Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Felleski

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-19, 18:58   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Felleski

Har vært og kjøpt meg felleski. Sprayet på en spray som anbefalt og startet å gå. Men herregud såå glatt!! Stilte inn bindingene, men det var like glatt. Trodde meningen var at man skulle få feste??

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 19:13   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Jeg synes jeg har veldig godt feste på mine felleski. Har du fått riktigspenn i skiene dine? (Altså; tilpasset din vekt.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 19:58   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Jeg byttet fra gammeldagse smørefrie til felleski i fjor. Jeg opplevde felleskiene som mer eller mindre konstante attentatforsøk. Jeg skled mens jeg stod stille. Kid you not, skiene tok med seg underkroppen min og bare forsvant i 70 km/t.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 20:02   #4
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg byttet fra gammeldagse smørefrie til felleski i fjor. Jeg opplevde felleskiene som mer eller mindre konstante attentatforsøk. Jeg skled mens jeg stod stille. Kid you not, skiene tok med seg underkroppen min og bare forsvant i 70 km/t.

Så hva gjorde du? Droppet å bruke dem?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 20:14   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Felleski

Jeg syns ikke felleski sitter like godt på alt slags føre, når det snør og har lagt seg litt i løypa feks syns jeg ikke de sitter noe godt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 20:27   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Så hva gjorde du? Droppet å bruke dem?

Vel. I år har jeg sagt at jeg er for syk til skiturer. Men det er litt fordi felleskiene prøver å drepe meg også. Jeg kan ikke bytte tilbake til de gamle skiene heller, for jeg fikk nye sko med annen type binding.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 20:48   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Felleski

Du kan flytte på bindingen for å få bedre feste. Hvis du akkurat hadde sprayet fellene før du gikk ut kan det være at hårene lå helt nede, eller ble frosne. Rufs opp fella litt eller "gå" litt i løssnø for å få bedre feste. Sprayen bør brukes etter tur.

Selv synes jeg kaldt vær med minusgrader ikke gir like godt feste som når det er rundt 0 grader. Men det går an å venne seg til det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 21:14   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski

Men hvorfor skal man absolutt ha felleski? Vurderer å selge dem... 😡

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 21:16   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men hvorfor skal man absolutt ha felleski? Vurderer å selge dem... 😡

Jeg lurer på om det er et komplott fra de som produserer hofteproteser?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 21:23   #10
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg lurer på om det er et komplott fra de som produserer hofteproteser?

Enig

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 21:42   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Fordi de gir godt feste når det er vanskelig føre. Vanlige ski sitter bedre på blåswix, men når det blir varmere så sitter felleskiene best, syns jeg.

Lurer på om sprayen kan ha skylden?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 21:47   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Varmere, ja. Det var 10 minusgrader da jeg testet felleskiene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 22:01   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men hvorfor skal man absolutt ha felleski? Vurderer å selge dem... 😡

Man skal ikke det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 22:08   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men hvorfor skal man absolutt ha felleski? Vurderer å selge dem... 😡

Man må jo ikke det. Bare hvis man ikke kan smøre ski riktig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 22:13   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Det har litt med teknikk å gjøre også. Jeg syntes også de var glatte i starten, da jeg loffet bortover på dårlig turteknikk med å bare skyve skiene framover. Fant ut at hvis jeg sparker fra med litt mer kraft, i litt mer riktig og framoverlent langrennsteknikk, så hadde jeg feste som bare det. Nå kjenner jeg selvsagt ikke teknikken din da, men i allefall, bedre fraspark gir bedre feste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 22:43   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski

Har du virkelig kjøpt ski som passer til deg? Og er du sikker på at du har brukt sprayen riktig? Husket du feks å tørke over fellen etterpå?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 22:49   #17
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Har du virkelig kjøpt ski som passer til deg? Og er du sikker på at du har brukt sprayen riktig? Husket du feks å tørke over fellen etterpå?


Jeg sa jo fra om høyde ogvekt. Og jeg tørket fellen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 23:24   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felleski

Felleski er supre smørefrie ski, og jeg erfarer godt feste og god gli.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 23:54   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Felleski

En ting er vekt og høyde. en annen ting er hvilket nivå man får ski til, hvis man er en som har god teknikk med bra fraspark så kan man ha ski som har mer spenst enn hvis man er en som som er mer turgåer. Kan du ha fått feil ski lurer jeg på hvis det var veldig glatt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 23:59   #20
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

En ting er vekt og høyde. en annen ting er hvilket nivå man får ski til, hvis man er en som har god teknikk med bra fraspark så kan man ha ski som har mer spenst enn hvis man er en som som er mer turgåer. Kan du ha fått feil ski lurer jeg på hvis det var veldig glatt.

Jeg sa jo klart fra at jeg skal gå rolig med barn. Allikevel virker det som det var veldig mye spenst i skiene?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no