Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehage fører til omsorgssvikt? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 09:27   #21
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg lurer oppriktig på hvordan de klarer å komme frem til det disse tankene. Jeg ser for meg tung rødvinsfyll og røyking av skumle urter, sure sokker og jeg-vet-ikke-hva!

Nja, det var ikke en SV-politiker, men en FrP-politiker, så det er nok snarere et resultat av for høyt inntak av hjemmebrent, eller solstikk etter et lengre opphold i Spania. :hetser:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:24   #22
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:28   #23
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Line*, da - du ser vel at jeg mobber både SV-ere og FrP-ere.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:30   #24
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Så da er det greit? Det er meg revnende likegyldig hvem man hetser med.

Poenget er at noen av dere tydeligvis synes det er greit med noen, men ikke andre. Ettersom den objektive meningen styrer, eller den massive fellesskapstrangen til å stå sammen i en hets.
Jeg fatter ikke helt greia.

Dobbeltmoral er bedre enn...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:31   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Jeg syns det er greit å hetse alle hvis man med hets mener å gjøre narr av folk som mener ting offentlig.. :raus:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:39   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det er greit å hetse alle hvis man med hets mener å gjøre narr av folk som mener ting offentlig.. :raus:

Særlig gjøre narr av folk som mener aldeles hjernedøde ting offentlig. :bidrartilmerhets:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:48   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg bare spørre: Er denne hetsen bedre enn annen hets?

Dere drar Frp'ere over èn kam. Denne dama som kom med det utspillet, drar barnehagebarn over èn kam (for å sette det litt på spissen).

Hva er forkjellen, egentlig?

Jeg synes det Frp korstoget dere driver med er fjollete. Å, det var godt å få sagt!

Eg synes Frp står for heilt vanvittige haldningar, verdiar og verdssyn, og er djupt ueinige med dei - og dei som støttar dette synet. Om du vil kalle det hets så får det vere heilt opp til deg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:50   #28
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Nå fikk jeg plutselig lyst til å hetse litt her

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:52   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synes Frp står for heilt vanvittige haldningar, verdiar og verdssyn, og er djupt ueinige med dei - og dei som støttar dette synet. Om du vil kalle det hets så får det vere heilt opp til deg.


Ja det er jeg enig i. Og det må det vel være lov å mene.
Det er vel ikke hets selv om flere er enige?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:53   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Jeg er heller ikke særlig med på FrP's politikk. Men derfra til å kalle en FrP (eller andre) politikere hjernedøde er for meg så søkt.
Men ok, jeg kan også være en mobber av dimensjoner om jeg er i humør til det.
Så mitt forsøk på å være skikkelig og voksen nå, falt i grunnen i grus.

:speider etter ofre:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:54   #31
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Det er temmelig lavmål å kalle noen som ikke er hjernedøde for hjernedøde.
Men det er visst veldig gøy å kalle FrP-politikere for dette.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:55   #32
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Så mitt forsøk på å være skikkelig og voksen nå, falt i grunnen i grus.

.. join the dark side :kviskrestemme:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:55   #33
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synes Frp står for heilt vanvittige haldningar, verdiar og verdssyn, og er djupt ueinige med dei - og dei som støttar dette synet. Om du vil kalle det hets så får det vere heilt opp til deg.

DET er ikke hets.
Men å kalle dem både det ene og det andre er rett og slett uintelligent.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 10:59   #34
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men ok, jeg kan også være en mobber av dimensjoner om jeg er i humør til det.

Ja, det har du da vitterlig bevist en del ganger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 11:48   #35
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er temmelig lavmål å kalle noen som ikke er hjernedøde for hjernedøde.
Men det er visst veldig gøy å kalle FrP-politikere for dette.


Frp politikere blir ikke hetset pga av at de tilhører Frp. Det er hva de prestererer å si, hva de mener og hva de gjør som får folk til å reagere.

Er imponert over hvordan dere forsvarer Frp politikere i tykt og tynt, uansett hvilke idiotiske utspill de kommer med.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 11:50   #36
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Jeg forsvarer ingenting. Jeg synes bare ikke noe om hvordan de blir snakket om.
Jeg stemmer heller ikke FrP og har aldri gjort det heller.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:04   #37
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Denne Karin Woldseth har visst misforstått uttrykket "Politikk er det muliges kunst"

"Mens de fleste av oss forbinder politikken med det muliges kunst, er Karin Woldseth av en annen oppfatning: "Politikken er som kjent det umuliges kunst, og det umulige tar litt lengre tid. Men vi er tålmodige, vi kan vente, og vi lykkes nok til slutt, også innenfor kultursektoren," sa Karin Woldseth."

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 07:23   #38
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det har du da vitterlig bevist en del ganger.

Jaha?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:55   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg bare spørre: Er denne hetsen bedre enn annen hets?

Dere drar Frp'ere over èn kam. Denne dama som kom med det utspillet, drar barnehagebarn over èn kam (for å sette det litt på spissen).

Hva er forkjellen, egentlig?

Jeg synes det Frp korstoget dere driver med er fjollete. Å, det var godt å få sagt!

Å si at barnehage fører til omsorgssvikt faller jo, etter mitt syn, på sin egen urimgelighet.
Samfunnet utdanner pedagoger som skal hjelpe til med å oppdra barna våre, de er jo faktisk utdannet til det, i motsetning til mange av oss foreldre, som "bare" har observert og erfart etter egen ringe evne.
Dersom foreldrene ikke har mulighet til å ta vare på barna sine, så er barnehagen et trygt sted for de å være, og foreldrene kan samle overskudd til å være med barna når barna kommer hjem igjen.
Å si at pedagogene i barnehagen utøver omsorgssvikt, nei jeg forstår det ikke.

Det er foreldre om har "skylden" dersom det påvises omsorgssvikt og da kan barnehagen hjelpe til med å gjøre skaden for barna minst mulig.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:17   #40
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage fører til omsorgssvikt?( VG)

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Å si at barnehage fører til omsorgssvikt faller jo, etter mitt syn, på sin egen urimgelighet.
Samfunnet utdanner pedagoger som skal hjelpe til med å oppdra barna våre, de er jo faktisk utdannet til det, i motsetning til mange av oss foreldre, som "bare" har observert og erfart etter egen ringe evne.
Dersom foreldrene ikke har mulighet til å ta vare på barna sine, så er barnehagen et trygt sted for de å være, og foreldrene kan samle overskudd til å være med barna når barna kommer hjem igjen.
Å si at pedagogene i barnehagen utøver omsorgssvikt, nei jeg forstår det ikke.

Det er foreldre om har "skylden" dersom det påvises omsorgssvikt og da kan barnehagen hjelpe til med å gjøre skaden for barna minst mulig.

Barnehagen kan selvsagt utøve omsorgsvikt. Hva får deg til å tro noe annet når foreldre kan utøve det? Batnehagen kan også påvise omsorgsvikt.

Når det er sagt, mener jeg at barn har godt av å gå barnehage. Men fra 7 til 17, fordi forledrene heller vil ha nyeste nye kjøkken i stedet for å være sammen med barna sine?

For mye og for lite....

Sitron: Er jeg en mobber?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no