Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sender syke barn i barnehagen (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 13:12   #41
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender syke barn i barnehagen (VG)

Jeg tror nå at de fleste mennesker i dette land har høy arbeidsmoral. Det er vi sosialisert inn i gjennom vår familie og oppdragelsen vi fikk.

Jeg leste et lite innlegg i VG nå på søndag. Det var en fastleges tanker om det å være syk. Hun var såpass opp i årene at hun sa at hun kunne se at toleransen for når man er for syk til å gå på jobb varierer kraftig. Hennes observasjoner var at i enkelte slekter gikk det igjen at de måtte jobbe til de stupte, mens i andre ytterpunkt var det familier der litt sår hals grunn nok til ikke å gå på jobb. Så var det alle midt i mellom disse ytterpunktene.

Så har vi psykososiale miljø på en arbeidsplass. Når sjefen hver måned framhever huff å huff nå har vi så så mange sykemeldte: "Dette er ikke bra". Og kommentarer som: Syke barn nå IGJEN! Så sender det noen signaler. I "gamle dager" kunne man jobbe på samme sted til man ble pensjonist. Slik er det ikke lenger. Nå må vi vise at vi duger. For mange "riper i lakken" kan være avgjørende neste gang noen skal rasjonaliseres bort. Selvfølgelig er det ingen som sier det høyt, men man klarer fint å finne andre årsaker og lage noen regnestykker som gir det svaret man vil ha, hvis man vil.... et spark bak og ut med deg, du har vært for mye borte pga syke barn osv. (hysj hysj det sier vi ikke høyt )

Så summasummarum: Vi går på jobb fordi det MÅ man. Skal man være vellykket i dette samfunnet så blir man ikke syk og borte fra jobb. Og indirekte så føler man at det er ikke akseptert å være syk. Det fører til problemer for kollegaer og arbeidsgiver.

Ps. Jeg har ikke levert syke barn til dagmamma eller barnehage, og jeg var kun borte når jeg var "skikkelig" syk. Så jeg har god samvittighet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:22   #42
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Sender syke barn i barnehagen

Det er ikke ukjent,jeg har jobbet i barnehage i flere år.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 18:53   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender syke barn i barnehagen (VG)

Har ofte opplevd barn som er syke og kommer i barnehagen. Så det er jo ikke noe nytt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no