å være hjemme? Jeg er kanskje farget av min egne totale mangel for happymuffintendenser?

I følge SSB var 84,8 % av menn og 78,2 % av kvinner i aldersgruppen 25-66 sysselsatte i 2010. Stadig flere kvinner er i arbeid.

http://www.ssb.no/emner/06/01/aku/ta...-11-02-05.html

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:15   #209
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri smakt en cupcake. :tilstår:

Hva har jeg gått glipp av? Er det noe jeg må smake før jeg dør?

Har du aldri smakt muffins med smørkrem?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:24   #210
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har ikke heller smakt muffins med smørkrem, det frister lite. Men jeg antar det fins mer avanserte cupcakes som er gode. Det kan jo være som en minikake av mange forskjellige typer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:32   #211
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Poenget mitt var at cupcakes ikke trenger å være så annerledes enn vanlig muffins med en eller annen fancy krem, og at det da ikke trenger så smake så veldig annerledes enn vanlige muffins.
Jeg ville dermed ikke tenke at cupcakesmaking bør stå på listen over ting man gjøre før man dør.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:12   #212
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Lurer på om jeg skal bake advendtcupcakes i morgen? Jeg finner lilla matfarge i butikken, sant?

Pepperkakecupcakes med ostekrem anbefales.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:01   #213
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Har du aldri smakt muffins med smørkrem?

Nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:03   #214
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har smakt vanlige muffins, liksom, de som vi har bakt i Norge i alle år. Men aldri med smørkrem. Og ikke er jeg spesielt glad i muffins heller. I den grad jeg i det hele tatt spiser noe i en muffinsform, kan jeg strekke meg til seige brownies bakt i muffinsformer.

Jeg har dog laget muffins av gulrotkake med ostekrem på toppen. Ostekremen til f.eks. Rooms gulrotkake er fantastisk. Smørkrem er bare ekkelt. Det har jeg smakt på andre kaker.

Men nei, jeg vil ikke si at jeg har spist en cupcake, ihvertfall ikke ut fra de definisjonene jeg har skjønt at brukes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:06   #215
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke heller smakt muffins med smørkrem, det frister lite. Men jeg antar det fins mer avanserte cupcakes som er gode. Det kan jo være som en minikake av mange forskjellige typer.

Det er sant. Og det kan være det er godt også. Men jeg har altså aldri smakt. Det frister veldig lite. De minigreiene de selger på f.eks. Deli de Luca ser lekre ut, men jeg bare vet at jeg ikke vil like dem, for det er som sånne kaker mannen min alltid skal kjøpe; de ser fancy ut men smaker ingenting/ ekkelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:09   #216
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har heller aldri smakt en såkalt køppkeik.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:18   #217
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har heller aldri smakt muffins med topping, jeg er ikke spesielt glad i muffins. Mellomste lager browniesmuffins, og de liker jeg.
Ellers, så anbefaler jeg alle å lese baketråden til Salt her på FP. Vakrere muffins (og kaker) har jeg aldri sett.


Sist redigert av 007 : 04-12-11 kl 00:34.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:34   #218
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg bare skjønner at jeg må ha rosa slikkepott og matchende KA før jeg kan bli skikkelig hæppimøffin.

Jeg har et moralsk dilemma. Jeg vil gjerne gi den fordømrade møffinsboken til den intense møffindama til en venninne - det hadde vært skikkelig morsomt. Men jeg vil jo ikke at møffinsdama skal få pengene mine. Kan det kalles sivil ulydighet og ekstremfeminisme hvis jeg rett og slett stjeler en?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:36   #219
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kan det kalles sivil ulydighet og ekstremfeminisme hvis jeg rett og slett stjeler en?

Du bør stjele den. :vil&gal: Og evt kjøpe matchende forkle og slikkepott, en slikkepott er vel OK å bruke penger på?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:44   #220
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Poenget mitt var at cupcakes ikke trenger å være så annerledes enn vanlig muffins med en eller annen fancy krem, og at det da ikke trenger så smake så veldig annerledes enn vanlige muffins.
Jeg ville dermed ikke tenke at cupcakesmaking bør stå på listen over ting man gjøre før man dør.

Hva er egentlig forskjellen på cupcakes og muffins?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no