Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nødvendig tid på Schiphol

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 14:22   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Nødvendig tid på Schiphol

Så i tråden om USA-reiser at det ikke anbefales å ha bare en time på Schiphol. Gjelder det uansett hvor man reiser? Jeg skal reise i Europa, og flighten som passer meg best har bare én times transfertid.

Bør jeg lete etter noe annet? Eller satse på at det går bra og forberede meg på at det kan bli en natt på flyplassbenken?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:28   #2
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Schiphol i bare en time .
Vi mistet flyet i Tr.heim pga nye restriksjoner, så vi ble booket på neste fly. Da vi kom til Oslo, løp vi gjennom alt mens vi ble ropt opp på anlegget, siste innsjekking for mr. og ms. Heidi.
I København var det akkurat det samme styret. Løp igjennom alt, forbi alle butikkene, og rett inn på et nytt fly. Jeg er glad vi hadde finberegnet ventetiden på Schiphol, fordi den flyplassen er HUGE! Det vil si, vi trodde ikke det, for såå mange butikker var det ikke snakk om liksom. Men når man skal ut mot flyene, det er da det går opp for en. Vi gikk og småsprang om en annen. Og når vi først fant flyet, gadd vi ikke gå tilbake til butikkene og shoppe.

Beregn god tid du. Vet aldri om det er forsinkelser og slikt på veien.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:32   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Vi reiser til Praha på fredag, og får ca fire timer i Amsterdam. Syns nesten det er litt lite jeg. *humrer* Utrolig spennende flyplass!

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:37   #4
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Asj. Jeg liker Schiphol. Jeg vil være der lenge.

Saken er at jeg må være i byen jeg reiser fra så lenge som mulig denne dagen, og det er KLM selv som oppgir dette alternativet når jeg søker på reiser fra byen jeg er i og hjem. Enda verre dersom jeg skulle til Kristiansand, de får bare 45 minutter på seg.

Hadde jeg ikke lest her inne, hadde jeg jo aldri tenkt på det som et problem i og med at KLM selv oppgir dette som reiserute. Hvis jeg kunne valgt tilknytningsflighten hjem, ville jeg jo selvfølgelig tatt det siste flyet som går senere enn det foreslåtte.

Asj. Må tenke litt til, eller sjekke Lufthansa enda en gang.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 14:43   #5
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

For å si det slik; Jeg tror NEPPE at du kjeder deg i tre timer med litt cash på den flyplassen der. Dessuten fins det også uttallige barer, kaffesjapper og restauranter der.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:01   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Neida, det er ikke det som er problemet, jeg har vært der flere ganger og vet at tiden går fort. Saken er at jeg via KLMs billettbestillingssystem ikke får velge hvilken flight jeg får reise videre med, og når jeg må forlate Ungarn så sent som mulig kan jeg ikke velge å legge inn ekstra shoppingtid.

Spørsmålet er mer om jeg i det hele tatt bør velge den flighten, eller reise tidligere fra Budapest med en rute som har lagt inn mer ventetid for å være sikker på at jeg rekker flyet hjem.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:21   #7
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Åh, ser du, der kom de nye blonde stripene mine til nytte igjen

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:26   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Det er så deilig

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:26   #9
Manji
¿Qué?
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
Manji har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Tror en time bør holde, så lenge du ikke skal videre til USA - da slår straks hundre ekstra sikkerhetstiltak til. Har i hvert fall gått greit flere ganger for min del.

(Og går det ikke bra er det selvsagt KLMs problem. De har et ganske ok hotell de gjerne putter en på, rett ved Museumsplein i Amsterdam sentrum).

Manji er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:27   #10
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Fantastisk! Da forsøker jeg det, jeg skal jo bare hjem til gode, gamle Norge.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 15:27   #11
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Jeg kan ikke skjønne at ikke en time skal holde på Schiphol når du kommer fra Ungarn. Skal du fly KLM til Budapest også?
KLM-flyene innen Europa står da stort sett på samme sted, slik at du slipper å løpe fra del A til del E, for eksempel.

Jeg ville absolutt tatt sjansen At du misser shopping får jo så være.

(Forresten klarte jeg å misse en gatechange der en gang, så jeg tuslet rolig og pent til C25 som oppgitt, bare for å finne ut at jeg måtte til A38 Da var det ca 15 minutter til avgang, kø til passkontroll og et haaaaav av avstand mellom de to gatene, men jeg rakk det likevel)

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:27   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Vi har reist en haug med ganger via Schiphol, ofte med rundt 1 time (korrigerer: 1:15h), og det har gått bra. Det er vel helst bagasjen som blir problemet.
Men du har kanskje vært på Schiphol før? Da vet du at det er en svæææær flyplass, og det tar en evighet å gå fra den ene til den andre enden. Så det er bare å ta på seg joggeskoene ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:45   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Dersom flyet ditt ikke er forsinket så holder det i massevis med en times transfer på Schiphol. Ikke noe å bekymre seg for. Jeg vet, for jeg pendlet dit i mer enn 3 år, og vet hvor effektiv Schiphol er i forhold til andre europeiske flyplasser av samme størrelse.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:56   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Takk for alle betryggende svar! Jeg får shoppet nok tax-free i andre sammenhenger fremover, så det er ikke så krise at det blir litt travelt.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 00:01   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dersom flyet ditt ikke er forsinket så holder det i massevis med en times transfer på Schiphol. Ikke noe å bekymre seg for. Jeg vet, for jeg pendlet dit i mer enn 3 år, og vet hvor effektiv Schiphol er i forhold til andre europeiske flyplasser av samme størrelse.

Jeg har reist masse gange til og fra Schiphol, og de har klart å miste min bagasje ca. annenhver gang. Seriøst. Jeg blir positivt overrasket når det hele ruller frem ved ankomst.

Dette er da ikke noe stort problem for Rug, for de kommer og leverer det ved døren når det dukker op, og Rug skal bare hjem. Bare irriterende å stå i kø ved serviceskranken, og fylde ut papirer.

Jeg har heldigvis kun opplevd 1x at bagasjen aldrig kom frem, det var på en reise til Schiphol. Vet ikke om det var Schiphol sin "skyld" eller Barajas (Madrid). I flere år spekulerede jeg over, hvilken spansk babe som gikk rund i mitt fine undertøy.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 20:13   #16
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Nødvendig tid på Schiphol

Sist vi reiste derfra, havnet bagasjen til sambo i Sør-Afrika i stedet for i Trondheim

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no