Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ski for stor dame?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-19, 22:39   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Jeg har også brukt smøretape. Det holdt to turer. Og mye mer jobb enn å smøre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-19, 00:03   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har ikke felleski, men innser at 99,5 % av skitiden min har minusgrader mellom -1 og -9, og da er det blå ekstra som gjelder. Altså er smøring tilnærmet uproblematisk.

Jeg har hørt det samme som Kaprifol sier, at felleski kun gir mer skiglede enn smøreski hvis det er nullføre og vanskelig å treffe med smøringen.

Jeg hadde nok startet på XXL eller G-sport, de selger ski til folket, til folkelige priser.

Dette tenker jeg også. Jeg er i tillegg overvektig, lite sprek, men lite teknikk og går ikke lange turer. Jeg går forteere enn de små ungene og en jeg kjenner som ikke vokste opp med ski. Jeg kjøpte ski og støvler på XXL. De er mer enn flinke nok til å finne ski til en som meg. Gsport sikkert enda flinkere. Jeg kjøpte en rimelig pakke, ikke aller enkleste sort. Ikke gå i butikken en lørdag i januar, da er det fullt. Andre tider av døgnet har de kanskje mer tid og det er litt mindre fullt. Litt mindre pinlig for en som meg. Obs, de må vite hvor mye man veier for å finne ski med riktig spenn. Sånne ting virkelig hater jeg.

Hvis felleski har samme pris somvanlige så hadde jeg vurdert det.

Jeg bruker ikke klister, da gjør jeg andre ting enn å stå på ski. Jeg smører blått, og smører ikke hver gang heller. Jeg vokste opp med ski, men smurte ikke før jeg var voksen. Jeg vet ikke hvordan dere gjør. Jeg smører på med voksen mellom de strekene som han i butikken lagde for meg. Så tar jeg utover med kork, ferdig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-19, 09:38   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg smører på med voksen mellom de strekene som han i butikken lagde for meg. Så tar jeg utover med kork, ferdig.

Jeg bruker ikke kork en gang. Ei heller tar jeg av gammel smørning, da forsvinner jo festet. Så jeg gnir bare på blå ekstra oppå det som er der, gjerne ispedd noen barnåler fra påska i fjor.

Men for all del, hør på dem som har erfaring med både smøreski og felleski!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-19, 11:16   #24
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg bruker ikke kork en gang. Ei heller tar jeg av gammel smørning, da forsvinner jo festet. Så jeg gnir bare på blå ekstra oppå det som er der, gjerne ispedd noen barnåler fra påska i fjor.

Men for all del, hør på dem som har erfaring med både smøreski og felleski!

Der har du meg også. Jeg setter pris på både godt feste og dårlig glid.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-19, 11:23   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Jeg lever også greit med dårlig glid, så lenge jeg har feste.

Jeg kjøpte i sin tid mine ski på GSport, og prikket meg ut en selger som var litt mer enn 21 år (han var nok heller nærmere 50).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-19, 12:01   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski for stor dame?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Der har du meg også. Jeg setter pris på både godt feste og dårlig glid.

Der har du meg også. Jeg fikk tilbud om å få glidet skiene. Det vil jeg helst ikke. Jeg ploger i alle bratte bakker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no