Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærer var full på skolen (Nordlys)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 15:09   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lærer var full på skolen (Nordlys)

http://www.nordlys.no/nyheter/article2442069.ece

En ungdomsskolelærer var full på skolen. Elevene prøvde å gi beskjed til de andre lærerne, men ingen reagerte. De dysset det ned og ville at det skulle være en hemmelighet.
Rektor og inspektøren var ikke tilstede på skolen da hendelsen foregikk. Læreren dro litt senere fra skolen i bil! Elevene ringte til politiet og ga beskjed, men det var for sent til å gjøre noe fra politiet.


Er sjokkert hvor lett både lærere og politiet tok på en så alvorlig sak.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:10   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Da jeg var ung hadde vi en alkoholisert lærer. Dette var velkjent. Han underviste i fylla i flere år. Det hendte også at han tok elevene med seg på pub.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:15   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Det er mulig at det faktum at læreren var full på skolen ble dysset ned av de andre lærerne, ut i fra en forståelse fra deres side at denne læreren f.eks. har et alkoholproblem e.l. som de kanskje ikke ville at skulle lages leven ut av.

Hvis det er så, bør jo læreren få tilbud om hjelp fra skoleledelsen, a la en alkoholiker jeg kjenner har fått tilbud om hjelp via sin arbeisplass.

Det kan være læreren har vært på en skikkelig rangel, og dermed møtt opp bakfull - eller ennå i god rus. De andre lærerne kan ha ønsket å dysse ned dette, da læreren garantert kommer til å angre som ei bikkje dagen derpå over at hun har dummet seg ut på dette viset...

I såfall bør denne læreren også få en liten prat med rektor i etterkant, om at visse ting gjør man ikke når man har en skoleklasse å undervise.
Man er et forbilde, enten man liker det eller ei, når man er lærer.

Så - jeg kan til en viss grad forstå at lærernde forsøkte å dysse dette ned, i et - kanskje noe misforstått ønske - om å skåne denne læreren det gjaldt.

Hva jeg overhodet ikke kan forstå er at lærerne - og til alt overmål politiet - ikke grep inn da læreren satte seg i bilen for å kjøre hjem!
Å kjøre i alkoholpåvirket tilstand er ikke bare farlig for ens omgivelser og seg selv, det er en straffbar handling.
Her syns jeg det er kritikkverdig at det ikke ble grepet inn!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:20   #4
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Inagh sier som vanlig veldig mye bra. Men jeg er også skeptisk til hva signalene til elevene er, når lærerne tar så lett på en så åpenbar kritikkverdig atferd. Jeg synes virkelig at de skylder elevene en unnskyldning for at de ikke tok dem på alvor. Og det å la den fulle læreren kjøre bil fra skolen. :sjokkert: Jeg mangler ord.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 15:23   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Da jeg var ung hadde vi en alkoholisert lærer. Dette var velkjent.

Det hadde vi også, på videregående. Jeg kan ikke huske at han var full på skolen, men han var periodedranker og i disse periodene en del borte fra skolen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 19:50   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Jeg hadde en slik lærer på videregående. Når han hadde vært på ølhallen i midttimene, ble det stort sett synging i timene etterpå.

Vi lærte ikke så mye, men tok vel ikke heller veldig mye skade av det.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:01   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Læreren skal også ha bedt elever om å oversette hele KRL-boken sin til nynorsk, og hatt show for flere av elevene.

Det er jo nesten komisk, men egentlig tragisk.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 17:35   #8
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærer var full på skolen (Nordlys)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Læreren skal også ha bedt elever om å oversette hele KRL-boken sin til nynorsk, og hatt show for flere av elevene.

Det er jo nesten komisk, men egentlig tragisk.

Tragisk, ja, men jeg må innrømme at jeg humret litt jeg også av å oversette KRL boka til nynorsk.

Jeg hadde foressten også en lærer som var alkoholiker (og drakk) på ungdomsskolen, hvis ryktene var sanne (og det er de ofte) var også rektor på fylla i perioder.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no