Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 16:16   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Regionsperre, ja. Der tabbet jeg meg ut i fjor. Surmulte et par dager over at ingen terminaler tok kortet mitt, helt til det gikk opp et lys for meg. Da måtte jeg inn i nettbanken og oppheve sperren.

Det har jeg heldigvis aldri opplevd, hverken i Sverige, Tyskland eller Storbritannia.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:21   #62
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Venninnen min og sønnen ble holdt som "gissel" til tipsen var betalt. Dette var NY. De hadde tatt massasje i chinatown og det sto 5 Usd på skiltet. hun fikk 5$ av mannen som så gikk videre. Ble et ramaskrik og de forlangte at hun ringte mannen som kom og måtte løse de ut.
Så lurt Floksa, å sette seg inn i dette på forhånd. Kos dere på tur.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:21   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De kan reagere på nakenhet, og barn som oppholder seg steder alene. "Shit" er ett av de styggeste banneordene du kan si, i motsetning til norske "skitt".

De setter høflighet og småskravling høyt, og tipsing gjør man, minimum 10% på restaurant, og gjerne bittelitt til andre som hjelper deg også: folk som parkerer bil for deg, bærer bagasje, er turistguider (evt. frisør, om noen skulle gå til det) og sånn. Husk at alle priser oppgis uten tax, så du må legge på ca 2,5% i hodet på alle priser.

10 % er nok sett på som en frekkhet. Oppimot 20 er vanlig. Det står ofte regnet ut på kvitteringen for deg når du skal betale. Jeg mener til og med at det fantes en app man kunne legge inn beløpet for å finne tipsen, men finner den ikke igjen. Fant en som heter tip calculator. Der kan man legge inn check amount, velge hvor mye man vil gi i tips også får man opp "total to pay". Kun et eksempel, men sånt finnes altså hvis man synes det er styr å regne ut.

Når det gjelder priser i butikker, pleier jeg å løse dette ved å lage til min egen ca. valutakalkulator som har nok slingringsmonn til at tax blir inkludert, men noen storshopping har jeg ikke vært med på, så det har ikke vært så veldig nøye. Skal man kjøpe noe veldig dyrt, er det ikke verre enn å spørre i kassen hva totalbeløpet blir før man regner om til NOK.


Sist redigert av liefje : 07-03-18 kl 16:52.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:25   #64
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror det var en vei rundt det der. Puttet vi inn fem ni-tall tro? Det var i hvert fall et triks.

Jeg har aldri fått de der til å virke. Hvertfall ikke med 90210 Men det er ikke noe pes å betale inne, de setter jo pengene tilbake på kortet hvis man ikke fyller for hele beløpet man har oppgitt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:36   #65
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Jeg har ikke lest alle svar, men du bør ta ut kontanter i en ATM. Momsen er mange steder mer enn 2,5 %. Lunch 15 % i tips, middag 20 %. En restuarantansatt tjener sånn ca 3 dollar i timen så de er helt avhengige av tips.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:37   #66
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Men det er ikke noe pes å betale inne, de setter jo pengene tilbake på kortet hvis man ikke fyller for hele beløpet man har oppgitt.

Dette gjorde vi for det meste, der de hadde den ordningen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:38   #67
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Dette gjorde vi for det meste, der de hadde den ordningen.

Ja, jeg har aldri blitt lurt av det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 16:56   #68
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

USA er temmelig gammeldags på en del områder. Det er noen år siden sist vi hadde slekta på besøk, men jeg fikk likevel hakeslepp da jeg skjønte at de hadde basert seg på reisesjekker som betalingsmiddel. Det var sannelig ikke lett å få vekslet dem inn her lokalt og gebyret var himmelhøyt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:05   #69
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

USA er temmelig gammeldags på en del områder. Det er noen år siden sist vi hadde slekta på besøk, men jeg fikk likevel hakeslepp da jeg skjønte at de hadde basert seg på reisesjekker som betalingsmiddel. Det var sannelig ikke lett å få vekslet dem inn her lokalt og gebyret var himmelhøyt.

Kusinen min kom med debit- og kredittkort uten pin-kode. De sleit litt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:28   #70
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Ja, banksystemet er utrolig gammeldags. Når vi opprettet konto der så skulle de ordne sjekker til oss og vi sa at vi ikke trengte det. Det var bare å gå tilbake til banken og be om det for det trengtes.

Ellers er alle veldig utadvendte. De sier "How do you do" og du svarer ikke hvordan du egentlig har det uten du kan svare det samme tilbake. Og "Thank you" og "Excuse me" sier man minst 30 ganger hver per dag. Som Herremannen sier når vi reiser til USA: Nå må vi huske å bli høflige igjen (vi i Norge er egentlig ikke så veldig høflige).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:34   #71
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

USA har free refill på alkoholfritt, så du betaler, i 99.9% av tilfellene på restaurant, aldri mer enn for 1 brus pr pers.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:37   #72
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

En norsk-amerikansk venninne er veldig tydelig på hvor langt etter de er på mange fronter. Hun elsker køfribrikker, bussbilletapp og parkeringsapper når hun er i Norge.

I USA var de veldig tidlig ute med sjekker, men det stoppet på en måte opp der.
Har de fremdeles drive-in-bank med sånn rørpost til sjekker tro?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:39   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Alkohollovgivning er en annen sak, men deres er vel under 18 Floksa?

Jeg bestilte vin i feil stat som 18 åring.
Aldersgrenser for alkohol varierer fra stat til stat.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 17:52   #74
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Mine er under 18 ja.
Så ingen alkohol på dem.

Jeg må jammen lage meg en kuleliste

Hva svarer man når folk spør om How do you do? Fine thank you, and you?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 18:01   #75
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Jeg har aldri opplevd at amerikanere spør "How do you do?" Men plenty av Hello! How ARE you today? Nice to see you! Thank you very much! Excuse me. osv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 18:05   #76
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Men er det meningen at man skal svare lizzm?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 18:49   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er det meningen at man skal svare lizzm?

Du kan svare: "How do you do" med blid stemme. Det føles helt pussig å svare slik til å begynne med. De som sier det er f.eks. folk som jobber i hotell og i serviceyrker. Vanlige dødelige sier mer det som Pøbel skriver.

Guava, i Miami er det parkeringsapp siden noen år.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 18:59   #78
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Hvordan er det norske mobiltelefoner og 4G over there? Grisedyrt slik det var i Europa tidligere?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 19:01   #79
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Du kan svare: "How do you do" med blid stemme. Det føles helt pussig å svare slik til å begynne med. De som sier det er f.eks. folk som jobber i hotell og i serviceyrker. Vanlige dødelige sier mer det som Pøbel skriver.

Guava, i Miami er det parkeringsapp siden noen år.

Når noen sier How do you do, så svarer man How do you do??

Vi skal forøvrig til NY snart. Er de like høflige der?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 19:03   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Jeg har aldri hørt «how do you do» i USA. Ikke på hoteller eller restauranter heller. Min amerikanske venninne svarer «we’re fine, Thank you» på «hey, how are you guys this evening/morning?» og spør aldri servicepersonell tilbake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no