Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 22:23   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Kyllling, ris og aspargesbønner. Bringebær og is til dessert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 16-04-13, 22:26   #42
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Vi hadde hønsesuppe. Laget med hjemmelaget kraft. På selvribbede høner.

Godt var det også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 16-04-13, 23:31   #43
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pannekaker i dag.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 16-04-13, 23:51   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Rochermannens hjorteburgere krydret med timian(eller Hjåååårteburger som min sønn sier ). Servert med bacon, stekt sopp, stekt sjarlottløk og tyttebærrømme. Nam!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 00:04   #45
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Rochermannens hjorteburgere krydret med timian(eller Hjåååårteburger som min sønn sier ). Servert med bacon, stekt sopp, stekt sjarlottløk og tyttebærrømme. Nam!

Ohhh....! Misunnelig. Namnam!

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 08:14   #46
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag blir det Sushi, mamma ville spise med oss. Har laget Raw blomkåltallerken og salat som sikkert også blir spist litt av

Nip er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 12:15   #47
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Klart det. Det første jeg kan fortelle er at den er fra Fillipinene og ikke fra Indonesia som jeg skrev. Oppskriften fant jeg her. Jeg bruker lammelever, ikke okselever. Og jeg bruker selvsagt ikke MSG!

Er lammelever bedre enn okselever? Aldri prøvd det - og hva er MSG fornoerart?

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 15:22   #48
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Jeg mente ikke at lammelever er bedre, bare at man ikke MÅ bruke okselever slik det står i oppskriften. Det er ikke alltid lett å få tak i lever, så da tar man det man finner. Kyllinglever kan også brukes. (Jeg velger lammelever om jeg finner fordi jeg er litt hengt opp i at sau vel er det husdyret som får gå mest ute og spise gress som de er ment å spise).

MSG er et tilsetningsstoff (smaksforsterker), mye brukt i kinesisk mat f.eks. Det er vel ulike meninger om det er bra eller ei, men etter min mening er det ihvertfall unødvendig så jeg bruker det ikke.

 
Gammel 17-04-13, 15:28   #49
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Er ikke lammelever litt mildere i smaken enn okselever da?

iben er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 16:04   #50
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Takk for svar! Her hvor jeg bor finns det okselever men dårlig med MSG - men oppskriften skal prøves.
En annen ting var at det stod at leveren ikke måtte koke lengre enn 15 min. Det skal huskes for siste gang jeg prøvde meg på dette ble det råseigt - jeg var sikker på at det måtte langtidsputre i gryta....

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 17-04-13, 16:08   #51
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Er ikke lammelever litt mildere i smaken enn okselever da?

Hmm ...det er en del år siden jeg spiste okselever så jeg husker ikke egentlig. Jeg synes kanskje lever smaker lever, uansett.

 
Gammel 17-04-13, 16:10   #52
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

En annen ting var at det stod at leveren ikke måtte koke lengre enn 15 min. Det skal huskes for siste gang jeg prøvde meg på dette ble det råseigt - jeg var sikker på at det måtte langtidsputre i gryta....

Ja, det er en grei regel for lever kan lett bli skoskåle.

 
Gammel 18-04-13, 11:59   #53
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag blir det rester fra fryseren. Ikke så spennende, men jeg må jo få hekta meg på den nye tråden her.

Fakse er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 12:14   #54
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Spaghetti carbonara.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 12:18   #55
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 12:25   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Skinke med grønnsaker til. Enten blomkål eller kål, og gulrotmos tenker jeg.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 12:37   #57
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Omelett med purre og ost. Tomatsalat.

 
Gammel 18-04-13, 13:00   #58
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag skal vi ha nachochips med purre og jalapeno, gratinert med cheddarost. (Også kjent som nachos... ) Jeg tenker jeg lager guacamole til, for det er det beste Ullungen vet.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 15:41   #59
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Barnas tomatsuppe med fullkornspasta og egg til her idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 15:43   #60
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.095
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Fikk plutselig lyst på ost- og skinkepai med tsatsiki, så da blir det så.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no