Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvor mye bruker dere på sommerferien?
0 - 15 000 33 21,57%
15 001 - 30 000 35 22,88%
30 001 - 50 000 41 26,80%
50 001 - 70 000 25 16,34%
70 001 - 100 000 11 7,19%
100 001 - 150 000 4 2,61%
Over 150 000 4 2,61%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-16, 17:36   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

I år blir det kun mat vi kommer til å bruke penger på, og det har vi måttet brukt uansett, så det blir minst mulig. Mulig vi tar enn langtur med bil, og da kommer bensin ti tillegg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 17:37   #22
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Sommerhus i Danmark en uke: 5000
Bensinpenger aner jeg ikke. Etterpå er det hytta og hva det koster per døgn er ikke godt å si. Det regnestykket gidder jeg ikke prøve meg på.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 17:38   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi har pleid å ligge ganske lavt på ferier, men i år blir det etter vår målestokk superdyr ferie, 3 uker i USA.

De neste årene blir det lite, da skal vi være på gården ved sjøen. Kanskje en tur til Spania, men låner hus og bil og så omtrent 10 000 på billettene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 17:42   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vet ikke. Vi skal nesten tre uker på interrail i Sentral-Europa. Hvis vi skal regne med mat også, bikker vi sikkert 50 000.

Ikke mer? Inkluderer vi mat tror jeg vi ender opp på det doble. Men dere er kanskje bedre enn oss på å bo billig. (Jeg er god på det, men det er ikke han jeg er gift med.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 17:47   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke mer? Inkluderer vi mat tror jeg vi ender opp på det doble. Men dere er kanskje bedre enn oss på å bo billig. (Jeg er god på det, men det er ikke han jeg er gift med.)

Vi holder oss på østsida av Europa, da, og da er det ganske lett å bo billig – jeg tror vi har et snitt pr. natt på ca. 700. Og vi skal «bare» ha 21 netter. Billig å spise er det også for det meste der vi skal.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 17:53   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Tja. Spørs hvordan man ser det. Vi har nettopp kjøpt feriehus som vi skal være i for første gang i sommer. Det er jo dyrt. Men om man ikke regner med det som en feriekostnad men som en investering så blir ferien rekordbillig. (Om vi tenker kun sistnevnte er vi nede i 15000 i flybilletter og leiebil)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 18:11   #27
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Pris avhenger jo selvsagt også av hvor mange man er burde vært mulig å lage en matriseavstemning...

Vi er 4 stk og bruker nok ca 85 000 i år. Dette inkluderer to uker i "syden", 1 uke i Norge med gratis bosted og 2 uker i Danmark med gratis bosted.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 18:11   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Ikke så mye. Det blir vel 5000 for feriehus i Danmark og 4-5000 for transport dit (flybillettene til Nord-Norge for høstferien kostet bare såvidt mindre enn summen av feriehus + transport til Danmark ). Mat vet jeg ikke, vi spiser mye ute når vi er på ferie, og så blir det jo inngang til alt av fornøyelsesparker og slikt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 18:20   #29
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

4000 for 15 dager i leilighet Praha, og 6000 for 3 voksne og ett barn på flybilletter.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 18:31   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi har hytte/hus som er under oppussing, så jeg huket av for over 150.000,-.

Mener vi har hatt en tråd på hva hytta egentlig koster pr døgn tidligere, og det er ikke så lite, selv uten oppussing.

Vurderer å kanskje ta en tur til Legoland en helg, tror det hadde vært en ypperlig gave til 4-åringen, og det vil nok koste 8-10.000,- avhengig av tidspunkt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 18:55   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Ikke noe langtur i sommerferien, vi bruker pengene på høstferien Iår.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 19:07   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

I år har vi noe gjeld som skal prioriteres.
Størstedelen av ferien blir derfor hos mine foreldre på Helgelandskysten.
Mulig vi pakker teltet og tar noen netter på camping i Sverige hvis været blir dårlig hjemme.
Aner ikke pris.
Jeg skal på en eller to venninneturer i høst/vinter.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 19:26   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

4 voksne - 3 uker Florida.

Flybilletter kr 32.000,- (tror jeg vi betalte i år)
Leiebil kr 9.000,-
Bor i egen leilighet.
Mat/drikke/is kr 35.000,-
Parker kr 10.000,-
Lommepenger til shopping - nokså mye, men til gjengjeld så kjøpes det lite resten av året. Vi har leieinntekter i USD hvilket gjør at vi også har lommepenger klare og står på USD-konto. Bil og fly ble betalt i september i fjor.

Så kom jeg på at vi skulle på DanaCup 1 uke, den er også betalt, bortsett fra lommepenger.
Den kom på 12.000,- + lommepenger/mat og drikke. Jeg svarte visst feil i pollen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 01-06-16 kl 19:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 19:26   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Litt usikker. Vi skal 3 uker på bilferie. For to av ukene har vi leid hus/leilighet. Vil tro vi ender på rundt 50000.
Stemte på 30'-50', men det kan nok fort bikke over på 50'-70'.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 19:42   #35
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Rundt 30 vil jeg tro. 1 uke i Danmark med feriehus, drivstoff, bommer og ekstra overnatting på veien. Ferieparker og mat til fire blir fort 20. Så en uke meg og ungene til pappa. Flybilletter til 5000, men bruker lite penger mens vi er der.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 19:55   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi får også en dyr sommer i år, som flere før meg også sier. Vi tok sommerferien i mai i år, med tre uker i USA. Det merkes godt at dollaren er så dyr for oss nå. I tillegg kommer det til å gå med litt til i juli, da skal vi litt rundt omkring, antakeligvis Danmark og Sverige. Så vi passerer nok 100' i år. (Men i fjor var vi bare hjemme, med nyfødt. Så hvis vi kan snitte de to somrene så blir det akkurat passe.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 20:17   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi bikker sikkert 50 i sommer, og 150 i løpet av ett år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 20:19   #38
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Rundt 20 000 regner jeg med overnatting er halvparten av budsjettet. Vi skal også på hytta og den kan vi låne gratis i tilegne så da blir det utgifter på mat der, men det må vi jo ha uansett. Jeg prioriterer sommerferie med barna turer andre tider av året blir det lite av.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 20:20   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi skal være på vår egen hytte mesteparten av sommerferien i år, og ei uke eller så på Østlandet og bo gratis/kjøre bil så det blir vel ikke gæli.
Men jeg skal arrangere mitt eget bryllup med to happenings med 3 uker mellomrom, så det blir nok penger som går med, først vielsen med nærmeste familie så vennefest med sikkert 80 gjester og partytelt og grilling og rai-rai. Pengene flakser vel avgårde tenker jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 20:34   #40
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på sommerferien?

Vi tar drøy måned i Hellas og jeg tipper ca 50 000. Kanskje litt mer? Fly, hotell og etterhvert deler av husleien hos mamma og pappa kommer på rundt 35 000, og så kommer mat, taxi, solsenger, parkering osv i tillegg.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no